Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-28, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon skrev att han var dömd för djurplågeri. Vilket han inte är. Det är samma sak som att t.ex skriva att säg Timell är dömd för våldtäkt. Vilket han inte är. Det blir då förtal. Det hade varit ok om hon bara skrivit hur han behandlar djur dåligt men detta med dömd var osanning så det blev förtal.

Sedan även om dömd kan det bli förtal. Där kommer det ju handla om personen är sk allmän eller ej. Så mycket som den här personen varit ute i media självmant så tycker jag man ska klassa honom som allmän.

Det är inte riktigt samma. Näthatgranskaren har agerat på ett sätt som gjort att hans djur plågades till döds. Det nekar han inte till. Du förenklar lite i ditt inlägg. Även offentliga personer kan utsättas för förtal.
Citera
2020-01-29, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Han förklarade i lördagens Medierna P1 att han var sjuk under en tid och kunde inte ta hand om sina djur.

Journalister skriver om icke offentliga minkfarmare och det verkar ju gå bra.

Den kvinnan som först delade Lamottes artikel skrev att Åberg var en bedragare eller liknande. Därför fälls hon för förtal. Men lyssna själva på Medierna.

Det räcker inte - som djurägare så måste du se till djurens bästa. Det finn ju sk avbytartjänst att hyra in. Tomas Åberg låg inte i koma i flera månader precis, med bäckenbrott osv.
Dessutom så är jakar enormt tåliga djur som kan gå utan mat och vatten länge.
Ni som vill snoka kan ta reda på vilka uppfödare som säljer jakar och ni kan säkert få napp vem som har sålt dem, efterom det är förmodligen den enda köparen i hela landet som köpt fem djur utan att ha betalat för dem
Bakgrunden kan vara att Tomas Åberg ville kapa åt sig jordbruksstöd, antingen kom stödet in, och han sket ändå i att sköta om djuren. Eller så blev det nej på ansökan och hen lät dem självdö...
Tomas Åberg är troligen en veritabel pajas, som inte är ett dugg praktisk och förstår sig inte på djur.
Ni som skriver att hen inte blivit dömd för djurplågeri, men hen tycks ha fått djurförbud. Vilket i praktiken är nästan som att bli dömd.
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Man undrar vad som krävs för att klassas som offentlig person.

”En person som har en offentlig position genom sitt yrke eller på andra sätt sägs ibland vara en offentlig person. Termen är inte klart definierad i svenska sammanhang”

Tomas är ju avlönad av staten som ”nazist jägare” på internet o dess sociala mediaplattformar.
Han har ju själv figurerat i olika inslag i olika medier.

Nu tycks det som om han även utövar utpressning från sin skattefinansierade plattform mot det lilla medie huset o journalisten Joakim Lamotte. Det finns paraleller med DNs Wolodarskis påhopp på Alexander Bard med en vilja att tysta.

https://www.friatider.se/aberg-till-lamotte-betala-100000-kr-sa-stammer-jag-inte-alla-pensionarer-som-delat-ditt-inlagg

Det hela stinker.

Klart det stinker, det stinker så in i helvete - det stinker döda jakar ända upp på DNs redaktionsrum, och Peter Wolodarski vadar omkring inne i sitt arbetsrum bland jak-gödsel och döda jakar, som ligger och stinker ruttna lik. Alltmedans Peter Wolodarski jublar högt om "Att Måångkulturen är äntligen här":
-- Alla typer av brottslighet har vi nu lyckats importera och även de etniska svenskarna dvs Tomas Åberg har börjat integreras i MENAs kriminella traditioner. Det lovar gott om framtiden då utpressningar och korruption är lika vanligt som att meteorologen lovar regn/snö imorgon och mulet.

Visst liknar väl Peter Wolodarski Joseph Goebbels - samma utstående öron i alla fall....
Det tycker inte jag är näthat, nej, viss likhet finns ju de intensiva ögonen mm.
Och Peter Wolodarski kanske högaktar Goebbels ? Och har Goebbels som idol ?
Vågar inte PKMSM att skriva om detta är de inte värda ett endaste ruttet lingon ?

Rädda, fega skitjournalister...

