2020-01-14, 14:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
I globjordsmodellen är kurvan vad allt hänger på, den finns inte.
Men snälla, du har fått det förklarat för dig flera gånger.
Citat:
Dessa tips är samtliga baserade på antagande om jordens påstådda kurva, den finns inte.
Att du inte kan se eller förstå kurvan, innebär inte att den inte finns.
Citat:
Det enda du har är personangrepp, ser du inte det?
Kan du ge mig ett enda exempel där jag gått till personangrepp? Annars lägger du av med ditt skitsnack och ser till att falsifiera jordens form istället.
Citera
2020-01-14, 14:32
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Jag förstår. Med den logiken borde man kunna se detta 'hoptryckta' vid ett längre avstånd med blotta ögat, men det kan man inte.

Om du är så långt borta att jag inte kan se dig men när jag tar en kikare så kan jag se dig.

Betyder det att du slutar existera utan kikaren?

Eller betyder det bara att jag behöver ett hjälpmedel för att kunna se dig?
Citera
2020-01-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Men snälla du, jag tog inte upp kartboken som ett evidens för att jorden är en sfär, det var du som tog upp frågan om varför man gör en kartbok tvådimensionell när jorden är rund.

Men det kan du fortfarande inte få fram ett svar på, eller?
Och jag har besvarat det, men självklart eftersom jag inte ger dig det svar du vill ha ska du fortsätta ställa frågan om och om igen och varje gång hävda att jag inte svarat. Du är inte den förste.

Du söker efter något att kunna avfärda mig med, vilket visar att du ljuger för dig själv.
Citera
2020-01-14, 14:37
Medlem
Citat:
Okej, men att du inte förstår de evidens som finns för jordens form är inte detsamma som att det saknas evidens för jordens form.

Jag vet inte om du är sann eller om det bara handlar om att du tränar på argumentation, men oavsett vilket så har du i den här tråden fått mängder med evidens för jordens form.

Om du vill ifrågasätta att jorden är en sfär så ska du falsifiera de evidens som finns, något du absolut inte lyckats med.
Jag: fartyget försvinner ned för horisonten. Vad är det evidens för? Jo att fartyget försvinner ned bakom horisonten.

Du: fartyget försvinner ned för horisonten. Vad är det evidens för? Att jorden är sfär med en radie.

Det är inget bevis/evidens, det är en effekt. Vad är verkan?
Citera
2020-01-14, 14:39
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Nej, jag tänker inte rita något åt dig. Du försöker bara hitta ett sätt avfärda mig så du kan fortsätta med att ljuga för dig själv.

Vinkeln på rund jord mindre och därmed längre avstånd, vinkeln på platt jord större och därmed kortare avstånd. Du har blivit lurad. Så här i efterhand var tricket enkelt.

Om du använder dom vinklar som ges ut som behövs för att få en signal från en specifik satellit på en platt jord kommer inte en enda parabol sikta på samma punkt. Enbart dom paraboler som är vid ekvatorn kommer träffa satelliten.

Detta vet du lika mycket som jag. Enda anledningen till att du inte vill rita något är för att få måste du ju erkänna öppet att den platta jorden inte fungerar med verklighetens satelliter/paraboler.

Du som hela tiden pratar om att alla som tror på en rund jord är religösa uppvisar just ju själv ett sektliknande symtom. Självklart skulle du aldrig rita upp ett bevis för en klotformad jord.
Citera
2020-01-14, 14:41
Medlem
constants avatar
Citat:
Och jag har besvarat det...

...Du är inte den förste.
Men kan det inte då handla om att du helt enkelt inte har gett ett vettigt svar?

Du säger själv att du saknar kunskap.
Citera
2020-01-14, 14:42
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Jorden ser platt ut.

Nej!

Då borde jag väl se Kebenekajse från Lidköping eller? Allt jag ser är vatten som kröker av nedåt.
Citera
2020-01-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Nej, jag har inte antagit utan kontrollerat avstånden, som du säger är korrekta, mot alla möjliga former men den enda som stämmer är ett klot.....go figure....

Jag har även kontrollerat en enorm mängd avstånd själv på både södra och norra hemisfären, sydamerika, asien och afrika bla. förutom mycket nogrann kontroll av "våra" europeiska avstånd, ännu har inget visat sig felaktigt.....go figure....

Ingen jag mött på mina resor har någonsin, vare sig till havs eller på land, sagt sig hittat något avstånd som inte varit korrektså, jag har gjort min del och har bra stöd för att jorden är just ett klot, har du lust att testa din TRO att jorden inte är ett klot?
Hur ska jag kunna veta vad du har gjort? Visa upp något eller hitta nån annan att prata med!
Citera
2020-01-14, 14:45
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag: fartyget försvinner ned för horisonten. Vad är det evidens för? Jo att fartyget försvinner ned bakom horisonten.

Du: fartyget försvinner ned för horisonten. Vad är det evidens för? Att jorden är sfär med en radie.

Det är inget bevis/evidens, det är en effekt. Vad är verkan?
Eh, hur tänker du nu?

Om ett fartyg försvinner ner från horisonten så är det ett evidens för att jordens form är en sfär. Hur tusan i hela världen kan du få det till något annat?

Hur tusan tänker du människa?
Citat:
Det enda du har är personangrepp, ser du inte det?
Och ta fram inläggen där jag gör det.
Citera
2020-01-14, 14:46
Medlem
Citat:
Men snälla, du har fått det förklarat för dig flera gånger.
och jag har visat att det är lögn.

Citat:
Att du inte kan se eller förstå kurvan, innebär inte att den inte finns.
Let that sink in! Underbart! Mera! Vilka evidens!

Citat:
Kan du ge mig ett enda exempel där jag gått till personangrepp? Annars lägger du av med ditt skitsnack och ser till att falsifiera jordens form istället.
Oj! Du försöker nu att ta över och dominera diskussionen. *gäsp*
Citera
2020-01-14, 14:47
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Bilder på Lake Ponchatrain, kurvad och inte kurvad.
https://www.google.com/search?q=lake+pontchartrain+causeway&safe=active&s ource=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjJrYPr3ILnAhWF 2aYKHQcoBrkQ_AUoAXoECA8QAw&biw=1422&bih=702

Du väljer att tro på en av dem.

Om jag tar kort på dig först framifrån och sedan bakifrån så kommer ena bilden visa ditt ansikte och den andra bilden din nacke.

Betyder det att ditt ansikte kanske inte finns. På ena bilden ser vi inte ditt ansikte utan enbart din nacke.

Alltså har vi enligt dig inte något bevis för att du har ett ansikte för på vissa bilder syns det inte.

Eller handlar det om att bilderna är tagna i olika förhållanden? Att på bilder där vi ser din nacke så kan vi sonika inte se ditt ansikte?

Att du inte det kurvan på bron på vissa bilder gör inte att bilderna där man faktiskt ser kurvan mindre äkta! Bilderna är tagna med olika förhållanden.
Citera
2020-01-14, 14:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Hur ska jag kunna veta vad du har gjort? Visa upp något eller hitta nån annan att prata med!
Fast du har inte gjort något sådant. Varför inte? Jo, för att du skriver att du saknar kunskap och resurser... Helt sjukt. Du kan sätta dig med datorn nu och inom ett par timmar falsifiera jordens officiella form om du vill. Men vare sig du eller någon annan har lyckats med det.

Har du funderat på vad det kan bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in