2020-01-10, 17:17
Bannlyst
De gånger jag stött på indier är antingen på KTH, på Indiska restauranter eller i proggbranschen så jag ser inte att de är några problem så varför bry sig om indierna som inte skapar kaos utan faktiskt bidrar?
Citera
2020-01-10, 17:18
Avslutad
Du har en hel del indier inom bioscience, forskning. Svårt veta om det beror på få svenskar som vill utbilda sig på högre nivå inom kemi. Eller om indierna ligger i framkant där. Det är nog ingen lönedumpning där i vart fall.
Citera
2020-01-10, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vänta nu. Folkmängden i Sverige ökade med 51 004 personer 2019. De flesta som invandrar till Sverige är födda i Sverige. Näst största gruppen är födda i Afghanistan och trea kommer Syrien.

Edit: första halvåret, jag såg fel.
Hur går den ekvationen ihop min herre? Hur kan man både vara född i ett land och samtidigt invandra till det landet? Du tänker på ISkrigare som återvänder ?
Citera
2020-01-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birgittasvensson93
Arbetskraftinvandring är andra största bluffen efter asylinvandring

Kriminella gäng tjänar på arbetskraftinvandring

https://www.expressen.se/ledare/kriminella-gang-tjanar-pa-jobbinvandringen/

Lagligt att fuska med arbetstillstånd

https://www.svd.se/lagligt-att-fuska-med-arbetstillstand

I fallet Ericsson när jag jobbade där har jag svårt att tro att några av de pengarna gick till några kriminella gäng. Dessutom var dessa indierna bara där under en viss tid.
Citera
2020-01-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
Hur går den ekvationen ihop min herre? Hur kan man både vara född i ett land och samtidigt invandra till det landet? Du tänker på ISkrigare som återvänder ?

Har inte kollat statistiken i trådstart, men återvandring av svenskfödda har alltid varit en stor post.
Citera
2020-01-10, 17:40
Medlem
Cokeers avatar
Sinnesjukt. Lyssna ALDRIG på sossar
Citera
2020-01-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
De gånger jag stött på indier är antingen på KTH, på Indiska restauranter eller i proggbranschen så jag ser inte att de är några problem så varför bry sig om indierna som inte skapar kaos utan faktiskt bidrar?

indier är softa.
Det enda moraliskt riktiga vore att ta hit uteslutande unga indiska kvinnor

mvh
subversiv marxism
Citera
2020-01-10, 17:50
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birgittasvensson93
Varför är det ingen som ifrågasätter dessa korrumperade ljugande politiker och tjänstemän och ställer de till svars?

Sverige har redan en halv miljon människor som saknar ett arbete.

Vi behöver absolut inga fler.
Citera
2020-01-10, 17:51
Medlem
fakkuehhs avatar
Indier är hur lugna som helst, myyyycket hellre Indier än den där andra typen, you know what i mean.
Citera
2020-01-10, 17:57
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Det är många elektronik och teknikföretag som tar hit indier. Jag har själv jobbat på Ericsson i Lund för ett par år sedan och de byggande tom egna baracker åt alla indier så att de hade en plats att sitta.

Så du menar att indierna är arbetskrafts relaterad invandring som hoppar direkt in i elektronik och teknikföretagen pga tidigare kompetens ? Inget som framgår i artiklarna iaf, (vilket kan ju va en knutta intresse i att veta - varför) sen kan man ju ta sig en funderare varför inte mena mass- invandringen inte kunde tillgodose det i Sverige ? Men ska istället gå arbetslös pga...
Citera
2020-01-10, 18:08
Medlem
Sooks avatar
Ärligt talat så blir jag nyfiken att ingen ifrågasätter att indier är största gruppen. Det är de givetvis inte. Svenskar är största gruppen före afghaner och syrien. Det var ju första halvåret men givetvis gäller detta även för helåret. Det är klart att ordningen möjligen kan skiljas (orkade inte leta vidare) men att indier är största gruppen är helt enkelt inte sant.
Citera
2020-01-10, 18:12
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Du har en hel del indier inom bioscience, forskning. Svårt veta om det beror på få svenskar som vill utbilda sig på högre nivå inom kemi. Eller om indierna ligger i framkant där. Det är nog ingen lönedumpning där i vart fall.

Visst självklart, inkl säkert flera andra yrken som är lägre rankade, men varför har man då mena invandringen - humanitära skäl i överflöd med tanke på den svåra integrationen och lägre utbildningsnivån ? Svenskar utbildar väl sig till annat som behövs ochså så det är ju inte pga av det. Dom försörjer sig på det som iaf behövs i många fall för välfärden som har ett stark efterfrågan oavsett yrke. Frågan är varför man ska importera arbetskraft samtidigt som man fortsätter importerar asylinvandring som inte jobbar i tillräcklig nivå sen decennier förr ?? Doesnt make sense.. se länk

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/BRzEJl/framtidsyrken-har-finns-jobben-framover

Är det för att rädda välfärden från dom som inte vill dra sitt strå till stacken, men bör man inte avsluta den formen av asyl-invandring då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in