Nej, den pajasen och djurplågaren är inte anställd av Staten, det kan inte finns något anställningsförhållande. Vilket departement/myndighet har i så fall satt till tjänsten ?
Och vad står det i så fall i anställningsavtalet ?
Och Åbergs (utpressar-)verksamhet är antagligen ett svindleri utan dess like. Ungefär som antipiratbyrån och Henrik Pontén.

Mest troligt är att Tomas Åberg inte tar ut någon lön utan möjligen bara på precis minimibeloppet, för att slippa få löneutmätning på sig.
Detta på grund av att en sådan människa behöver en "vit inkomst" att visa upp

I övrigt är nog upplägget detsamma som tex Özzens, ETCs eller Mona Sahlins att Åberg finansierar större delen av sitt uppehälle med bidraget, med lite "kreativ" bokföring.
Om det ens finns någon bokföring alls

Tomas Åberg företräder ingen "(utpressnings-)myndighet"....
Kolla det här:
Citat:
Åberg till Lamotte: Betala 100.000 kr så stämmer jag inte alla pensionärer som delat ditt inlägg
Och hur ska vi veta att Åberg inte fortsätter sin utpressarcirkus mot andra "klienter",
när han bluffat sig fram ett tag till, och behöver nya pengar ?
Om målgruppen nu är pensionärer, vilken blir nästa då ?

Blir nästa målgrupp ensamstående mammor som är rädda om sina barn för att det dräller knarkande och knarkförsäljande "nysvenska ungdomar" kring gården ?
Och det ligger använda sprutor och kanyler i sandlådan ?

Och skriver av sin ilska och frustration å nätet ?

Nej, så klart att han måste stoppas.
Bara frågeställningen som Åberg ställer i brevet är ju olagligt i sig.
Att blanda in tredje man (dvs Joakim Lamotte) i en kollektiv härdsmälta som Åberg själv har skapat.
Man kan inte skicka sådana utpressarbrev hur som helst. Karln eller vilket jävla kön denne än utger sig för att identifiera sig med är ta mig fan helt jävla slut...
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Man undrar vad som krävs för att klassas som offentlig person.
Visst är Tok-Tomas Åberg en offentlig person eftersom han utger sig för att vara en offentlig person med att kalla sig Näthatsgranskaren.
Att han sedan utger sig för att vara Polis - det är olagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Den groteske Tomas Åberg (även till utseendet, en blandning mellan pedofil och kvinnomisshandlare, och bevisligen djurplågare) får numera betraktas som en inofficiell del av statens våldsapparat. Näthatsgranskaren är ju dessutom inte bara en person, utan det sitter även andra råttor och bistår honom. Undrar om denna verksamhet kommer att växa framöver? Skojar bara. Självklart kommer den det.
Förutom en sadistisk djurplågare är han nu också en sadistisk pensionärsplågare och dessutom en simpel genomrutten utpressare.
Undrar om hur det går för Tomas Åberg när han äntligen klipper sig och ska ta sig i kragen och bli en riktig karl för sin hatt och sig skaffa ett "riktigt jobb", vad sjutton kommer han att skriva i CV-et ?
Vilken jävla genomrutten tillvaro det måste vara att pressa pengar ur pensionärer ?
Har han möjligen jobbat på tex telemarketing förut och lurat gamlingar på svindyra avtal ?
Förmodligen finns en hel kedja av galenskaper förut i hans CV
Tomas Åberg är helt klart en kriminell usling som inte drar sig för att ställa till jävelskap för gamlingar

Tomas Åberg är inte olik USAs moraliskt genomkorrupta (låtsas-)advokater som letar efter lukrativa lurendrejeristämningar....

Tomas Åberg kommer att dra snyftvalser i Tingsrätten om att hen hade en olycklig barndom etc -
Fick inte gå på genusdagis, eller ha rosa trosor på sig.
Bara att hoppas att frånsett hens förfärliga barndom att hens egen ålderdom nu blir ännu olyckligare, att några "kompetensregnare" blåser henom. Och att hen bara får vatten och bröd på ådlerdomshemmet. För att man har tagit in migranter 100000-tals fler än som behövs, så finns det inte pengar till åldringsvården och maten där.
Antagligen likadant som hens gelikar inom PK parasitismen och tänderna ramlar ur av skörbjugg så småningom...

