2020-01-18, 13:55
Medlem
VolvoSonetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Grymt bra kartläggning. Stort tack.

Han har visat stor tacksamhet för att Sverige och dess skattebetalare givit honom och hans familj tak över huvudet och mat på bordet...
Citera
2020-01-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Hur stor är möjligheten, tror du, att han får göra en p7?
Nåt allvarligt fel är det, om inte “bara“ drogberoende!

Svårt att säga. Jag minns inte vad som krävs vid en p7:a. Om det skall vara minst 2 års fängelse i påföljd för brottet, vilket jag inte tror gäller här - grovt vållande till annans död.
Citera
2020-01-18, 14:13
Medlem
Citat:
Abort kan ha flera betydelser. Osäker på vilken som menas i detta inlägg du svarade på.

Den andra meningen hade fått vara 20+ år tidigare så det känns osäkert om så var fallet. Men visst. Om posten jag citerade inte höll med den innan som jag trodde, så kan man se min som ett svar på första istället.
Senast redigerad av adyring 2020-01-18 kl. 14:17.
Citera
2020-01-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Svårt att säga. Jag minns inte vad som krävs vid en p7:a. Om det skall vara minst 2 års fängelse i påföljd för brottet, vilket jag inte tror gäller här - grovt vållande till annans död.

https://lawline.se/answers/vad-ar-det-for-straff-for-brottet-vallande-till-annans-dod
Verkar kunna bli mellan 1-6 års fängelse. Svårt hitta precisa svar. Han bär ansvar för en persons död, en svårt skadad och ytterligare en skadad. Stöld av bil m m. Upprepad brottslighet och medvetet hänsynslöst risktagande. Så är frågan om han även var påverkad av droger.
Citera
2020-01-18, 14:18
Medlem
Citat:
Lägenheter som andra får köa i fyrtio år eller ta miljonlån för misstänker jag. Finns ostraffade arbetslösa som längtar efter jobb. Synd att han inte tagit sina chanser på allvar, med tacksamhet!
Det är ju så allt är uppbyggt. Sköter man sig så får man ingen hjälp. Men kostar man samhället en massa pengar i och med brottslighet så slänger samhället både jobb och bostad efter en. Nåt är jävligt snett. Dessa idioter är inte ens mottagliga för hjälp, så jag begriper inte vitsen.
Citera
2020-01-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Kan dom inte uppfostra sina barn ska dom fan i mig inte heller skaffa barn!
Exakt. Att skaffa barn är varken rättighet eller skyldighet.
Citera
2020-01-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju så allt är uppbyggt. Sköter man sig så får man ingen hjälp. Men kostar man samhället en massa pengar i och med brottslighet så slänger samhället både jobb och bostad efter en. Nåt är jävligt snett. Dessa idioter är inte ens mottagliga för hjälp, så jag begriper inte vitsen.

Nej precis! Det leder bara till hopplöshet hos vanliga kämpar och är ett enormt slöseri med resurser! Dessutom lär man in att allt är andras fel, att alla utom den kriminelle, ska ta ansvar.
Visst är det bra med en andra chans i livet, men hur många gånger och på bekostnad av vad?
Citera
2020-01-18, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Kan dom inte uppfostra sina barn ska dom fan i mig inte heller skaffa barn!
Nä, och framförallt inte 6 st som hans finska morsa tydligen avlat fram samtidigt som hon skenskrivit sig.. fy sjutton
Citera
2020-01-18, 16:06
Avslutad
Se avsnittet av Uppdrag granskning, Ung och kriminell 18/9 2019
Det är så sjukt vilka menlösa bestraffningar som utfärdas, snarare belöningar på silverfat...
Citera
2020-01-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Nä, och framförallt inte 6 st som hans finska morsa tydligen avlat fram samtidigt som hon skenskrivit sig.. fy sjutton
Skenskrivit? Var då? Adressen Frejgat*n går till postbox.

Min spekulation:
Att mamman och pappan bor på olika adresser kan i detta fall bero på att han ev är muslim och "gift" med flera kvinnor. Äktenskapen är då inte godkända i Sverige och vigseln utförd av imam. Dessa "äktenskap" registreras inte på vanligt sätt hos svenska myndigheter.
Detta förfarande har jag hört talas om i mer än ett fall men behöver självfallet inte vara aktuellt i denna familj. Bonus blir även fler och större bidrag om ekonomin är dålig.
Finns flera kvinnor med efternamnet *rr*ch
*=a
Citera
2020-01-18, 16:49
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Nej precis! Det leder bara till hopplöshet hos vanliga kämpar och är ett enormt slöseri med resurser! Dessutom lär man in att allt är andras fel, att alla utom den kriminelle, ska ta ansvar.
Visst är det bra med en andra chans i livet, men hur många gånger och på bekostnad av vad?
Ja man kan tom få 2-3chanser om man bara uppvisar en vilja att förändra sig/sitt liv tycker jag men så har det ju verkligen inte varit i detta fall/med denna GM.

-Släng han i Östersjön utan flytväst!
Citera
2020-01-18, 17:11
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Våra handfallna och flata politiker har bäddat för den utveckling vi ser nu. En tandlös socialtjänst och ett rättsväsende som göder sig självt är en utmärkt grogrund för det som komma skall.
Vad vi ser i den här mannen är tyvärr bara en början på något som kommer att utvecklas till ett "normaltillstånd" i vårt samhälle.
Kriminella flyttar hela tiden fram sina positioner och en bakbunden polis kan inte agera på det sätt dom vill.
Denna man är ingen psykopat utan en fullblodsnarcissist liksom många andra kriminella. Det finns självklart psykopater i dom kriminella organisationerna men dom har oftast en högre "position" i nätverken.
Tyvärr så får nog vi vanliga medborgare vänja oss att leva med detta patrask till den dag vi kan rösta fram politiker som har modet och resurser att påverka både rättsväsendet och att daltandet med kriminella upphör.
Så Svensson. var beredd på att drabbas av rån, våldtäkt, misshandel mm och att bli dödad av en som borde ha tagits i livslångt förvar för länge sedan men som tafatta politiker månar om.
Senast redigerad av RAMMVOGEL 2020-01-18 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in