2020-01-21, 15:45
Medlem
Jonas Livros är en riktig horunge. Bokstavligt. Hans mor var en riktig madrass förr i tiden, vet ej om hon fortfarande är det dock. Men det kan förklara hans bekräftelsebehov.
Han är mytoman och har både asberger och autism. Han trycker anabola steroider som fan. Sen påstår han att han har adhd bara för att dölja sitt amfetaminmissbruk. En riktig pissluffare är vad han är och inget annat.
Citera
2020-01-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Ursäkta om mitt instick är lite off topic men jag tänker på namnet "Livros" är det någons sorts fejkat soldatnamn eller liknande?
Att det fanns en fin familj som hette Lindros vet jag men Livros känns väldigt mycket som ett försök att försöka låta finare än man är

Zigenarnamn låter det som
Citera
2020-01-21, 17:16
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldKarlsson
Jonas Livros är en riktig horunge. Bokstavligt. Hans mor var en riktig madrass förr i tiden, vet ej om hon fortfarande är det dock. Men det kan förklara hans bekräftelsebehov.
Han är mytoman och har både asberger och autism. Han trycker anabola steroider som fan. Sen påstår han att han har adhd bara för att dölja sitt amfetaminmissbruk. En riktig pissluffare är vad han är och inget annat.
Tack, jag misstänkte starkt att karln var speedad. Inte ens ADHD-diagnostiserade är sådär tjackiga utan medicin.

Kanske är det så att han efter att hans lagliga webshop som sålde nått tränings pulver under namnet hulk gick under så har han parrarelt drivigt den svenska webshopen för anabola etc? Den har nämligen samma namm. Finns på clearnet.
Citera
2020-01-21, 17:19
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negative
Zigenarnamn låter det som

Det låter som en zigenartattare, "han" ser ut som en inavlad av lägre ras, pratar som en sådan också.
Citera
2020-01-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Tack, jag misstänkte starkt att karln var speedad. Inte ens ADHD-diagnostiserade är sådär tjackiga utan medicin.

Kanske är det så att han efter att hans lagliga webshop som sålde nått tränings pulver under namnet hulk gick under så har han parrarelt drivigt den svenska webshopen för anabola etc? Den har nämligen samma namm. Finns på clearnet.

Det där är jäkligt intressant! Utveckla gärna. Vad hette butiken & vad heter anabolashoppen nu? Vad är Clearnet? (Ja, jag är rookie)
Citera
2020-01-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrmeseeks
Det där är jäkligt intressant! Utveckla gärna. Vad hette butiken & vad heter anabolashoppen nu? Vad är Clearnet? (Ja, jag är rookie)
Gymhuset.com / Gymhuset Kristinehamn.
Han hette Larsson innan han bytte namn.
Citera
2020-01-21, 19:09
Medlem
Tragisk människa. Vad gick fel i hans barndom kan man undra?
Citera
2020-01-21, 20:44
Medlem
Han har tiltat lite & börjar hoppa på folk som ställer rimliga frågor till honom. Många gör det ju inte så snyggt men hans totala avsaknad på svar kvarstår. Han har aldrig någonsin kunnat förklara eller ens försökt svara på några svåra frågor.

Nu försöker han även få folk & tro att han har något samarbete med Avanza också. Han tror nog att det skulle ge någon form av legitimitet.

Han sprider gärna skärmdumpar när aningslösa landsortspojkar hejar på honom med ”förebild” mm. Dock.

Livros: alla fattar att du är här inne & läser. Gör en Q&A med alla frågor vi har. Stöka av det, tysta oss & sen gå vidare! Alla vinner! Visa oss att vi har fel!
Senast redigerad av Mrmeseeks 2020-01-21 kl. 20:46. Anledning: Tillägg
Citera
2020-01-21, 21:11
Medlem
Det är inte jonas som driver Hulkstore.

Förövrigt, skulle faktiskt tro att han är ’miljonär’ men väldigt långt ifrån 100 miljoner, troligtsvis långt ifrån 10 miljoner också.

Förvånad över att klippet raderades då jag antog att jonas ville att det skulle bli hets över att han redovisade alla summor som ren vinst.