Trevlig ålderdom du har att vänta dig - Tomas Åberg !

Till mods:

Ändra trådens titel "Nätverksgranskaren Tomas Åberg Kräver Lamotte på 100000" till "Näthatsgranskaren Tomas Åberg Utpressningskrav på Joakim Lamotte på 100000 kr"
Notera att lägga till utpressarbrevet i sin helhet i trådens början direkt, så att tråden läsare enkelt kan läsa in sig vad det handlar om - Istället för att folk ska leta efter att hämta hem texten.
Med att skriva Joakim Lamotte så ofta man kommer ihåg det, så förstår folk att tråden handlar om en person. De som skriver bara Lamotte, kan tro att det kan handla om det lilla underklädsmärket som ibland stavas La Mote, La Motte eller Lamotte. Vet dock ej vilken stavning som används mest

I TS titel så står det "Nätverksgranskaren", Men Åberg kallar ju sig "Näthatsgranskaren"

Det är viktigt att det är fråga om utpressning även om pengarna ska gå till något annat, i detta fallet något helt ovidkommande. Jag tror nämligen inte det har någon betydelse om hur pengarna ska användas rent juridiskt.

Mycket märkligt av Tomas Åberg som ju har en bakgrund som Polis att inte veta bättre ?

Men han tror nog liksom Arnstad och Aschberg att han kan göra lite som han vill..
Karma vore ju det bästa att snillet Tomas Åberg får smaka på mångkulturen själv,
Senast redigerad av AnalAnalfabeten 2020-01-29 kl. 05:28.
Citera
2020-01-29, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon skrev att han var dömd för djurplågeri. Vilket han inte är.

Nu torde det vara så att djurförbud har utfärdats vilket blir i mannaminne detsamma som dömd för djurplågeri.
Här följer utpressarbrevet en gång till:

Hej Joakim!

Med tanke på utfallet i domen i Göteborgs tingsrätt där en person dömdes för att ha delat en text av dig som du publicerat 2018-09-24 vill jag nu erbjuda en slags lösning mellan dig och mig.
Flera stycken i din text bedömdes som förtal och som du vet har jag tidigare polisanmält din text. Åklagaren valde dock att inte inleda en förundersökning, utan hänvisade till att det är ett enskilt åtal vilket jag får driva själv. Detta är något som jag nu överväger att göra.

Jag ser att du hedervärt nog erbjuder dig att betala eventuella skadestånd för de som har dömts för att ha delat din text. Mitt förslag är att vi istället ska lösa detta utan att behöva belasta rättsväsendet. Inte minst med tanke på att över 1000 personer delat texten skulle det kunna bli synnerligen dyrt i slutändan.
Jag har än så länge bara stämt sex stycken som delat ditt inlägg. Jag har i dagsläget inte bestämt om jag ska lämna in fler stämningar.
Jag vill också ge dig rådet att innan du svarar på mitt erbjudande så är det alltid bra att anlita ett juridiskt ombud som kan ge dig råd i denna fråga.
Erbjudande om lösning.
Nedan följer en beskrivning av de förbindelser vi ingår om du och ditt juridiska ombud väljer att lösa detta på föreslaget sätt.

Du förbinder dig till följande:

Att radera samtliga dina texter om mig, då de alla innehåller förtalspåståenden. Det står dig dock självfallet fritt att framöver granska och skriva om den organisation jag jobbar för, samt om mig och mitt jobb för organisationen.
Att på din Facebook-sida publicera en lämplig ursäkt till mig.
Att betala 100 000 kronor till organisationen Kvinna till kvinna. Det är en organisation som hjälper våldsdrabbade kvinnor världen över och som verkligen behöver pengar för sitt viktiga arbete.
Jag förbinder mig till följande:

Att dra tillbaka alla de stämningar eller de delar av stämningarna som rör ditt inlägg som jag gjort fram till dagens datum, i de ärenden där det ännu inte kommit en dom.
Att inte stämma ytterligare någon annan för att ha delat inlägget. Möjligheten att ytterligare dela inlägget försvinner också i och med att du tar bort det.
Att inte bedriva någon juridisk process mot dig gällande de texter du skrivit om mig fram till 2019-01-15. Skulle du i framtida texter skriva nya förtalspåståenden så ligger det såklart utanför denna uppgörelse.

