2020-01-29, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Problemet är bara att Ukraina själva har inte uppfattat någon press, så vad är din grund?

Och är det inte visselblåsaren och Shciff som attackerar Trump? Får man inte försvara sig då?

Och vilken presidentfamilj genom tiderna har INTE dragit nytta av positioner?

Det är liksom en naturlig följd, men kanske inte så naturligt, eller lämpligt, att man nyttjar positioner i mycket korrupta länders och utländska företags styrelser, speciellt när dessa företag utreds för just korruption.
Om jag slår någon så har den personen blivit slagen, oavsett om personen känner att det var jobbigt eller ej. Oavsett anledning. Du kanske t.o.m. är rädd för repressalier om du anger den som slog dig. Ursäkta den simpla jämförelsen, men ditt argument är så vagt och lyfts ofta i hopp om att det är nog.

Läs på om hur visselblåsare ska behandlas enligt lag. De lyfter fram något de observerat. Efter det har personen inte gjort något. Andra människor har kommit med vittnesmål som bekräftar det visselblåsaren startade. Denne har sedan varit irrelevant och inte blandat sig i.
"Attackerna" mot Trump är vittnesmål och bevis. Attackerna mot Schiff, och alla andra Trump känner sig kränkt av, är ofta indikationer om att de förtjänar någon form av straff, och piskar upp sin egen bas mot dem, på grund av att han anser de är falska, dumma i huvet mm. Han projicerar på alla andra i hopp om att gömma sina egna brister.

Gällande fördelar för familjemedlemmar är det så löjligt uppenbart att det inte ens är värt att diskutera. Särskilt inte i denna tråd då det är OT.
Du kommer absolut inte ändra dig eller se objektivt på detta. Jag förstår det och släpper dig nu.
Senast redigerad av ilikepancakes 2020-01-29 kl. 08:36.
Citera
2020-01-29, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Jaa, precis så illa är det. Folk låter sig luras av den bild som media rulla fram. ALLA klutar läggs på att smutskasta PERSONEN Trump, bara för att han är just Trump, och man ser inte (vill inte se?) ens framgångarna i sitt eget land.

Arbetslösheten sjunker och lönerna höjs, framförallt hos låginkomsttagarna, ekonomin är i topp, dollarna är stark, börsen spränger alla gränser och utrikesaffärerna blomstrar.

Men det kan ju aldrig vara bra och framför allt är det inte bra när det är Trump som ligger bakom, framför allt är det riktigt illa att han håller vad han lovat, det brukar inte presidenter göra. Så istället fokuserar man på smutskastning av personen Trump så att folk ska tappa fokus.

Och när denna hemska person dessutom vill komma åt korruptionen, som är djupt rotat även i det politiska livet och en utredning troligtvis skulle avslöja väldigt smutsiga bukar, DÅ måste han bort. Och "main stream media" hakar på. Dom får ju sälja några extra tidningar i denna Trumphatarkampanj så det är det ju värt.

Personen Trump ljuger. Om personliga saker, OCH om uppgifter som rör hans jobb. Fakta om USA.
Är det ok? Varför då?

I alla andra länder hade man reagerat. Internt med, utkastad.

Stefan Löfven
"det går fantastiskt bra för Sverige, vi har aldrig haft lägre arbetslöshet än nu"
"det kommer bli snöstorm över Malmö imorgon, en klass 4 vilket jag aldrig hört talas om"

Ifrågasatt om snö.... så tar Stefan en tuschpenna och ritar på en cirkel på en SMHI-karta
"detta är den karta jag fick, och på den så visas det att det skulle bli snöstorm i Malmö"

LOL, varenda skumtomte här inne hade stått på barrikaderna och skanderat för Stefan Löfvens avgång efter 5 lögner. Trump är uppe i tusentals....
Citera
2020-01-29, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Trump är lider naturligtvis av narcissistisk megalomani och jag tänker inte försöka försvara mannen. Men att be Ukraina utreda korruption för att få bidrag tycker jag inte ens verkar brottsligt. Sedan att det är en politisk motståndare som möjligen är involverad borde väl inte göra det olagligt att be om att korruptionen utreds?

Om jag anmäler en person för ett brott den faktiskt begått, ska jag då straffas om personen jag anmälde också är någon jag ogillar? Dock borde jag straffas om jag inte har några skäl att anmäla och gör det ändå. Är det så demokraterna resonerar? Trump försökte dra igång en utredning utan att ha på fötterna?

Vi antar att Michelle Obama blev anklagad för korruption, hon hade fått pengar för nåt fuffens med Korea.

Antar att det då skulle varit ok om Barack Obama gjorde en utredning med hans privata advokat, och de kom fram till att Michelle var oskyldig.

Helt ok, rätt och riktigt. Antar jag?
Citera
2020-01-29, 09:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Om jag slår någon så har den personen blivit slagen, oavsett om personen känner att det var jobbigt eller ej. Oavsett anledning. Du kanske t.o.m. är rädd för repressalier om du anger den som slog dig. Ursäkta den simpla jämförelsen, men ditt argument är så vagt och lyfts ofta i hopp om att det är nog.

Läs på om hur visselblåsare ska behandlas enligt lag. De lyfter fram något de observerat. Efter det har personen inte gjort något. Andra människor har kommit med vittnesmål som bekräftar det visselblåsaren startade. Denne har sedan varit irrelevant och inte blandat sig i.
"Attackerna" mot Trump är vittnesmål och bevis. Attackerna mot Schiff, och alla andra Trump känner sig kränkt av, är ofta indikationer om att de förtjänar någon form av straff, och piskar upp sin egen bas mot dem, på grund av att han anser de är falska, dumma i huvet mm. Han projicerar på alla andra i hopp om att gömma sina egna brister.

