2020-01-11, 15:14
Medlem
Ärligt talat så har jag inga som helst problem med indier. Aldrig sett en hotfull indier och alla jag träffat antingen studerar eller jobbar, vet faktiskt ingen indier som bara uppbringar socialbidrag.
Synd bara att Afghanistan, Eritrea, Pakistan och Syrien fortsatt toppar listan för nya uppehållstillstånd i Sverige.

Sedan att det är just indier som ligger i absolut topp beror nog på att det blivit populärt för dem att studera i Sverige. Går ofta förbi ett större studentboende på dagarna och nästan alla man ser röra sig där är indier eller asiater (och en och annan svensk). Så de kommer alltså hit, studerar gratis på högskolan, sedan åker de tillbaka till Indien och gör Indien rikare. Politikerna borde försöka hitta sätt att få dessa studenterna att stanna kvar i Sverige...

Det är dags för alla att inse att det finns BRA invandring och så finns det DÅLIG invandring.
Citera
2020-01-11, 15:18
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xitars
Det är dags för alla att inse att det finns BRA invandring och så finns det DÅLIG invandring.
Nej det är dags för alla att inse att det har kommit alldeles för många och att väldigt många måste återvända innan en enda kotte till släpps in.
Citera
2020-01-11, 15:21
Medlem
flesh-flutes avatar
Indier kommer väl hit för att de har kompetens som saknas alternativt att de vill studera här. Deras kultur är i stor utsträckning kompatibel med västerländsk (jag talar här inte om muslimska indier) och inte är de kriminella i någon nämnvärd utsträckning.

Negativt är möjligen är att de är strävsamma och flitiga vilket brukar betraktas som ett problem i Sverige.

En indier är ingenting utan sin familj och känner starka band till sitt land. Det är INTE varje indiers hetaste önskan att flytta till Skandinavien. Jag tvivlar på att många blir kvar.

Genomsnittsindiern är ungefär lika farlig och arrogant som en norrman.
Senast redigerad av flesh-flute 2020-01-11 kl. 15:42.
Citera
2020-01-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej det är dags för alla att inse att det har kommit alldeles för många och att väldigt många måste återvända innan en enda kotte till släpps in.

Om DU tror att vi klarar utpensioneringen av Orvar utan att ha arbetskraftsinvandring så har du rätt dålig koll min provokativa vän.
Citera
2020-01-11, 15:25
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Om DU tror att vi klarar utpensioneringen av Orvar utan att ha arbetskraftsinvandring så har du rätt dålig koll min provokativa vän.
Helt riktigt. Först planterar klanen 5 handikappade i Sverige, vilket inte är svårt med upprepade kusingiften. Sedan arbetskraftsinvandrar 30 klanmedlemmar som personliga assistenter.

Utan detta blir det inga pensioner.
Citera
2020-01-11, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Indier kommer väl hit för att de har kompetens som saknas. Deras kultur är i stor utsträckning kompatibel med västerländsk (jag talar här inte om muslimska indier) och inte är de kriminella i någon nämnvärd utsträckning. Problemet är möjligen är att de är strävsamma och flitiga vilket brukar betraktas som ett problem i Sverige.

Dom har pluggat bachelor i Pakistan och Indien och gör sin Masters här i Sverige, sen vill dom ALLA ha jobb.... INGEN av dom vill tillbaka.

Jag skulle tvärt om säga att det är en väldigt kostnadseffektiv skattebetalare...

Also, risken att dom hittar en partner och ynglar är rätt låg för dom manliga indierna så barnbidrag och sjukhuskostnader är rimligtvis lägre.
Citera
2020-01-11, 15:26
Avslutad
Citat:
Säger killen som påstår:

"Jag argumenterar från ett ekonomiskt synsätt där jag kan motivera ”behovet” av massinvandring" - redshift
(FB) Det är invandring som driver BNP-utvecklingen i Sverige - vad skulle annars göra det?

Den verklighetsfrånvända (globalist)lakejen är du.

Du begriper inte vad jag försöker förklara. Läs om och tänk efter. Nej, det är för mycket begärt. Du får inga arvoden från Sveavägen 68 för att leverera skarpsynta observationer, det är inte din roll i det socialdemokratiska maktmaskineriet.

Du är medveten om att ingenjörer och forskare har en gräddfil genom den Japanska PUT-processen?

Den curryknullande Mattias Karlsson kommer snart att se till att det blir ännu mer risätande i Sverige.
Citera
2020-01-11, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Helt riktigt. Först planterar klanen 5 handikappade i Sverige, vilket inte är svårt med upprepade kusingiften. Sedan arbetskraftsinvandrar 30 klanmedlemmar som personliga assistenter.

Utan detta blir det inga pensioner.

VA? Det är INTE Indiernas och Pakistanernas MO.
Citera
2020-01-11, 15:27
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Dom har pluggat bachelor i Pakistan och Indien och gör sin Masters här i Sverige, sen vill dom ALLA ha jobb.... INGEN av dom vill tillbaka.

Jag skulle tvärt om säga att det är en väldigt kostnadseffektiv skattebetalare...

Also, risken att dom hittar en partner och ynglar är rätt låg för dom manliga indierna så barnbidrag och sjukhuskostnader är rimligtvis lägre.

I beg to differ. Vi får se vem av oss som har rätt.
Citera
2020-01-11, 15:29
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Svenskar klarar sig själva utan problem. Du försöker bara smussla in fler icke-vita i landet din lömska orm.

Your words are poison:
https://youtu.be/tvKP88-o8m8?t=91
Citera
2020-01-11, 15:30
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Säger killen som påstår:

"Jag argumenterar från ett ekonomiskt synsätt där jag kan motivera ”behovet” av massinvandring" - redshift
(FB) Det är invandring som driver BNP-utvecklingen i Sverige - vad skulle annars göra det?

Den verklighetsfrånvända (globalist)lakejen är du.
Kallas "Fallacy of the broken window".

Den urstarka tillväxtmotorn Malmö vrålar som en Ferrari... iaf efter statsbidrag.
Citera
2020-01-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
I beg to differ. Vi får se vem av oss som har rätt.

Ok, säg att dom gör sin masters, lägger några år på Ericson för att skaffa ett tungt CV hemma i Indien och åker sen tillbaka, är det då ett problem på samma sätt som analfabeter från Afghanistan?

Ditt statement får mig att tro att du inte direkt rör dig i dessa kretsar och träffar därför inte denna grupp invandrare, så var är ditt problem med dom?

Du är verkligen en rasist va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in