2020-01-14, 10:19
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
WGS84 är en på metern när korrekt karta/modell över jorden.

Varför den är korrekt? Du menar hur jag vet att den är korrekt?
Den stämmer med verkligheten.

Nänä där ljuger du

Googla wgs84 blindspots
Citera
2020-01-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Kan ni sluta tramsa med zoom och perspektiv och andra irrelevanta skitsaker och detaljer. Visa bild/film på kanten! Visa en fungerande platt-karta! Förklara hur iluminati lyckas lura jordens befolkning att jorden är rund år efter år. Okej?
Lake Ponchatrain är Connys käpphäst, ta det med honom.

Kanten: vilken kant? Hur vet du att där finns en kant? Kan du visa bild/film på slutet av det heliocentriska universum?

Varför lurad? Jag har startat en tråd om det här.
https://www.flashback.org/t3109832
Citera
2020-01-14, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej jag förstår såklart din begränsade möjlighet att rita en karta över hela jorden. Men det är besvärande för din sida i diskussionen att ingen - 0 personer - under alla dessa århundranden människan har navigerat över haven, och även ritat kartor, har ritat en karta över den platta jorden.

Däremot finns det jordglober från 1500-talet och framåt som korrekt återger kontinenternas utbredning och placering. Är dessa glober endast en del av den gigantiska konspirationen? Hur kommer det sig att ingen sjöfarare under alla dessa år har ritat en - enligt dig - korrekt karta?
Varför menar du att just globen är en korrekt karta?

Det finns indikationer på att människor har uppfattat jorden som platt under historiens gång, de seglade således med en platt karta.
Citera
2020-01-14, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Är det ungefär nu du ska dra upp att du inte kan se byggnader luta ifrån dig?
Nej, jag åskådliggör att ett val görs mellan två olika bilder.
Citera
2020-01-14, 10:53
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag har också inte sett den på bilder från Lake Ponchatrain.
Vilket stämmer med den sfäriska modellen. Jag kan förklara varför det inte går att se kurvan med blotta ögat från marknivå. Du kan däremot inte förklara varför kurvan dyker upp när man använder optiska hjälpmedel. Det är skillnaden mellan din tro och mitt vetande.

Citat:
Du väljer självklart bilden med kurva, eftersom den sammanfaller så bra med din religion globjordsreligionen.
Nej, jag konstaterar att kurvan syns när man zoomar. Det är ett faktum, ingen tro.
Sedan finns allla andra effekter, horisonten döljer objekt, horisonten är allrid nedanför ögonhöjd, solen lyser på molnens undersida, avsaknad av fungerande karta o.s.v, som du inte heller kan förklara. Du har inte en enda sak som exklusivt talar för en platt jord. Du har bara ett antagande baserar på tron att några ljuger för att dölja gud.
Citera
2020-01-14, 10:56
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
I ditt inlägg antyder du, att du har en karta som återger verkliga förhållande.
Vilken karta är det och kan motivera varför den är den rätta?

Jag har ingen karta över en platt jord.
Det är inget jag antyder. Jag vet att avstånden på en jordglob stämmer med verkligheten. Så fort man räknar om projektionen från en platt karta till en glob så stämmer det med verkligheten.
Citera
2020-01-14, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vilket stämmer med den sfäriska modellen. Jag kan förklara varför det inte går att se kurvan med blotta ögat från marknivå. Du kan däremot inte förklara varför kurvan dyker upp när man använder optiska hjälpmedel. Det är skillnaden mellan din tro och mitt vetande.
Det fetade: korrekt.

Citat:
Nej, jag konstaterar att kurvan syns när man zoomar. Det är ett faktum, ingen tro.
Sedan finns allla andra effekter, horisonten döljer objekt, horisonten är allrid nedanför ögonhöjd, solen lyser på molnens undersida, avsaknad av fungerande karta o.s.v, som du inte heller kan förklara. Du har inte en enda sak som exklusivt talar för en platt jord. Du har bara ett antagande baserar på tron att några ljuger för att dölja gud.
Jag håller med om att det är effekter.

Det fetade: jag tror att jorden är platt baserat på att den ser platt ut.
Citera
2020-01-14, 11:22
Medlem
Citat:
Det är inget jag antyder. Jag vet att avstånden på en jordglob stämmer med verkligheten. Så fort man räknar om projektionen från en platt karta till en glob så stämmer det med verkligheten.
Hur vet du att avstånden enbart stämmer med en glob?
Citera
2020-01-14, 11:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Det fetade: jag tror att jorden är platt baserat på att den ser platt ut.
Du har inte funderat på att försöka verifiera det med några fler parametrar, som att kontrollmäta med en platt karta och verkligheten? En väldigt enkel procedur som kan utföras framför datorn. Kan tänka mig att ett par timmar räcker för att krossa din nuvarande tro.
Citera
2020-01-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du har inte funderat på att försöka verifiera det med några fler parametrar, som att kontrollmäta med en platt karta och verkligheten? En väldigt enkel procedur som kan utföras framför datorn. Kan tänka mig att ett par timmar räcker för att krossa din nuvarande tro.
Och här kommer nästa person som ska spela ut kartankortet.

Jag har varken resurser eller kunskaper att kontrollmäta världen, och bryr mig inte heller så värst.
Jag har ingen karta.

Vilken karta anser du vara korrekt och kan du motivera varför den är korrekt?
Citera
2020-01-14, 11:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Och här kommer nästa person som ska spela ut kartankortet.
Det beror på att det är en enkel metod som vem som helst kan utföra hemma framför datorn, till skillnad från att åka till månen.
Citat:
Jag har varken resurser eller kunskaper att kontrollmäta världen, och bryr mig inte heller så värst.
Du behöver inte oroa dig, resurser och kunskaper är det så många andra som har. Och alla har kommit fram till exakt samma slutsats, till skillnad från dig som utan kunskap och karta kommit fram till att jorden är platt. Jag har i alla fall aldrig stött på någon som med fakta om avstånd kan påvisa att jorden är platt. Har du?
Citat:
Jag har ingen karta.
Testa den här: google.se/maps
Citat:
Vilken karta anser du vara korrekt och kan du motivera varför den är korrekt?
Jordgloben är näst intill korrekt. Där stämmer de avstånd du inte orkar mäta upp.
Senast redigerad av constant 2020-01-14 kl. 11:51.
Citera
2020-01-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det beror på att det är en enkel metod som vem som helst kan utföra hemma framför datorn, till skillnad från att åka till månen.
Du behöver inte oroa dig, resurser och kunskaper är det så många andra som har. Och alla har kommit fram till exakt samma slutsats, till skillnad från dig som utan kunskap och karta kommit fram till att jorden är platt. Jag har i alla fall aldrig stött på någon som med fakta om avstånd kan påvisa att jorden är platt. Har du?
Testa den här: google.se/maps
Jordgloben är näst intill korrekt. Där stämmer de avstånd du inte orkar mäta upp.
Varför är denna korrekt(nästan)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in