2020-01-15, 17:53
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cokeer
Först Gamestop nu Teknikmagasinet?

Och Hobbex, väl?
Citera
2020-01-15, 18:00
Medlem
yournotlikemes avatar
What? Teknikmagasinet av alla som faktiskt var en utav de få inom detaljhandel för bara några år sedan som det faktiskt gick bra för.

Nu blev jag faktiskt förvånad.
Citera
2020-01-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opticons
lär vara mer än 70% rea nu, perfekt att köpa till sig noise cancelling headset.

Wish och Aliexpress konkurrerar bort dessa kedjor.
Citera
2020-01-15, 18:17
Medlem
Reidjis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Tror ni att Kjell & co kommer gå samma öde till mötes snart?

Nä, tror mestadels att Teknikmagasinet konka p.g.a. utav Webhallen.

Kjell används relativt flitigt av diverse företag när man behöver få tag i lite ovanliga saker inom elektronik, såsom kontakter, kablar m.m.

Clas Ohlsson är lite mer allround med verktyg, färg och sånt så jag tror Classe och Kjelle kommer överleva detta. Det är ofta man behöver en kontakt och det är inget man beställer på nätet för att få 2-3 dagar senare i jobbet.
Och Webhallen används flitigt inom databranschen för att få tag i diverse hårdvara och dyl.
Citera
2020-01-15, 18:19
Medlem
Äntligen
Citera
2020-01-15, 18:22
Medlem
Inte riktigt sett charmen med den typen av butiker, allt som oftast markant överprisade
Citera
2020-01-15, 18:34
Medlem
9797s avatar
Knappast förvånande. Butiker är svindyrt och har du dessutom inga kunder i dina butiker på grund av att du endast säljer överprisad dynga så kan det bara sluta på ett sätt.
Citera
2020-01-15, 18:39
Medlem
Neofobs avatar
Anade att detta skulle ske.

Har varit som i sagan om ringen där alltfler främlingar började dyka upp (som expediter till skillnad från hos Kjell).

Trist eftersom dom kompletterade andra butiker bra med olika märken på till exempel rakapparater.
Citera
2020-01-15, 18:41
Medlem
rrpipers avatar
Men den mest övertprisade teknik butiken är ju Claes Olsson. Antar att de klarar sig på att folk inte bryr sig tillräckligt mycket om kvalitet/pris. De är ungefär som Ica. Låg kvalitet för priset men folk gillar det ändå.
Citera
2020-01-15, 18:42
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Vi knullagökar oss själva.
Nästan varenda kotte beställer online.

4sound gick åt pipejuttaskogen förut.

Så är läget 2020. Det är invandrarnas fel.

Kinapuffarna med aliexpress Lita aldrig på en kines.

Jag är förvånad hur etablerade butiker inte anpassat sig för butiksdöden och internet. Handeln på nätet har åtminstone varit uppe i 15 år.
Senast redigerad av CyberIngmar 2020-01-15 kl. 18:45.
Citera
2020-01-15, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Men den mest övertprisade teknik butiken är ju Claes Olsson. Antar att de klarar sig på att folk inte bryr sig tillräckligt mycket om kvalitet/pris. De är ungefär som Ica. Låg kvalitet för priset men folk gillar det ändå.

Clas Ohlson är ju knappt en teknikbutik längre. Hela sortimentet gällande teknik/verktyg/installation och liknande har ju krympt och det med all rätt om jag får säga min åsikt. Eftersom det finns andra duktiga aktörer på marknaden som satsar på just detta (Kjell & Co) och webhandel överlag. Det går inte att att konkurrera på priser när man har ett så pass brett sortiment som Clas har. Det kommer alltid finnas en websida eller nischad butik som har bättre/billigare produkter.

Jag är helt övertygad om att Clas och Kjelle kommer överleva ett bra tag till. Classe håller dessutom på att ställa om sig till den mer digitala marknaden och har precis börjat. Senaste pressreleasen skvallrade om att ökningen online hamnade på 27% (57-74 miljoner kronor).
Citera
2020-01-15, 19:05
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Är alla butiker stängda eller håller dom öppet? Tänkte om någon passerat någon idag.

Tycker ändå dom flesta TM jag handlat i så har dom varit vänliga.

Det är reor jag handlat hos dom senaste åren. Trist men som sagt inget man blir förvånad över.

Butiken i Fältöversten (Stockholm) var öppen idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in