2020-01-24, 15:57
Medlem
BO är en mycket ensam person som är desperat efter sällskap. Han har tom tagit hem en uteliggare en gång. Hans mamma är på sjukhus och kan inte komma där ifrån. Och ibland tog det veckor innan BO hade besök. Så det är inte direkt nån som kan säga att det är han. Han blev även av med sitt jobb som undersköterska i oktober förra året och blev då än mer ensam. Dessutom har han inte varit inne på varken fb, insta eller Messenger som han annars var ständigt aktiv på efter mordet begåtts...
Citera
2020-01-24, 16:47
Medlem
Summer24s avatar
Någon som kan länka till Facebook?
Citera
2020-01-24, 16:50
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Med tanke på att dom bröt sig in i han mammas lägenhet då hon låg på sjukhus,
vilket dom garanterat visste.

Sen att dom nitiskt kollar alla bilar som åker med färjan,
är lägenhetsinnehavaren GM eller BO?
Eller så är han GM och då dröjer inte polisen med att agera, eller rättare sagt åklagaren om att besluta om en husrannsakan.

Med tanke på att polisen inte kunnat fastställa identiteten på BO, är det mycket möjligt att "han" inte är BO.

För om det är han som är BO, då måste han ha blivit jäkligt tilltygad till oigenkännlighet, att det krävs typ DNA analys, vilket tar allt från några dagar till någon vecka typ två att få svar, beroende på vald forensisk analysmetod.
https://nfc.polisen.se/siteassets/dokument/informationsmaterial/fakta--och-informationsblad/faktablad-dna-oklara-identiteter-i-registren.pdf

Någon kille som vet om han är taggad med något speciellt igenkänningstecken, typ kroppssmyckning, tatuering, i fallande födelsemärke eller annat med typ intima placeringar
Fast den kunskapen behåller man nog för sig själv

Som polisen skulle kunna använda enligt old school?

Ingen som hört, eller på annat sätt fått kännedom om någon som är saknad.

Om den som "han" inte är BO, utan GM, då måste han ha muddrat BO rejält bl.a. på exempelvis plånbok med id handlingar, pass eller dylikt. Vilket en person som är GM snabbt vill göra sig av med, för att inte anträffas med dem.

Om så är fallet kan det vara dumpat i närområdet, till lite nedgrävt.

En sak tycks vara säkert - Det går en mördare lös, kanske med en blodad tand, mitt ibland oss!
Senast redigerad av Kallis 2020-01-24 kl. 17:12.
Citera
2020-01-24, 16:50
Medlem
Whatever-mans avatar
Sök på H*kan P*ttersson Bo*lingkillen (å,e,w)
Citera
2020-01-24, 17:06
Medlem
H*kans ena framtand är typ av en bit och han har extremt dåliga tänder...och som sagt han har typ inga vänner eller anhöriga i livet.
Citera
2020-01-24, 18:06
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatever-man
Sök på H*kan P*ttersson Bo*lingkillen (å,e,w)
Klart som korvspad att en sådan person med den nunan, Bow*ingkillen , inte uppfattas som varken tillräcklig, attraktiv på köttmarknaden. Obegripligt att ens en bög går igång... På denne Bo*lingkillen...

Shrek, i sagornas värld, ser fan i mig mer attraktiv ut, än de i realityvärlden, speciellt denne Bo*lingkillen! Han ser ju ut som, påminner om...
https://youtu.be/myhnAZFR1po?t=35

Sedan fattar jag inte hur de tänker, de är ju smått urspårade, eftersom sexualdriftens syfte i grund och botten är helt dedikerad, tillägnad artens fortplantning och överlevnad.

Och då funkar varken --><-- eller O-O!
Senast redigerad av Kallis 2020-01-24 kl. 19:04.
Citera
2020-01-24, 18:39
Medlem
Inte lätt att identifiera en person som saknar huvud..
Citera
2020-01-24, 18:52
Medlem
Skorpan91s avatar
En väldigt stark källa har sagt det är H*kan som är död. Nu är bara frågan hur detta gått till..
Citera
2020-01-24, 19:21
Medlem
Håkan stank alkohol redan vid kl 17. Han köpte därefter två st budgetvänliga vitvinsförpackningar i papp
Citera
2020-01-24, 19:22
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storebror1985
Inte lätt att identifiera en person som saknar huvud..
Vad bygger du denna information på?

I fråga sätter inte ditt påstående på något sätt, bara en stilla undran...

Det klarnar lite över det faktum att polisen inte kan fastställa identitet.

Undrar vad huvudet kommer att påträffas? Om det någonsin kommer att påträffas...

Om det som Storebror1985 delger oss i denna tråd är sant.

Hur fan, resonerade både polis och åklagare, ansvariga för utredningen, när man aktivt exkluderade allmänheten.

Genom att exkluderar allmänheten, trodde man då att man tillsammans vid bädden, nere på lasarettets avskedsrum, genom att blunda och tala en gemensam ramsa i tungomål, skulle få huvudet tillbaka på den avlidne, när de öppnade ögonen.

Vad är det för hemlis att den mördade fått huvudet avskilt från kroppen?

Fan, om detta antagonistiska förhållningssätt försvårat utredningen, gripandet, anhållandet och påföljd.

Då blir jag jävligt sur och än mer cynisk, än vad jag redan är!

Jag är en av dem som lade min röst på SD i riksdagsvalet 2010, som fick in SD i Sveriges riksdag. Då utgjorde vi 5,7 procent.

I nutid, 10 år senare utgör vi nästan 30 procent och är i väljarbarometrar Sveriges största riksdagsparti.

Exempel som denna dåliga utredning förstärker bara behovet av en politisk förändring, som genomsyrar ned i maktapparaten, precis och exakt som ett kalkrengöringsmedel löser upp beläggningar, som efterlämnar glimmer.

Den som syran av fällt behöver genomskådas innan eventuellt avgångsvederlag utbetalas, liksom möjlighet till a-kassa. Kanske rent av av åtal är att väntas för "det"?
Senast redigerad av Kallis 2020-01-24 kl. 19:39.
Citera
2020-01-24, 19:23
Medlem
Mördaren sa "ursäkta mig" när han sprang ner i trappen
Citera
2020-01-24, 19:43
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaeskbaeck
Mördaren sa "ursäkta mig" när han sprang ner i trappen
"Han"

Ok!
Hade "Han" en påse i sin hand?
Eller;
Hade "Han" en ryggsäck, typ på ryggen?

Till vem sa "Han" - Mördaren - "ursäkta mig" till?

Vilka är dina preferenser?

Är det någon du har kontakt med som bor, eller var på besök i 158:an?

Eller var det du själv som mötte mördaren, som boende, eller som tillfällig besökare i trapphusets?

Om inte, låt säga att du har fått det återberättat av säkra källor.

Deras koppling till trapphus 158?

Det är ju lite "onormalt"/"avvikande" beteende att dels befinna sig i ett trapphus, bara så där, uppehålla sig där, oavsett tid på dygnet.

Speciellt avvikande blir det om rapportören dels befinner sig i ett för natten låst trapphus, väcks av okänd, utväxlar morsning korsning med den okände, strax innan kl. 02:00, natt mot en vanlig torsdag.

Över 50-procents sannolikhet att det Du förmedlar stämmer - Men långt ifrån 100-procent!
Senast redigerad av Kallis 2020-01-24 kl. 20:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in