Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-22, 00:44
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Verkar vara jobbigt för dig att höra att Greta är en av de mest beundrade kvinnliga personerna i USA?

Du får vara mer patriotisk. Hon är förmodligen den första svensken där på väldigt längre. Eller kanske någonsin.

Är Greta första svensken i USA på länge? Eller vad menar du?
Är svenskar i USA så sällsynta, att resten av världen ser oss som utrotningshotad nationalitet?
2020-01-22, 00:54
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Hon är hatad. Jag läser mestadels på andra språk, men svenska medier vill ha henne kvar som en gudinna av nån anledning.

Jag är själv förvånad på att hon kräver senast 2020. Är hon så bortskämd, ännu dummare än vad jag tror, eller finns det en dold agenda bakom?

Vad ska hon säga i Davos 2021?

Ja, hon är hatad i trollfabriken. Är det inte intressant att en 16-åring stör dem?
2020-01-22, 00:54
Medlem
Citat:
Svante sa att det blev bra då Greta började med alarmism. Men har han en plan vad ska dom göra om ingen lyssnar på Greta??
Nej, Svante sa EJ att det blev bra, bara att det blev betydligt bättre! Men redan det var ett under för Gretas hårt prövade föräldrar!

Att ha ett barn med svår anorexi är lika svårt som att ha ett barn med allvarlig cancer. Ha medkänsla med Malena och Svante!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-22 kl. 01:06.
2020-01-22, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Sätta gränser!
Vilket hennes syltryggar till föräldrar inte pallade.
Hade mina barn fått som dom ville hade det blivit choklad, popcorn och sega råttor till frukost. lunch och middag varje dag. Men så går det då man har en machokommunistmorsa med sinnessjukdomar till mamma och en slakpitt till cuck som farsa. Katastrofen lurar runt hörnet!

Visst är det så. Väl talat min broder!
2020-01-22, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja, hon är hatad i trollfabriken. Är det inte intressant att en 16-åring stör dem?

Hon är faktiskt 17, ni sektmedlemmar är väldigt snabba att påpeka hennes ålder vid kritik. Man kan nästan tro att det är poängen med att använda henne som talesperson för rörelsen.
2020-01-22, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Sätta gränser!
Vilket hennes syltryggar till föräldrar inte pallade.
Hade mina barn fått som dom ville hade det blivit choklad, popcorn och sega råttor till frukost. lunch och middag varje dag. Men så går det då man har en machokommunistmorsa med sinnessjukdomar till mamma och en slakpitt till cuck som farsa. Katastrofen lurar runt hörnet!
En unge med svår anorexi, dvs en svår ätstörning, måste alltid få önskekost!

Dricker ett sådant barn varm choklad och äter kex eller glass är det ett större framsteg!

I Gretas fall var nödkosten först pannkakor med ris respektive bananer, rätt snart kompletterad med lite gnocchis och avokados.
2020-01-22, 01:22
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nej, Svante sa EJ att det blev bra, bara att det blev betydligt bättre! Men redan det var ett under för Gretas hårt prövade föräldrar!

Att ha ett barn med svår anorexi är lika svårt som att ha ett barn med allvarlig cancer. Ha medkänsla med Malena och Svante!

Varför ska resten av västvärlden känna medkänsla för Marlene och Svante, för att de har misslyckats att ge sin dotter en normal uppväxt. Antar att det är lugnare för hennes föräldrar nu, eftersom de lyckats få Greta att ta ut sina svåra uppväxt på västvärlden. Samt resa runt med pappa innebär att det blir lugnare hemma för mamman och lillasystern.

Så det är väl en omprogrammering av Greta som heter duga, låt alla andra ta smällen från Gretas utbrott och ansiktsspel istället för familjen.
2020-01-22, 01:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Hon är faktiskt 17, ni sektmedlemmar är väldigt snabba att påpeka hennes ålder vid kritik. Man kan nästan tro att det är poängen med att använda henne som talesperson för rörelsen.

Jag vet. Och tidigare var hon 15 och 16. och nästa år 18.

Om det är några som hakar upp sig på hennes ålder så är det ni hatare. "Snorunge", "ungjävel", "var är puberteten", "tillbaka till skolan", "föräldrarna". Samma mantra i inlägg efter inlägg. Hennes budskap vill ni inte ta i.
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
En unge med svår anorexi, dvs en svår ätstörning, måste alltid få önskekost!

Dricker ett sådant barn varm choklad och äter kex eller glass är det ett större framsteg!

I Gretas fall var nödkosten först pannkakor med ris respektive bananer, rätt snart kompletterad med lite gnocchis och avokados.
För att säga det rent ut, hon verkar fortfarande ha anorexi.

Bra att hon hon blir uppiggad av sitt klimatarbete, men hon kan sköta det mesta hemifrån, hon behöver inte åka iväg till Davos, för det.
Hon behöver bli lite egoistisk och stenhårt gå in för att bygga upp hälsan, på samma sätt som hon stenhårt jobbat med annat, detta håller inte i längden.

Jag är ingen vän av vad jag anser vare närmast en kult av Greta, men jag vill naturligtvis inte att det skall gå illa för denna sjuttonåring, ett skäl att jag inte uppskattar kulten, är att jag anser att det läggs att för stor börda på henne.

De som verkligen uppskattar hennes kamp för miljön, bör inse att den drivs bäst genom att hon tar det lugnare och lever mer hälsosamt, då kan hon hålla på i decennier, nu riskerar det att ta slut fortare än vad man anar.
Driv inte på, ni kan ta kampen själva, i stället för att låta en sjuttonåring med en diagnos ta den.

Hon bränner sitt ljus i bägge ändar.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-01-22 kl. 01:50.
Medlem
Citat:
Hennes hår ser ut som om hon ha varit i slagsmål. En tvångströja är också möjlig.
Om en störd unge börjar fatta att hon får inte som hon vill...vad bör man göra?
Håret påverkas också av långvarig, värre näringsbrist. Greta försöker dock göra sitt allra bästa av sitt långa ändå fina och vackra hår!

Även mycket erfaren vårdpersonal misslyckas ibland med unga med svår anorexi. Värst är det dock för de unga själva. Det händer att unga tyvärr dör på grund av anorexi, trots avancerad vård.

Det är tyvärr inte alltid som ens intensivvård på IVA-avdelning kan rädda ett sådant barn!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-22 kl. 01:44.
2020-01-22, 01:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Har du någon undersökning att hänvisa till eller hur kom du fram till detta?

Jag tog upp undersökningen i inlägget innan:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Citat:
Ursprungligen postat av AnnoyedDuDe
Är Greta första svensken i USA på länge? Eller vad menar du?
Är svenskar i USA så sällsynta, att resten av världen ser oss som utrotningshotad nationalitet?

(Eventuellt) den första svensken någonsin på listan med USA:s mest beundrade personer:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)
2020-01-22, 01:31
Medlem
Tvirtynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
"var är puberteten"

Det är ju ändå en legitim fråga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto