2020-01-08, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Forskare gissar sällan, det är därför de är just forskare.
I sådana här frågor handlar det om grova gissningar. Jag gissar att vi kan vara minst 100 miljarder människor med en viss teknikutveckling. På sikt ännu fler.

Citat:
Nej. Fler är inte automatiskt bättre.
Jag skrev inte fler, utan mer.
Citera
2020-01-08, 08:17
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
I sådana här frågor handlar det om grova gissningar. Jag gissar att vi kan vara minst 100 miljarder människor med en viss teknikutveckling. På sikt ännu fler.
Nej det gör det inte. Vad gulligt att du kan gissa.

Citat:
Jag skrev inte fler, utan mer.
Extra livliga människor då alltså...

Världen behöver inte fler idioter. Den andelen som förökar sig mest är de vi behöver minst.
Citera
2020-01-08, 15:59
Bannlyst
För. Men undersöka dom faktiska orsakerna till de ökade problemen. Det handlar om plastpåsar som regeringen höjer med några kronor. Eller bensin skatten . Eller flygskatten.
Jag tipsar om it branschen bland annat 🙈🤷🏼‍♂️. Dom verkar tro att jorden har oändliga resurser
Senast redigerad av Jens86 2020-01-08 kl. 16:01.
Citera
2020-01-09, 04:45
Medlem
Citat:
Nej det gör det inte. Vad gulligt att du kan gissa.
Inom vetenskapen gissar man hej vilt i frågor där det är svårt att veta. Klimatet är ett exempel.
Citera
2020-01-09, 23:37
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Om det har fungerat i 1000 år så är det inget att oroa sig för. Vissa saker är iofs kortsiktiga, men kortsiktighet kan vara försvarbart om man får tillräckligt med positiva effekter av det.

Hur många bilar fanns det för 1000 år sedan? Hur många kolkraftverk? Hur många flygplan?

Blir så trött på alla idiotiska kommentarer om klimathotet. Ja, klimathotet, inte -hysterin.
Citera
2020-01-10, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Hur många bilar fanns det för 1000 år sedan? Hur många kolkraftverk? Hur många flygplan?
Det finns ju alternativ till fossilenergi som man kan ta till om så skulle behövas.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in