Men men, du tog dig till ’aktuella ämnen’ på flashback och dina klipp som lutar åt det mer informativa hållet är faktiskt underhållande. Jag skulle dock hålla mig undan ifrån klippen där du visar dina nya prylar, visst. Du får views, men samtidigt sjunker din kredibilitet för varje klipp.
Citera
2020-01-21, 21:21
Medlem
Killen är bankrutt inom 5 år. Som folk har sagt innan är mycket av det han visar upp ett luftslott. Han leker nånting. Högmod kommer före.....
Citera
2020-01-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargenaufvarggatan
Det är inte jonas som driver Hulkstore.

Förövrigt, skulle faktiskt tro att han är ’miljonär’ men väldigt långt ifrån 100 miljoner, troligtsvis långt ifrån 10 miljoner också.

Förvånad över att klippet raderades då jag antog att jonas ville att det skulle bli hets över att han redovisade alla summor som ren vinst.

Men men, du tog dig till ’aktuella ämnen’ på flashback och dina klipp som lutar åt det mer informativa hållet är faktiskt underhållande. Jag skulle dock hålla mig undan ifrån klippen där du visar dina nya prylar, visst. Du får views, men samtidigt sjunker din kredibilitet för varje klipp.
.

Vad baserar du att han är miljonär på? För att det SER UT så? Är du tolv?

Tomt luftslott. Vem som helst kan ge sken av att vara miljonär, entreprenör, framgångsrik. Det intressanta är vad som händer när man kontrollerar det. Bolagen ägs av vem, redovisar vad. Livros är dömd för vad, och när. Hitta motivet och hans fasad rasar.

Här verkar vi ha en kille med pengaflöde nånstans ifrån, oklart var, men inget över en vanlig ICA-kassa-lön med all säkerhet.
Citera
2020-01-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrmeseeks
Jag har följt Livros på instagram & youtube nu ett halvår kanske. Jag kan inte riktigt svara på varför men man kanske vill se vart allt slutar. I början var det svårt att avgöra om han ljuger/överdriver lite ibland eller hela tiden. Det blir dock mer och mer klart att hans ”fake it til you make it”-modell fortfarande är i bruk.

Jag är ganska insatt i aktier & handel med värdepapper. Det är tydligt att Livros inte har något djupare förståelse för då det enda han egentligen gör är att rapa upp klassiska nybörjarfloskler hela tiden. Har aldrig hört en hint av djupare kunskap någonsin. Ena sekunden påstår han att han aldrig lånat pengar i hela sitt liv & tre dagar senare i en annan video så säger han att man skall låna till allt! Hus, bil, värdepapper!

Det är tydligt att hans sambo/fru får stå på bolagen. Byggföretaget verkar vara rätt rejält nedkört i skiten & har förmodligen rätt bra skatteskulder. De andra är väl mest påhitt Förutom gymmet/solariet. Hans kostillskott projekt som han ”sålde” konkade ju.

Sambon står även på den kreditköpta Mercedesen. Vilket är lite udda om man nu är ”dollarmiljonär”. Livros har väl gjort ett 100-tal klipp där han visar upp bilen, sitt kylskåp, sin tv. Han har dock ALDRIG visat upp en fastighet mer än att han är utanför ett hus, som han påstår sig äga.

Han brukar göra en grej av att lägga ut ”ska jag slå till”-inlägg på klockor, lamborghinis, merca pickuper, hummer h2, fastigheter mm. Han har dock aldrig köpt något.

Min korta analys av Livros är: han gjorde säkert 1-300k på fingerprint & hade bra tur i teknikbranschens snabba uppgång 2017-2018. Sedan dess så kör han sin ”fake it til you make it” och gillar uppmärksamheten som främst 15-23 åriga killar ger honom.

Jag tycker dock han har varit riktigt farlig i sina tips till alla unga gällande aktier. Nu med hans senaste projekt ”money2u” så har han väl anpassat sig lite till vad de andra aktie/spar-sidorna skriver. Men det är tydligt att han inte riktigt har koll.

Hans senaste fastighetsvideo är ju ett bra exempel på nivån.

Tack för informationen.

Hans mognadsgrad påminner om en 15-årings.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in