Jag hoppas att du ser det konstruktiva i denna lösning. Det är ett försök att få till en smidig lösning som vi båda kan vara nöjda med. Om du skulle vilja ingå en förlikning på detta sätt så kommer jag snarast att be den advokatbyrå som företräder mig att skicka ett avtal enligt ovan.
Med vänlig hälsning
Tomas Åberg

( https://www.magasinetparagraf.se/nyh...ds-forlikning/ )

Brevet är en ren bluff, lika ren bluff som tex ultrarent vatten ifrån SWATAB- Någon annan inom STASI-EXPO kan nämligen ta upp stafett-pinnen igen och köra egna stämningsresor mot Joakim Lamotte.

Brevet är inget generellt fungerande avtal ändå,
Tomas Åberg är dum nog att skicka sådant här öppet så att Lamotte kan publicera det. Hur fan dum kan hen vara ?
Jo förklaringen är ju den att Tomas Åberg fått smaka på "godhetsknarket" och det gett mersmak, dvs han har kunnat tiggt sig fram som kärringen vid ICA, krona krona.
Med förhållandevis liten arbetsinsats.

Bara för Polisen att beslagta Åbergs dator bums och visa att brevet skrivits där, så kan man fälla henom för utpressning. Syftet för utpressningen är det mindre väsentliga. Och syftet är att få Lamotte att mjukna upp och slanta av, och sen blir det fler utpressningsturer.
Risk för copycats finns också med liknande utpressningar

Snart blir Tomas Åberg ersatt av värre filurer som fortsätter utpressningscirkusen,
och så blir han akterseglad
Sina blodspengar/judaspengar kommer nog att försvinna ganska omgående....
Det brukar alltid sådana ohederligt intjänade, kriminella pengar göra
Citera
2020-01-29, 09:08
Medlem
Vem betalar egentligen kräket Tomas Åbergs advokatkostnader (och vad heter de som företräder honom?)? De måste vara betydande vid det här laget. Jag tror inte att han tar detta ur egen ficka.
Citera
2020-01-29, 15:56
Moderator
Ruskigbusss avatar
Rubrik korrigerad.
/Mod
Citera
2020-03-05, 18:30
Medlem
“Näthatsgranskaren” startar insamling för att åtala Joakim Lamotte..
https://www.svegot.se/2020/03/05/nathatsgranskaren-startar-insamling-for-att-atala-joakim-lamotte/
Citera
2020-03-06, 08:02
Medlem
fittslems avatar
"Näthatsgranskare" vill samla in penger till att åtala Lamotte

Det här är bland det mest sjukaste jag har sett.
Den senaste tiden har Lamotte blivit mobbad och påhoppad av lättkränkta PK-människor för en jävla skyddsväst. Nu försöker man samla ihopp pengar för att fälla honnom för grovt förtal?

Se länk :
https://www.gofundme.com/f/hjalp-mig-atala-joakim-lamotte-for-grovt-fortal?fbclid=IwAR1zHoVfiYAJs2cI63CFai4cjN2x-lJ642PgXX3UlJb T08sOZ5sP-tM9pdY

Vad är det för värld vi lever i?

Någon som är sugen på att dra igång en "gofundme" för att stötta Lamotte? Jag hade lätt lagt pengar på det.

Det är viktigt att vi stöttar oberoende jornalister som han som faktistkt vågar gå ut och berätta sanningen.
Senast redigerad av fittslem 2020-03-06 kl. 08:14.
Citera
2020-03-06, 08:10
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Det här är bland det mest sjukaste jag har sett.
Den senaste tiden har Lamotte blivit mobbad och påhoppad av lättkränkta PK-människor för en jävla skyddsväst. Nu försöker man samla ihopp pengar för att fälla honnom för förtal?

Se länk :
https://www.gofundme.com/f/hjalp-mig-atala-joakim-lamotte-for-grovt-fortal?fbclid=IwAR1zHoVfiYAJs2cI63CFai4cjN2x-lJ642PgXX3UlJb T08sOZ5sP-tM9pdY

Vad är det för värld vi lever i?

Någon som är sugen på att dra igång en "gofundme" för att stötta Lamotte? Jag hade lätt lagt pengar på det.

