Citat:
Ursprungligen postat av
Natasss
Tack. Det kan inte påpekas nog så många gånger. Med det sagt lär det finnas mörkertal och friserade siffror både på antal döda, antal tillfrisknade osv. Men baserat på kinas officiella siffror så ser det lite otrevligt ut än så länge.
Vi behöver 1-2 veckor till av riktiga siffror från västerländskt land innan vi kan börja få en sann bild. Det känns som att man har för få intervjuer med vanliga kineser osv på tv o liknande. Att låsa in 50 miljoner kineser tyder på att det är allvarligare än kina säger. Fler dör av att åka bil eller röka eller supa. Så deras reaktion säger att de förväntar sig att det blir värre.
Som jag skrev igår natt... jag har ALDRIG sett något land sätta hela städer i karantän NÅGONSIN... det i sig säger mer om seriositeten på utbrottet än något annat.
Man isolerar inte miljonstäder för att det är kul... tyvärr är det redan för sent.
Kollar man på informationen i livemappen så tog det ett par dagar från "patient zero" tills det började stiga alarmerande snabbt. Just nu ligger (den officiella) tillväxten på närmare 150% dagligen... och då tror jag liksom dig att det är ytterst friserade siffror...