2020-01-15, 09:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Att du kan se en satellit är inget bevis för att jorden skulle vara rund, du tittar inte ens på jorden.
Näe, det är inget bevis. Det är ett evidens för att jorden är en sfär. Att vi vet och kan skicka upp en satellit som ska snurra kring en sfärisk jord om jorden vore platt skulle vara jättekonstigt.

När ska du visa oss dina mätningar som visar att jorden inte kan vara en sfär?
Citera
2020-01-15, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag blir också nyfiken. Var stämmer det inte?
Kurvan saknas. Väsentlig del i något som ska vara runt.
Citera
2020-01-15, 09:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Kan du förklara närmare? Vad är det för kurva du mätt fram och som saknas? Vilka avsånd stämmer inte enligt dina mätningar?

Du säger själv att du saknar kunskap att mäta, så vi kanske kan hjälpa dig om du uppger mer som koordinater. Vad är det som inte stämmer med en sfärisk jord?
Citera
2020-01-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kan du delge oss de mätningar du säger du fått fram som visar att jorden inte kan vara en sfär?

Tänk vad det skulle kunna föra diskussionen framåt istället för larviga inlägg som det jag nu svarade på. Tänk!
Jag har nu sagt att kurvan saknas vid upprepade tillfällen. En kurva är en väsentlig del i något som är runt.

Nämn ett bevis/evidens för att jorden är en sfär, om inte så avslutar jag diskussionen där. Du är tråkig.
Citera
2020-01-15, 10:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag har nu sagt att kurvan saknas vid upprepade tillfällen. En kurva är en väsentlig del i något är runt.
Kan du delge oss dina observationer på ett mer vetenskapligt sätt än att du inte ser att jorden är rund, tack.
Citat:
Nämn ett bevis/evidens för att jorden är en sfär...
Jag och andra här i tråden har redan nämnt mängder. För fyrtiofem minuter sedan skrev jag det här: (FB) Flat Earth--Jorden är platt

Men att du som enligt dig själv saknar kunskap om att mäta ska förstå det, kanske är lite för mycket.

Eller har du helt enkelt glömt bort?
Citat:
...om inte så avslutar jag diskussionen där. Du är tråkig.
Varför inte istället visa oss de mätningar du säger dig gjort som visar att jordens form inte kan stämma?

Tänk så enkelt det vore om du talar sanning, att få mig att framstå som ett fån, och hela världens vetenskap. Jösses, tänk dig!
Citera
2020-01-15, 10:10
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag har nu sagt att kurvan saknas vid upprepade tillfällen. En kurva är en väsentlig del i något som är runt.
Så att du inte ser en kurva anser du vara ett evidens för att det inte finns en kurva?

Du förstår inte vad ett evidens är, eller?
Citera
2020-01-15, 10:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Hur gjorde du när du mätte detta?
Citera
2020-01-15, 10:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Har svårt att släppa det här inlägget.

Du tror alltså att jorden är platt för att du inte kan se att den är rund?

Det är så knäppt fascinerande, som att diskutera med ett barn.
Citera
2020-01-15, 10:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Hate to say I told you so
Och hon förstår uppenbart inte att vuxna människor med normala kognitiva funktioner förstår att påståendena om mätningar som felar är ljug.

Jag förstår faktiskt inte hur man tror att sånt ska kunna passera.

Men vi får avvakta hennes mätningar, som aldrig kommer att komma - Bara krav på evidens för en sfärisk jord, vilket hon fått men glömt bort.
Citera
2020-01-15, 10:23
Medlem
Citat:
Kan du delge oss dina observationer på ett mer vetenskapligt sätt än att du inte ser att jorden är rund, tack.
Jag och andra här i tråden har redan nämnt mängder. För fyrtiofem minuter sedan skrev jag det här: (FB) Flat Earth--Jorden är platt

Men att du som enligt dig själv saknar kunskap om att mäta ska förstå det, kanske är lite för mycket.

Eller har du helt enkelt glömt bort?
Varför inte istället visa oss de mätningar du säger dig gjort som visar att jordens form inte kan stämma?

Tänk så enkelt det vore om du talar sanning, att få mig att framstå som ett fån, och hela världens vetenskap. Jösses, tänk dig!
Det fetade: jag svarade och visade hur det inte var ett bevis för en rund jord.
Citera
2020-01-15, 10:24
Medlem
Citat:
Så att du inte ser en kurva anser du vara ett evidens för att det inte finns en kurva?

Du förstår inte vad ett evidens är, eller?
Att inte se något är inte evidens för något som inte syns.
Citera
2020-01-15, 10:27
Medlem
Citat:
Har svårt att släppa det här inlägget.

Du tror alltså att jorden är platt för att du inte kan se att den är rund?

Det är så knäppt fascinerande, som att diskutera med ett barn.
Jag parafraserar: 'jorden är rund för att den ser platt ut.'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in