För dem som inte klickar på länken känns det angeläget att berätta att "Näthatsgranskaren" tydligen i skrivande stund fått in över 80 000 kr av de 200 000 kr han anser sig behöva. Detta är riktigt illa.
Citera
2020-03-06, 08:39
Medlem
Gofundme-texten där han bönar och ber om pengar:

Citat:
Hjälp mig åtala Joakim Lamotte för grovt förtal mot mig.

Joakim Lamotte har allt för länge fått hetsa och förtala på sociala medier. Det är därför dags att han får erfara att brott på sociala medier ger konsekvenser och att lagen gäller även Joakim Lamotte.

Skydda det demokratiska samtalet på sociala medier.
Sociala medier är idag en plats där mobbare och brottslingar kan agera nästan helt ostört.
Konsekvensen blir att brott allt oftare används för att tysta andras röster och allt fler skräms därmed bort från det demokratiska samtalet. Nätet blir till en följd av detta en polariserad plats där många viktiga röster tystnar.

Lamotte skapar rädsla och ilska i syfte att tjäna pengar.
Joakim Lamotte publicerar texter och videor på sociala medier för att göra människor upprörda, rädda och arga. Det är nog till och med så att just sanningen ofta står i vägen för Lamottes swish-inkomster varför han inte är så aktsam med sanningen..

Lamotte förtalar mig inte bara för att tjäna pengar.
Han gör det även för att misstänkliggöra den organisation jag arbetar för. Detta görs effektivt genom att utmåla mig som klandervärd, och därmed svartmåla Näthatsgranskarens arbete mot hat- och demokratibrott på nätet.

Stor sannolikhet till fällande dom.
Lamotte är inte dömd ännu och alltså oskyldig till motsatsen bevisats, vilket är viktigt att påpeka. Det finns dock en civilrättslig dom från Göteborgs tingsrätt som bedömde sex påståenden i Lamottes text som just förtal. Läs mer om detta i en artikel från Magasinet Paragraf

Hur stödjer du åtalet mot Joakim lamotte?
Enklast görs det genom att bidra direkt till crowdfundingen. Ett annat alternativet är att swisha till 123 119 90 66. Det hamnar då på ett specifikt konto som har skapats för för just detta ändamål. Pengarna överförs därefter direkt till advokatfirmans klientmedelskonto.

Inga insamlade pengar behålls av mig.
Insamlade pengar är endast ett medel för att kunna stämma Joakim Lamotte. En extern revisor kommer också granska insamlingen och skriva intyg om att alla pengarna går till ändamålen.

Först går pengarna till advokatkostnader och åtalet.

Vid förlust kommer pengarna gå till advokatkostnader och om det blir över pengar går det till Kvinna till Kvinna.

Vid vinst kommer kostnaderna hamna på motparten som får betala tillbaka pengarna till mig och alla insamlade medel ger jag då till Kvinna till Kvinna.

Bakgrund till stämningen
2018 skrev Joakim Lamotte en text om mig som var full av förtalspåståenden i form av rena lögner. Det som händer när Lamotte hänger ut och förtalar mig eller andra, är att det genast sprids till hundratusentals människor. Hot och ytterligare förtal följer sedan i en strid ström mot den som Lamotte hänger ut. I mitt fall har förtalen lett till så pass många dödshot att jag delvis på grund av detta tvingats flytta och få skyddad folkbokföring.

Lögner blandas med små sanningar för att hela publiceringen ska verka vara sann.
Lamotte skriver förutom påståendet att jag är en djurplågare även att jag har fått djurförbud. Jag är inte en djurplågare, men jag fick faktiskt djurförbud för drygt 7 år sedan. För åtta år sedan var jag svårt sjuk och efter att det förvärrats under lång tid blev jag mer eller mindre sängliggande senhösten/vintern 2012. Under denna tid så skötte jag inte den boskap jag hade i min ägo på rätt sätt. Några av dem dog eftersom de inte fick mat och vattnet frusit. De led dessutom redan av infektioner i tarmarna, vilket jag jobbat länge att få bukt med. En annan person hade visserligen lovat att hjälpa mig med detta under min sjukdom, men det tar inte bort mitt ansvar. Att mina djur blev lidande på grund av mig har plågat mig djupt och kommer göra, så länge jag lever, det gör mig dock inte till en djurplågare då jag aldrig med vett och vilja plågat ett djur i mitt liv. Djurplågeri är för mig, precis som för de allra flesta, något jag tar starkt avstånd från.

