Citat:
Ursprungligen postat av
Massajen
Finns det alls något som talar för att Grandmannen har med mordet att göra? I rätten säger ju Mårten att han faktiskt aldrig såg honom gå efter paret Palme?
Enligt Borgnäs ska femton biobesökare ha tillfrågats om de sett någon följa efter statsministern. Alla ska ha svarat nej trots att dom förväntade sig se livvakter.
Man kan inte utan tvekan dra slutsatsen att Grandmannen mördade Palme. Det finns som du säger inte ett enda ögonvittne som såg Grandmannen börja knalla efter paret Palme så snart de lämnade bokhandelsfönstret.
Det man däremot, menar jag, kan misstänka är att Grandmannen övervakade Palme vid biografen Grand. Agerandet tyder vid en samlad bedömning på det. Jag syftar på vittnesuppgifterna från Margareta Storhök, Anneli Korhonen, Max Dager, Lars-Erik Knubb och Mårten Palme. Till denna skara ska kanske även vittnet Hubert Falk läggas.
Polisen efterlyste Grandmannen i medierna men han hörde inte av sig. Visst kan han ha spanat på frugan eller nåt och visst tyckte han kanske att det är pinsamt att framträda i medierna med sitt lilla familjeproblem.
Men det behövde han ju inte ha gjort. Det hade räckt att han berättat för polisen att han var där i ett helt annat ärende. Men det gjorde han inte. Han borde givetvis ha noterat det stora mediepådraget om den mystiske Grandmannen som polisen försökte få kontakt med.
Min uppfattning är att det behöver klaras ut vem Grandmannen var. Hade han med mordet att göra eller inte? Jag misstänker som du märker att han övervakade Palme vid Grand.