Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-01-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Vi tar det igen, ska USA få ha kärnvapen som skjuter ned civila flygplan utan att erkänna sina misstag?
Skjuta efter flygplan med kärnvapen? Det låter lite overkill om man säger så.
Citera
2020-01-09, 23:29
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Iranier = för mycket snack, för lite verkstad. Iran skulle aldrig våga döda några amerikaner, dom där missilerna mot usas militär i Irak siktades säkert bara mot att skrämmas och inte döda. Iranier är så jävla fegt folk och nu sköt dom ner flyget för lite uppmärksamhet.

Fegheten lyser ju bara igenom än mer när man ger sig på ett oskyldigt passagerarplan som inte kan försvara sig ens isåfall.

Det är bara skämmas dubbelt upp.
Citera
2020-01-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletaz
Tack Krazzan! Har kollat nu med, men ser absolut ingenting av det ni ser Well, är väl kassa ögon på mig. Tack ändå
Kolla sekvens runt 0.52-0.55 ser man till höger om man spelar ruta för ruta. Då ser man person slå i väggen på höger sida
Sekvens 40-42 ser man person mitt i filmen flyga likt ett kvarnhjul, strax efter kan man se liknande två huvuden komma farandes mitt i bilden.... men man får köra sakta ruta för ruta typ, och på den långsamma filmen. Gärna på dator med större skärm så du ser bättre.
Citera
2020-01-09, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ibland glömmer man bort hur låg IQ nivån är i dessa länder

Snarare extremt dålig impulskontroll.
Citera
2020-01-09, 23:30
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Lufthansa LH600 på väg till Tehran vände tillbaka till Frankfurt. Då befann sig planet över Rumäninen.
https://www.flightradar24.com/data/flights/lh600#2377a7a5

Ser f.ö helt sjukt ut över Iran´s luftrum. Nästan alla flyger i kö runt hela landet...
Citera
2020-01-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Nej, finns inte en chans att dom gjort det med avsikt.

Finns det inte en chans att de avfyrat med avsikt? Ja kan fan lova dig att det är 100% att själva avfyrningen vart med vilje!!!!
Citera
2020-01-09, 23:31
Medlem
JymdKjams avatar
Nu ikväll öppnar tydligen Iran för Boeing att delta i haveriutredningen! Samt att Kanada ska avslöja sina underrättelsekällor....

Så dags nu då efter det att schaktmaskiner redan krafsat ihop allt bråte... Det var tydligen väldigt bråttom att få ut maskinerna att röja upp...

https://afp.omni.se/tehran-asks-canada-to-share-its-intel-that-iran-downed-ukraine-jet-official/a/e8wQ4g
Citera
2020-01-09, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Håller med dig. Männen i Mellanöstern röker mycket. Och många står utomhus och röker. Så inget konstigt med att det finns filmer.

Däremot tror jag de är mer ”vana” än vad vi är när det gäller att det skjuts och exploderar. Man kanske inte reflekterar över det. Lägger inte märke till det precis som om man bor i norra Sverige och inte tittar på de häftiga norrskenen på himlen. Man är så van vid det. Turisterna däremot får nackspärr av att titta upp mot himlen.

Stämmer mina meloner men det är också business då exotiska videon betalar nyhetsmedia för och det finns tom appar där man snabbt kan lägga upp videos och bilder där nyhetsmedia köper av dig för en saftig summa om de har nyhetsvärde.
Citera
2020-01-09, 23:34
Medlem
Zlatan.s avatar
Fyfan, dom flesta passagerarna lär knappast ha dött vid smällen heller. Först hör man ett jädra dån komma närmare och närmare sen BAM, håll i planet, eld, full fart mot marken. Jobbigt sätt att dö på.
Citera
2020-01-09, 23:34
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Antar att du är pilot. Vad ska säkerhetskulturen göra för bra när det ligger utanför bolagets kontroll när mullor avfyrar missiler?

Hur vågar piloter fortfarande köra kärror trots att missiler kan träffa flygplan med enkelhet?

Ja precis det är jag. Den bristande säkerhetskulturen visar sig om man fortsätter att flyga över ett land som Iran i dagsläget. Jag hade vägrat flyga till Teheran idag om jag varit schemalagd att åka dit idag. Självklart har jag inga problem att flyga över säkra länder där risken att bli nerskjuten är minimal.
Citera
2020-01-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletaz
Tack Krazzan! Har kollat nu med, men ser absolut ingenting av det ni ser Well, är väl kassa ögon på mig. Tack ändå

https://minfil.com/F5UdN6L1ne/Screenshot_20200109-174248_png
Där kanske du ser bättre.
Kollar du filmklippet igen så kommer du se människan flyga förbi i en jäkla hastighet precis när det lyser upp i grönt/gult.
Citera
2020-01-09, 23:36
Medlem
Barbarmannens avatar
Det roliga är att det samma natt som missilerna satt en i den tråden och skrv om ett.plan som.var på väg till Dubai vill jag minnas och att det var korkat att flyga och så vidare. Var det planet han menade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in