Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Ja, i Lisa Holm-fallet gjordes det - utan framgång.
Tack!
Jag funderar på om HD numera ingår i slasken?
Eller är hon i en separat utredning, som nu är nerlagd?
Jag tror jag vet svaret, men vill veta.
Jag tänker bara på Åklagarens uppmaning om att försvaret skulle läsa sidomaterialet.
"– Ja, det är väldigt många sidor. Jag vill också att försvaret tar del av det sidomaterial som finns, det är material som jag valt att inte lägga i förundersökningen, säger hon."
https://www.na.se/artikel/atal-i-hjarstamordet-drojer-tar-tid-ga-igenom-14-000-sidor-forundersokning-forsvaret-har-inte-hunnit
Kan det vara så att åklagaren med denna enligt några i tråden ovanliga uppmaning, har något alldeles särskilt i åtanke?
Kanske hon redan nu hör hur försvaret "bröstar upp sig" genom att lite vagt antyda att de har åsikter om utredningen, men det sparar dom till huvudförhandlingen. Och med slasken menar då ÅH kanske att visa att de har utrett brett och att det finns mängder av personer som är avförda?
Också kanske mycket prover som tagits som inte lett till något men ändå visar att det inte finns anledning att tro att man inte arbetat brett?
Eller vad kan anledningen vara?
Kan hennes sätt att säga det på bero på att hon vill förklara varför det tar en sådan tid? Eller är det så enkelt att hon bara är oerfaren?