2020-01-17, 09:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Araber och judar är kusiner. De har samma gemensamma förfader. Ibrahim.
Han nämnde Koranen. Gud gynnade Israels barn. Över hela världen. I forntida tider.
Eftersom de var de första som trodde på Gud. I faraos tid. Men Koranen nämns också. Judarna dödade många av profeterna. Varje profet gillar inte att döda honom. Så Gud var inte nöjd med dessa handlingar. Av Israels barn. Irriterad av deras handlingar.
Han varnade dem för många av dessa åtgärder. Och Koranen nämner det också. Kristna säger att judendomen är ingenting. Judar säger att kristendomen är ingenting. Det vill säga de brottas med varandra. Att bevisa vem som är bättre. Koranen nämner således förhållandet mellan judar och kristna genom historien. Som en pågående tävling mellan dem
Å andra sidan vet jag inte det verkliga förhållandet mellan dem i denna ålder. Är det ömsesidig respekt ?!
Det är väl inte många som visar respekt för någon alls i denna tidsålder?
Citera
2020-01-17, 10:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Gud Allsmäktigt säger i Koranen. Israels barn. De kommer att vara det mäktigaste landet i världen. I slutet av världen före dommedagen. Gud kommer att ge dem styrka. För att testa det, använder de det bra eller dåligt? Det kommer i slutändan att hålla dem ansvariga för deras beteende.
Å andra sidan, nämns Mahdi i Bibeln?
Vad gör han?
Hur styr världen med rättvisa ?? Efter år av orättvisa och krig?
Nämnde han folket i Gog och Magog?
Hur kan de komma ut?
Jag känner igen vissa hadither, men de är inte Guds Ord. Jag börjar med att säga det.

Mahdi ska vara av Muhammeds familj. Enligt Jesus är Hans familj den som gör Guds vilja.
Bibeln säger att profeten Elia kommer innan Jesus för att förbereda.
Jesus utpekar Johannes döparen som den som kommit i "Elias ande".
Mahdi ("den hemliga imamen") är den som pekar ut Jesus som Messias. Johannes döparen pekade ut Jesus som Messias.

Allt detta har hänt tidigare, när Jesus kom första gången. Det sker igen när Han kommer andra gången.

Döparen är Mahdi. Läs tex Malaki 4 i Bibeln!

Jesus styr med rättvisa. Mahdi förbereder för Jesus.
Jesus styr enligt Guds vilja. Döparen förbereder bara så att människor kan ta emot Honom.
Senast redigerad av LadySweden 2020-01-17 kl. 10:42.
Citera
2020-01-17, 10:43
Medlem
jag gissar att Mahdi = Antikrist
jag gissar att judarnas Messias = Antikrist
jag gissar att de fraelsta kristnas Antikrist = Antikrist
jag gissar att de 'religioest kristnas' Messias = Antikrist
jag gissar att New Ageares Kristus Martreia = Antikrist
Citera
2020-01-17, 10:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Gud Allsmäktigt säger i Koranen. Israels barn. De kommer att vara det mäktigaste landet i världen. I slutet av världen före dommedagen. Gud kommer att ge dem styrka. För att testa det, använder de det bra eller dåligt? Det kommer i slutändan att hålla dem ansvariga för deras beteende.
Vad gör han?
Hur kan de komma ut?
Att de är friköpta betyder i Bibeln att de är Guds kyrka. Alltså Guds eget folk. Vilka som är det vet Gud ensam.
Citera
2020-01-17, 10:49
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Votramos
Jag ljuger? Nej!! Har jag någonsin försvarat muslimer som missförstår sin religion här? NEJ!! Jag försvarar ju islam så som den är enligt profeten och vetarna.. vill man ändå tycka att islam och vissa muslimer är samma sak.. ja då får man tycka det.

Du skrev:
Citat:
Genom islamisk historia har kristna, judar och andra alltid fått behålla sina kyrkor, synagogor och traditioner.. Bor man dock i ett område som kontrolleras av muslimer så ska man, om man inte konverterar, betala en viss skatt.. man får tycka att det är fel men det är så Gud vill att det ska vara och muslimerna skall inte säga emot Gud för det är Han som är den all-vetande. Men att sprids lögner att man tvingar dem konvertera eller så dödas dem är så löjligt så det finns inte.

Om du kategoriskt säger att genom islamsk historia så har kristna, judar och andra alltid fått behålla sina kyrkor, synagogor och traditioner, så ljuger du. Det är rakt av inte sant.

Att sedan säga att det är lögner att man tvingat dem att konvertera eller dödas och att det är "så löjligt så det finns inte" så ljuger man också.

Det du verkar syssla med är en sk. "no true scotsman"-fallacy. Om man gör något fel, ja då är man inte en äkta muslim och representerar aldrig islam, så islam kan aldrig göra något fel.
Du agerar apologist och för inte fram argument.
Citera
2020-01-17, 10:51
Medlem
med detta har Gud verkat genom olika sorters andar
foer att laata sina tjaenare profeternas utsagor bli fullbordade.
Citera
2020-01-17, 11:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vad gör han?
Hur kan de komma ut?
Att de är friköpta betyder i Bibeln att de är Guds kyrka. Alltså Guds eget folk. Vilka som är det vet Gud ensam.
Citera
2020-01-17, 11:09
Medlem
Islam borde förbjudas ställer bara till krig och elände i världen,, ondskans och religion, om man inte tror på rätt plats gud enligt islam så ska den dö, så förbjud islam och alla muslimer.
Citera
2020-01-17, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Islam borde förbjudas ställer bara till krig och elände i världen,, ondskans och religion, om man inte tror på rätt plats gud enligt islam så ska den dö, så förbjud islam och alla muslimer.

jo, sammalunda den Katolska kyrkan.
Faar dessa Satanister diktatorisk makt
sitter alla oliktaenkares huvuden loest.
Hur maanga miljoner har dessa avraettat
under historiens gaang?
Citera
2020-01-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
jo, sammalunda den Katolska kyrkan.
Faar dessa Satanister diktatorisk makt
sitter alla oliktaenkares huvuden loest.
Hur maanga miljoner har dessa avraettat
under historiens gaang?
Inte jämfört med islam, ta en bara is som exempel, ondskans ansikte
Citera
2020-01-17, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?
Hög IQ och förmåga till logiskt tänkande.
Citera
2020-01-17, 12:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Är det inte bäst att bara bestämma vad folk ska tro, tycka och läsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in