Gällande fördelar för familjemedlemmar är det så löjligt uppenbart att det inte ens är värt att diskutera. Särskilt inte i denna tråd då det är OT.
Du kommer absolut inte ändra dig eller se objektivt på detta. Jag förstår det och släpper dig nu.
Påstår man något bör det finnas substans eller bevis för detta.
Skulle jag påstå att du mutat någon, skulle du (om du är vid dina sinnes fulla bruk) undra av vilken anledning jag gör det. Ännu värre blir situationen för dej om mina vänner också säger att du mutat.
Man kan inte fara runt och anklaga till höger och vänster.
Visste du att du var oskyldig, antar jag att du också blivit irriterad..?
Gäller det ett presidentämbete som här, har man all rätt att försvara sej.
Rykten och falska vittnesmål hör inte hemma här.
Citera
2020-01-29, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Skulle jag påstå att du mutat någon, skulle du (om du är vid dina sinnes fulla bruk) undra av vilken anledning jag gör det. Ännu värre blir situationen för dej om mina vänner också säger att du mutat.

Rykten... så, när trump går all-in på att Hunter är korrupt... det är baserat på...?
Citera
2020-01-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi

Ja, jag ser hur det skulle funka i verkligheten.

Försvara sig genom att attackera vittnesmål och utredaren.
Verkligen, det skulle verka heeeelt normalt.
Citera
2020-01-29, 10:08
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Personen Trump ljuger. Om personliga saker, OCH om uppgifter som rör hans jobb. Fakta om USA.
Är det ok? Varför då?

Stefan Löfven
"det går fantastiskt bra för Sverige, vi har aldrig haft lägre arbetslöshet än nu"
"det kommer bli snöstorm över Malmö imorgon, en klass 4 vilket jag aldrig hört talas om"

Ifrågasatt om snö.... så tar Stefan en tuschpenna och ritar på en cirkel på en SMHI-karta
"detta är den karta jag fick, och på den så visas det att det skulle bli snöstorm i Malmö"

LOL, varenda skumtomte här inne hade stått på barrikaderna och skanderat för Stefan Löfvens avgång efter 5 lögner. Trump är uppe i tusentals....

Är du ironisk? Löfven och sossarna ljuger varje dag, om allt.

Exempel: Har du glömt Transportstyrelsen-skandalen? När Ygeman står och blåljuger om att han inte hittade ett mötesrum att informera statsministern i.

Västern har alltid ljugit, om allt - utan repressalier.
Citera
2020-01-29, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Är du ironisk? Löfven och sossarna ljuger varje dag, om allt.

Exempel: Har du glömt Transportstyrelsen-skandalen? När Ygeman står och blåljuger om att han inte hittade ett mötesrum att informera statsministern i.

Västern har alltid ljugit, om allt - utan repressalier.

jojo, skicka lite mer länkar än saker som dessa "katastrofer" då det säkert ljugs för att skydda sig själv.

Trump ljuger "naturligt" om allt.

Blir som att jämföra en liten ärta med pumpa. Trump ljuger lika stort som pumpan...
Citera
2020-01-29, 10:31
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Är det ok? Varför då?

Stefan Löfven

Men du jämför väl ändå inte Trump med Löfven din lilla vänsterfjolla? Trump har förfan vart extremt framgångsrik och fått USA på fötterna igen efter 8 år av Obamas ge bort makten till kina politik.

Du hatar Trump som person vi förstår, men du måste kunna skilja på personlighet och framgångar.
Citera
2020-01-29, 10:33
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
jojo, skicka lite mer länkar än saker som dessa "katastrofer" då det säkert ljugs för att skydda sig själv.

Trump ljuger "naturligt" om allt.

Blir som att jämföra en liten ärta med pumpa. Trump ljuger lika stort som pumpan...
Stackaren då, kränkt? Snart är denna impeachment-hoax-häxjakten över och då är Demokraterna som parti över
Citera
2020-01-29, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Men du jämför väl ändå inte Trump med Löfven din lilla vänsterfjolla? Trump har förfan vart extremt framgångsrik och fått USA på fötterna igen efter 8 år av Obamas ge bort makten till kina politik.

Du hatar Trump som person vi förstår, men du måste kunna skilja på personlighet och framgångar.

Är inte vänsterfjolla eller hatar Trump,, är utbildad och kan läsa och förstå tex enkla saker som grafer.... det kan inte du tydligen.

Hur kan du påstå usa inte var på fötterna under Obama.

Äsch glöm det, svara inte - du älskar Trump vilkorslöst.
Härlig känsla, men jag brukar inte känna så för gamla gubbar....
Citera
2020-01-29, 10:58
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Är inte vänsterfjolla eller hatar Trump,, är utbildad och kan läsa och förstå tex enkla saker som grafer.... det kan inte du tydligen.

Hur kan du påstå usa inte var på fötterna under Obama.

Äsch glöm det, svara inte - du älskar Trump vilkorslöst.
Härlig känsla, men jag brukar inte känna så för gamla gubbar....
Utbildad inom vad? Jag är också utbildad, spelar det någon roll ens? Under Obama var ekonomin i botten till och med svarta Obama supportrar var besvikna på att han inte gjorde något för dom fast han lovade. Failed president!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in