2020-01-22, 17:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/K3RjA5/hade-en-pistol-mot-huvudet

Surrades om Billbourne.
Någon som vet vilka det rör?
Citera
2020-01-23, 02:16
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Han vann ligan från bänken i Grekland. 31 matcher över 2 (3?) år, 54 min i snitt. Nåväl...
Bosse kanske givit dem större inflytande över värvningar än Özcan hade, i don’t know. Varför satt han på bänk, tror du? Om profilvärvningen var deras värvning. Nyfiken bara.
Han kom otränad och fick tvillingar i samma veva.

Han var inte tongivande i AEK’s guld och han var det inte DIF’s.

Man kunde förvänta sig mer men eftersom laget fungerade så är det svårt att skrika ”flopp”. Han var aldrig dålig, bara slö.
Citera
2020-01-23, 06:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Han kom otränad och fick tvillingar i samma veva.

Han var inte tongivande i AEK’s guld och han var det inte DIF’s.

Man kunde förvänta sig mer men eftersom laget fungerade så är det svårt att skrika ”flopp”. Han var aldrig dålig, bara slö.
Givet förväntningarna och hur man hajpade honom från mediehåll är det befogat att kalla honom flopp. Jämför lön och vad han uträttat på plan. Nåväl, strunt samma.
Citera
2020-01-23, 09:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ajdarevic säsong var helt enligt (mina)förväntningarna, så flopp? Nej inte direkt.

Kommer för övrigt ihåg hur vi blev hånade när DIF "snodde" honom för att vi antagligen erbjöd honom en "ICA lön". Tar Paka, heck tar en halv säsong med Paka hellre än en hel med Astrit varje dag i veckan.

Ibland är det bra att erbjuda ICA-löner uppenbarligen.
Citera
2020-01-23, 11:08
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Givet förväntningarna och hur man hajpade honom från mediehåll är det befogat att kalla honom flopp. Jämför lön och vad han uträttat på plan. Nåväl, strunt samma.
Må så vara. Men det tycks krävas här att Djurgårdare ska såga honom. Det skulle jag aldrig göra. Bara att kolla igenom ”Sista 10”(länk i signatur) och DIF’s sista halvlek för säsongen så ser man ett visst värde. Sejouren i DIF är långt ifrån över. Det kan bli grov flopp, det är inte det än.

Att de malande gråsossefifflarna från götet jämför en hemvävd yngling med en hemvändande 30-åring är mest bara konstigt..

Ica-lön-hånet kom väl direkt från Piotr Johansson?
Senast redigerad av OleYeller 2020-01-23 kl. 11:11.
Citera
2020-01-23, 11:21
Medlem
Citat:
Må så vara. Men det tycks krävas här att Djurgårdare ska såga honom. Det skulle jag aldrig göra. Bara att kolla igenom ”Sista 10”(länk i signatur) och DIF’s sista halvlek för säsongen så ser man ett visst värde. Sejouren i DIF är långt ifrån över. Det kan bli grov flopp, det är inte det än.

:
Eller hur Astrit i första avsnittet i bortamatchen mot Malmö peppade laget i halvtidspausen, trots att han inte spelat första halvlek. Det är en styrka att ha Astrit bådepå och utanför planen.
Senast redigerad av flashy 2020-01-23 kl. 11:32.
Citera
2020-01-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ibland är det bra att erbjuda ICA-löner uppenbarligen.

Helt klart.

Citat:
Att de malande gråsossefifflarna från götet jämför en hemvävd yngling med en hemvändande 30-åring är mest bara konstigt..

Ica-lön-hånet kom väl direkt från Piotr Johansson?

Gråsosse kan du vara själv gubben!

Det är ju inte speciellt konstigt då Astrit antagligen hade konkurrerat med Paka, och det är ren glädje att se Paka spela fotboll, som jag skrev i Sillytråden vid tillfället då det snackades om Astrit, det hade blivit en ny Gerzic, dvs en flopp. Dessutom är mitt minne av Astrits senaste sejour i AS en extrem humörspelare som visst, kunde glänsa ibland, men lika gärna kunde gå runt och se sjukt oinspirerad och loj ut. Det var inget jag ville se i Blåvitt.

Angående hånen så var det framförallt riktat mot Poya vid tillfället, han var enligt t ex DIFare en riktigt bitterkuk för att Astrit valde DIF... och han valde antagligen DIF för att ni var villiga att betala mycket mer i lön och sign-on... sedan var det Johansson som myntade ICA lön begreppet, han fick ju uppenbarligen mer än så i Kalmar.
Citera
2020-01-23, 13:00
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Astrit kanske inte bidrog mest på plan, men han var definitivt viktigast på sidan av. Djurgårdens Djurdjic, förutom att vår backade upp snacket

Håller helt med, har man sett Sista10 så förstår man hur engagerad han är även utanför planen. Han manar på alla i varenda halvlek och peppar hela tiden. Flopp på plan måhända, men en flipp för spelarna generellt.
Citera
2020-01-23, 21:01
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Håller helt med, har man sett Sista10 så förstår man hur engagerad han är även utanför planen. Han manar på alla i varenda halvlek och peppar hela tiden. Flopp på plan måhända, men en flipp för spelarna generellt.

Det är väl klart inspirerande för Allsvenska spelare att veta om att en sopa som Astrit faktiskt tog sig ut i en Europa. Så på det sättet är han säkert en inspiration
Citera
2020-01-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det är väl klart inspirerande för Allsvenska spelare att veta om att en sopa som Astrit faktiskt tog sig ut i en Europa. Så på det sättet är han säkert en inspiration

Du verkar vara lite väl besatt av just Astrit.
Vad är det han har gjort dig? Berätta!
Citera
2020-01-25, 05:02
Medlem
allt.o.ingets avatar
Discoverys käcka lågbudgetsatsning med enbart stream gör att man verkligen känner hur allsvenskan slutgiltigt har förpassats till fotbollens absoluta bakgård. Utsålda till ett multinationellt tv-bolag utan känsla för produkten. Discovery får Viasat och Cmore att framstå som hjältar i sammanhanget.
Citera
2020-01-25, 09:49
Medlem
simonvps avatar
Kanske inte läser lika mycket media som övriga, men med Ajdarevic så var det väl främst Kapten Axén Haddock som höjde honom till skyarna som den bästa fotbollsspelaren som vandrat på denna jord? Var övriga eliten överens om att han skulle göra succé verkligen?

Kul med Paulinho iaf! Ett legionärssvin ersätts av ett annat. Hur mycket jag än gillade Djurdjic som spelare går det inte att säga annat än att avskedet blev osnyggt. Att han var en gris på planen var bara fint; hade Djurdjic spelat i aik eller dif hade jag hatat honom över allt annat i livet, precis som att jag hade tagit kulor för Sebastian Larsson om han hade spelat i Bajen.

Paulinho känns som en mer teknisk och bollbegåvad spelare än Djurdjic. I det avseendet var Djurdjic märklig att bedöma. Han lirade som köttig tia utan att vara överdrivet bra med boll, men ändå gjorde han sjukt många mål och assist.

Haha var är anteri17 när man behöver honom? Vill ha en fulländad och korrekt analys om Djurdjic kvaliteter, bara för att se om jag är någorlunda rätt på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in