2020-01-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Börjar luta åt att Frode& Josefsson gör sig till för så urdålig på allt kan ju ingen vara på riktig,är dem med för att höja publiksiffrorna? Folk vill se kändisar göra bort sig.

Fast dom var ju inte helt jävla usla idag som dom brukar vara!
Citera
2020-01-24, 00:18
Medlem
Skidlifts avatar
"vad är det där för ass? " säger Kakan spontant när hon hör en mans röst
Citera
2020-01-24, 07:55
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Va? Det var du som påstod att deltagarna fick mer pengar för varje rätt? Inlägget ovanför svarade jag på övrigt:

Du är ju helt tappad, ring en ambulans. Du har väl redan direktnummer till närmsta psyk om man läser dina andra trådar.
Nej det här jag aldrig påstått. Jag skrev "vad tjänar de på det?" Som sagt kan ordet "tjäna" ha flera nnebörder men det verkar du vara för korkad för att förstå. Janne och Cecilia kanske larvar sig en del men det är i vissa fall uppenbart att de verkligen inte kan frågorna eller säger korkade svar. Precis som jag antar att du mitt i din besatthet av mig, tror att du kommer med intelligenta svar men det är motsatsen.

Om du inte visste det så är numret till en ambulans 112. Återigen så är försök till personangrepp bara larvigt och ett desperat försök folk tar till när de inte kan argumentera.

Så nu har du lärt dig nåt nytt inför framtiden: Tjäna kan betyda flera saker, numret till ambulans är 112 och försök till personangrepp på ett anonymt forum är ett bevis för att intelligensnivån är väldigt låg.
Citera
2020-01-24, 15:49
Medlem
kukflashs avatar
I frågan om landskap som låg vid norska gränsen så fick Kalle Moreus fel på Jämtland... han skulle fått en poäng där.
Citera
2020-01-24, 15:56
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
I frågan om landskap som låg vid norska gränsen så fick Kalle Moreus fel på Jämtland... han skulle fått en poäng där.
Jämtland var väl redan 1/4 landskap som nämndes i frågan? Rätt svar var Dalsland, Dalarna, Härjedalen. Han var inne på Härjedalen men bytte till Väster/Norrbotten pga Kakan.
Citera
2020-01-24, 16:10
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Jämtland var väl redan 1/4 landskap som nämndes i frågan? Rätt svar var Dalsland, Dalarna, Härjedalen. Han var inne på Härjedalen men bytte till Väster/Norrbotten pga Kakan.
Aha, jag hade för mig Kalle sa Jämtland. Men då är allt i sin ordning
Citera
2020-01-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Aha, jag hade för mig Kalle sa Jämtland. Men då är allt i sin ordning

Skärpning för fan, lyssna bättre nästa gång
Citera
2020-01-27, 12:06
Medlem
MrSokratess avatar
Lars Lerin är jävligt sympatisk men totalt meningslös i ett sånt här program.
Misstänker att Filip tjatat så mycket på honom så att han gav upp till slut.
Känns inte som han tackade ja i första taget.
Citera
2020-01-27, 23:18
Medlem
EAN-kod? Det måste vara den obildade jäveln Filip som skrivit den frågan. Om det kallas något så kallas det streckkod eller om man vill vara en jävla besserwisser så är den korrekta benämningen GTIN-13
Citera
2020-01-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
EAN-kod? Det måste vara den obildade jäveln Filip som skrivit den frågan. Om det kallas något så kallas det streckkod eller om man vill vara en jävla besserwisser så är den korrekta benämningen GTIN-13

Kunde frågan och hade svarat EAN-kod också, visste däremot inte att den hade bytt namn till GTIN-13 och det verkade inte heller Filip&Fredriks redaktion veta heller

https://sv.wikipedia.org/wiki/European_Article_Number

Edit: Däremot så fort dom nämnde Pompeji så "poppade" 79 e.Kr upp i reptilhjärnan
Citera
2020-01-27, 23:58
Medlem
EnGodForlorares avatar
Ja, det är synd att Filip insisterar på ett visst svar när det är frågan som det är fel på. EAN är den mest spridda streckkoden men det finns flera andra typer av streckkoder som ser ut som EAN, men som kodas annorlunda. I övrigt ett riktigt bra avsnitt med två mycket starka lag.
Citera
2020-01-28, 00:31
Medlem
Gavins-Friends avatar
Skulle inte förvåna mig om en viss konspiratorisk person i tråden tror att Lerin är dålig i underhållningssyfte. Han var bättre i senaste dock.

Axell och Hellqvist är bland de mest allmänbildande. Men hur sjutton kan "fråga doktorn" svara så fel på en medicinsk fråga?

Man borde nästan köra att man tvingas köra varannan i under pressure.

Störigt med streckkoden.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2020-01-28 kl. 00:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in