2020-01-20, 09:21
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vilka sprängningar tänker du på då? Och hur kan du veta att det var NMR om ingen blev dömd? Om någon dömdes för de sprängningar du talar om får du leta upp och plocka fram domen/domarna.

Har bland annat för mig att media skrev då att en städande invandrare fått benet sprängt samt att det sprängt en vänsterlokan etc. Vet ej om det ba var mediarykten? Men uppdrag granskning gjorde ett repotage om när NMRare oprovoserat knivatackerade en ensam afrikansk turist. Om det var sant måste jag säga att sånt är jävligt lågt och skadar den Sverigevänliga rörelsen. Höger/vänster bråk i Kärrtorp är en sak men sånt där är på en annan nivå.
Citera
2020-01-20, 09:26
Medlem
mr-mystics avatar
Förestem finns det mer info om det dyl attentatet på Södermalm ovanför Finlands färjorna HT 2019? El va det bara ett elfel typ?
Citera
2020-01-20, 09:53
Medlem
Man vill skrämma skiten ur vittnen och få dem att inse att de inte är säkra någonstans. Det gynnar knappast "högerextrema" att vittnen slutar att vittna om det som blattar gör.
Citera
2020-01-20, 10:01
Medlem
Separatistens avatar
Leif GW är Socialdemokrat.

Vad mer behövs sägas i frågan?

Jo, att det går uselt för Partiet just nu och de behöver all hjälp de kan få.

Massor med svagtänkta behöver lite hjälp i rätt riktning, och kan man få dom att ens tro att det är nazzar som är inblandade kan man kanske stoppa dom från att rösta på SD en omgång till.

Dra era egna slutsatser.
Citera
2020-01-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Idag går Leif GW Persson ut och lanserar teorin att det är högerextrema som ligger bakom bomben på Gyllenstiernsgatan. Han trumpetar inte ut det så högt, utan lindar in det litet:

Själv har jag väldigt svårt att se högerextrema bakom det attentatet. Inte minst därför att det finns en del konkreta omständigheter som tyder på ”vanliga” kriminella.

Frågan är; sitter GW på icke officiell som pekar på att det är högerextrema, eller försöker han bara ge Löfvén & Co litet hjälp på traven?

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/polisen-har-fatt-ett-fullkomligt-fenomenalt-spaningsuppslag/

Ja det är en teori som håller men måste bevisas.
Citera
2020-01-20, 11:11
Medlem
Brottinators avatar
Kan det vara så att svartskallarna till slut lärt sig något? Svårt att bevisa och lindriga straff om man torskar?
Citera
2020-01-20, 11:47
Medlem
Skulle inte vara första gången högerextrema utför ett terrordåd. Ganska sorgligt hur naiva ni är som tror att allt som går emot eran agenda är korkat eller irrationellt. Fullt rationell teori, förstår man inte det är man korkad.
Citera
2020-01-20, 11:58
Medlem
Lao Tzus avatar
Jag har forskat fram lite material (se artikel) och kommit fram till att GW eventuellt är 100 % mitt i prick här.

Troligen har dådet utförts av amerikanska hitmän eller av amerikanska hitmän utbildade svenska dynamitarder. Bara att köra artikelbilden och övervakningsfilmerna med hjälp av AI så har man löst fallet med vem som är dynamitarden

Citatet om automatkarbin och tusen kulor skulle då i aktuellt fall överfört innebära att den som äger en stubintråd och inte har minst tjugo kilo dynamit har gjort fel.

Och då är nog flickan med antiSDtshirt som bodde på bottenvåningen målet.
Citat:
En fascistisk organisation från USA besökte nyligen nazistiska Nordiska Motståndsrörelsen i Sverige.

– Om du äger en automatkarbin och inte har minst tusen kulor har du gjort fel, säger en av dem.

http://flamman.se/a/har-ar-nmns-nya-allierade-med-kopplingar-till-mord-i-usa
Senast redigerad av Lao Tzu 2020-01-20 kl. 12:03.
Citera
2020-01-20, 12:04
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Nej, nu blir jag lite besviken på dig Rosa rosa...Du missar ju lite poängen här. GW Persson skriver inte att han tror att det är högerextrema som ligger bakom. Utifrån beskrivningen av det eventuella motivet drar de flesta dock den slutsatsen. Det är intressant och säger nog mer om de som tolkar vad han säger....

Sen till din uppfattning om GW Persson. Visst är han sosse och visst har han gott om pengar, vilket han inte sticker under stol med...Men att kalla honom reaktionär tycker jag är fel. Han är en ivrig försvarare av välfärdsstaten och han sätter in brottsligheten i ett samhälleligt sammanhang. Undanber sig vänligen alla generaliseringar vad gäller invandring/brottslighet. Betonar alltid att den jättestora majoriteten invandrare är "hederlig folk".

Du kan alltså varken dra slutsatser eller förstå förhållandevis enkla ord som reaktionär. Gör oss en tjänst och tänk/läs/gå en kurs innan du svarar nästa gång.
Citera
2020-01-20, 12:07
Medlem
Hardstekts avatar
Vad hände med ryssarna då?
Citera
2020-01-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du kan alltså varken dra slutsatser eller förstå förhållandevis enkla ord som reaktionär. Gör oss en tjänst och tänk/läs/gå en kurs innan du svarar nästa gång.
Du gör varken dig själv eller andra en tjänst genom att vara så tyken! Bättre att du förklarar varför du anser GW Persson vara reaktionär...
Citera
2020-01-20, 12:25
Medlem
Gabogibos avatar
Jag visste att någon skulle kläcka idén att skylla på "extremhögern", men trodde inte att det skulle komma från GW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in