2020-01-16, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Haha, i år tar vi det dock så dina "psykningar" är lönlösa.

Vi får se om någon månad om ni överlever gruppen först och främst! :P
Citera
2020-01-17, 11:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jo, jag hoppar på CMore främst för att kolla på MFFs matcher i Spanien och cupen. Följer man inte de större ligorna så är inte utbudet det bästa just nu så det ska bli kul att se på fotboll igen.

Det är otroligt gött att det startar nu så man har fotboll att följa igen, det finns inget bättre än vår egen fotboll med all dess känslor. Följa stora ligor är inte det minsta intressant längre, vår säsong pågår ju mellan slutet av januari-början av nov så däremellan är det bara skönt att koppla bort hjärnan från fotboll (och hinna göra annat).
Citera
2020-01-17, 17:36
Medlem
I början av den här podden utfäster Dahlqvist att Dplay som mest laggar 15 sekunder. Tror ni kan hålla det emot Dplay, och framgångsrikt begära prisavdrag när det laggar mer? Smart av programledarna i podden att inte ställa följdfrågor, så att han får stå oemotsagd?

Jag gillar även partiet hur Dahlqvist förklarar att Dplay skickar ljudvågor ut i rymden?
https://aca.st/8b4f8d

-----
Apropå polisens krav för tillstånd för att arrangera matcher. Vilka rubriker hade det blivit om det här var fotboll?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/xRoe28/har-slass-han--inne-i-motstandarnas-bas
Citera
2020-01-18, 09:00
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
I början av den här podden utfäster Dahlqvist att Dplay som mest laggar 15 sekunder. Tror ni kan hålla det emot Dplay, och framgångsrikt begära prisavdrag när det laggar mer? Smart av programledarna i podden att inte ställa följdfrågor, så att han får stå oemotsagd?

Jag gillar även partiet hur Dahlqvist förklarar att Dplay skickar ljudvågor ut i rymden?
https://aca.st/8b4f8d

-----
Apropå polisens krav för tillstånd för att arrangera matcher. Vilka rubriker hade det blivit om det här var fotboll?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/xRoe28/har-slass-han--inne-i-motstandarnas-bas

Beträffande snuten, matcher och villkorstrappan var det väl igår SFSU var ute och skrev att det lär bli en hel del om detta även denna säsong. Vad blir det för grejer måntro? Helt tomma läktare på flera matcher?
Citera
2020-01-18, 11:19
Medlem
mikeymikeys avatar
Nu kanske det är lite fel tråd att fråga i men jag läste nånstans att när Europa League 2 eller vad dom kallar den så blir det svårare för svenska lag att kvala in till Europa. Någon som har koll där?

Många vill ju se sina lag spela i Europa så högt upp som möjligt för Europa League 2 ska väl inte vara alls lika bra?
Citera
2020-01-18, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Nu kanske det är lite fel tråd att fråga i men jag läste nånstans att när Europa League 2 eller vad dom kallar den så blir det svårare för svenska lag att kvala in till Europa. Någon som har koll där?

Många vill ju se sina lag spela i Europa så högt upp som möjligt för Europa League 2 ska väl inte vara alls lika bra?

Det bör bli enklare för svenska lag att kvala in i den turneringen. Dock så gör EL 2 att tappar vi alla våra EL-platser och måste upp x antal platser för att komma in där (kommer inte ihåg hur många platser vi måste ta). Det som kommer bli jobbigare är att komma in i CL men klarar man första rundan så går man vidare till EL-kvalet och skulle man åka ur där så får man en sista chans i EL 2.

Vi vet fortfarande för lite om hur mycket koefficientpoäng samt prispengar lagen kommer få i EL 2.
Citera
2020-01-18, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey

Vad jag förstår så blir det enklare för allsvenska lag att spela i europa, via EL2. Lagen vi kommer möte i EL2, är de som inte heller kvalificerar till EL idag.

Så enklare att spela i europa, men vi kommer möta än mer okända lag, än de vi möter i kval idag.
Citera
2020-01-18, 18:01
Medlem
Ovcharkas avatar
Varför är Wesström så involverad i spelare, spelsätt och formation och allmänt gällande hur laget (aik) spelar?

Hur kan aik:are inte opponera sig mot det?

De vann senast med 2-1 och jag läser citat av Wesström av alla människor.

Bosse (DIF) skulle aldrig uttala sig på så sätt. Han frågar tränarna vad de vill och inte vill ha - och så försöker han lösa det. That's it.
Citera
2020-01-18, 18:27
Medlem
Efter att ha sett Örebros första halvlek och AIK match på Dplay, så får jag ge den godkänt jämfört Cmore motsvarande. Helt ok skärpa, några gånger hakade det upp sig. Jämfört "livescore" så var "lagget" mellan 20 sek och 1 min 20 sek.

Cmore hade en "gå till live" funktion/knapp när man låg långt efter. Den hittade jag inte (om den finns) i Dplay.

Jag såg med appen direkt i TV:n inte via chromecast / airplay
Citera
2020-01-19, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
De flesta kanalerna i Sverige sänder fortfarande i 25 fps. Är bara SVT som sänder i 50fps och då sänds majoriteten av programmen med duplicerade bildrutor.

Ja, samt ögat kan omöjligt uppfatta mer än 30 fps så bara skitnödigt att ens prata om det.

Folk måste verkligen lära sig att ta det lite lugnt.
Citera
2020-01-19, 01:47
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Varför är Wesström så involverad i spelare, spelsätt och formation och allmänt gällande hur laget (aik) spelar?

Bosse (DIF) skulle aldrig uttala sig på så sätt. Han frågar tränarna vad de vill och inte vill ha - och så försöker han lösa det. That's it.

Att Sprit-Bosse mest är en bilhandlar-typ är väl inget nytt?
Citera
2020-01-19, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

För att AIK har den ledar strukturen, som att Norling inte har titeln som huvudtränare utom som chefstränare, Vissa gillar det och vissa hatar det, Det har dock blivit bättre sen Wesström inte längre är med och tar ut match truppen som han har varit tidigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in