2020-01-28, 08:45
Medlem
Hej

Nordskåning här som blivit Sydskåning..
Bor i Lund för tillfället men situationen är ohållbar.

Funderat på att fixa lägenhet på ställe som Staffanstorp, Svedala, Kävlinge, södra Sandby etc.
Men helst någon med tågstation.

Jag kommer från Klippan i norra Skåne, även hängt mycket i Örkelljunga och det är riktiga WT ställen, säger jag som t.o.m är där ifrån. Inte för jag har något emot det men tänkte mest undra lite här.

Hur står sig orterna jag nämnde mot te.x. Klippan i Norra Skåne?
Är det mycket invandrare? Bönder som dräller?

Lomma är väl lite för er som Ängelholm är för oss, men svindyrt där så är uteslutet.
Citera
2020-01-28, 09:08
Medlem
Välj en ort utan tågstation, det är för lätt för buset i stan att ta sig dit med tåget och stöka till.
Citera
2020-01-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Välj en ort utan tågstation, det är för lätt för buset i stan att ta sig dit med tåget och stöka till.

Nja vad ska "buset" ta sig ut från malmö för att göra i en småort? tveksamt
Låter lite väl mycket paranoia

Då snackar vi stöldligor som ändå tar bil ut
Citera
2020-01-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Nja vad ska "buset" ta sig ut från malmö för att göra i en småort? tveksamt
Låter lite väl mycket paranoia

Då snackar vi stöldligor som ändå tar bil ut

Det är ungdomar som tar tåget, sådana som är för unga för att ha bil. Du kanske ska läsa in dig på lokalorternas nyheter innan du avfärdar detta.
Citera
2020-01-28, 11:32
Medlem
Il.Malizias avatar
Dessa småbyar är riktigt härliga. Nära storstäderna men likväl lantligt lugn.
Min mesta erfarenhet är från Falsterbo och övriga Vellinge, men hoppas du hittar något bra. Livskvalité de luxe.
Citera
2020-01-28, 11:48
Medlem
Trodde du syftade på orter som Klågerup, Kyrkheddinge, Torna-Hällestad, Lilla Harrie, Örtofta, Tygelsjö osv när jag läste rubriken, men där är mest villor.

Lomma har en del hyreslägenheter. Inklusive hyresrätter med förturer och bostadsrätter som lär ägas av Malmö kommun.
Senast redigerad av statligbluff 2020-01-28 kl. 12:16.
Citera
2020-01-28, 14:08
Medlem
Kävlinge, specifikt, står ju inför riktigt stora utbyggnadsplaner. Vi snackar en folkökning med en tredjedel av nuvarande befolkning bara genom projektet "Stationsstaden".

http://flyttahit.kavlinge.se/stationsstaden.64.html

Sedan finns ju västra Skånes kanske främsta villamatte-monotoni, Löddeköpinge.
Vid kusten i Vikhög finner du rika pensionärer i färgglada funktionsmaterial.

I Staffanstorp kan du välja mellan att bo i en villamatta eller i en medeltidsby från slutet av 1990-talet.

Anderslöv på Söderslätt i Trelleborgs kommun tyckte jag också verkade vara en lite småmysig småort när jag körde runt i trakten.
Citera
2020-01-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Kävlinge, specifikt, står ju inför riktigt stora utbyggnadsplaner. Vi snackar en folkökning med en tredjedel av nuvarande befolkning bara genom projektet "Stationsstaden".

http://flyttahit.kavlinge.se/stationsstaden.64.html

Sedan finns ju västra Skånes kanske främsta villamatte-monotoni, Löddeköpinge.
Vid kusten i Vikhög finner du rika pensionärer i färgglada funktionsmaterial.

I Staffanstorp kan du välja mellan att bo i en villamatta eller i en medeltidsby från slutet av 1990-talet.

Anderslöv på Söderslätt i Trelleborgs kommun tyckte jag också verkade vara en lite småmysig småort när jag körde runt i trakten.

Hoppas tågen kommer gå på nätterna under helger i Kävlinge
Citera
2020-01-28, 23:55
Medlem
IceEyess avatar
Bodde i Kävlinge för ca: 8 år sedan och trivdes ypperligt. Korta avstånd och goda förbindelser till de större orterna. Upplevde ingen nämnvärd problematik med vare sig bönder eller högt antal flyktingar, men detta kan naturligtvis ha förändrats under dessa 8 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in