Denna händelsen har sedan använts av Lamotte som grund för en text om mig där han lägger till och ljuger för att väcka känslor av hat mot mig och för att tjäna pengar. Texten är ett enda långt förtal i syfte att peka ut mig som vedervärdig.

Den text som Lamotte har skrivit om mig består framförallt av lögner. Texten hade dock bedömts som förtal även om den hade varit helt och hållet sann. Juridiskt är det inte försvarligt att förtala någon på det här sättet även om påståendena skulle stämma. Detta sätt att utgå från en verklig händelse som medvetet förvrängs och byggs på med lögner gör att många människor drar sig för att försvara sig. Med min stämning vill jag visa att lagen finns som en hjälp mot den typ av psykisk och social misshandel som förtal kan utgöra. Jag vill också väcka debatt om att dessa brott inte ska behöva drivas av målsäganden utan bör drivas av polis och åklagare. Förtal är brott som skapar stor skada för den drabbade, ibland livslång skada och ofta en skada som även går ut över närstående. Det är också brott som hotar vår demokrati och det fria samtalet. Därför bör ansvaret för lagföringen inte överlåtas till brottsoffret, utan ses som hela samhällets ansvar på samma sätt som görs med andra typer av brott.

83 078 raised of 200 000 goal.
Citera
2020-03-06, 08:40
Medlem
Soda--Pops avatar
Är inte 100% insatt i vad det gäller så nån får fylla i luckan gällande hur bla "näthat" kommer in i bilden. Men det här tycks vara vad det handlar om grovt sett

Citat:
Hjälp mig åtala Joakim Lamotte för grovt förtal mot mig.

Lamotte skriver förutom påståendet att jag är en djurplågare även att jag har fått djurförbud. Jag är inte en djurplågare, men jag fick faktiskt djurförbud för drygt 7 år sedan. För åtta år sedan var jag svårt sjuk och efter att det förvärrats under lång tid blev jag mer eller mindre sängliggande senhösten/vintern 2012. Under denna tid så skötte jag inte den boskap jag hade i min ägo på rätt sätt. Några av dem dog eftersom de inte fick mat och vattnet frusit. De led dessutom redan av infektioner i tarmarna, vilket jag jobbat länge att få bukt med. En annan person hade visserligen lovat att hjälpa mig med detta under min sjukdom, men det tar inte bort mitt ansvar. Att mina djur blev lidande på grund av mig har plågat mig djupt och kommer göra, så länge jag lever, det gör mig dock inte till en djurplågare då jag aldrig med vett och vilja plågat ett djur i mitt liv. Djurplågeri är för mig, precis som för de allra flesta, något jag tar starkt avstånd från.
Å andra sidan är jag personligen ingen gillare av Lamotte, han är en affärsman som säljer hets. Det har funnits sådana som han i USA sedan många årtionden Bill O'Reilly , Rush Limbaugh , Donald Trump mm. och jag är inte glad att sånt nu hittat hit till Sverige.
Citera
2020-03-06, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Är inte 100% insatt i vad det gäller så nån får fylla i luckan gällande hur bla "näthat" kommer in i bilden. Men det här tycks vara vad det handlar om grovt sett

https://www.gofundme.com/f/hjalp-mig-atala-joakim-lamotte-for-grovt-fortal?fbclid=IwAR1zHoVfiYAJs2cI63CFai4cjN2x-lJ642PgXX3UlJb T08sOZ5sP-tM9pdYÅ andra sidan är jag personligen ingen gillare av Lamotte, han är en affärsman som säljer hets. Det har funnits sådana som han i USA sedan många årtionden Bill O'Reilly , Rush Limbaugh , Donald Trump mm. och jag är inte glad att sånt nu hittat hit till Sverige.

Sanning är hets för vänstermänniskan som inte vill se den.
Citera
2020-03-06, 08:54
Medlem
ArgusOnes avatar
Så en tiggande hora ska åtala en Swish-hora. Festligt. Undra om vänstern stöttar sin hora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in