2020-01-08, 23:41
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvirtynt
Teodicéproblemet ja. Eller egentligen är mitt problem inte att teisterna fortfarande kan tro på honom, det är mer att man kan dyrka någon som uppenbarligen är lika ond som Satan.
Det finns lösningar på Teodicéproblemet. Så om du inte tror på Gud, vilket är förutsättningen för Teodicéproblemet, så är din "analys" värdelös.
Citera
2020-01-08, 23:42
Medlem
Tvirtynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Det finns lösningar på Teodicéproblemet. Så om du inte tror på Gud, vilket är förutsättningen för Teodicéproblemet, så är din "analys" värdelös.

Då är den värdelös då.
Citera
2020-01-08, 23:45
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Då är den värdelös då.
Eller så är du egentligen agnostiker. Det är därför du bryr dig och vill ha en lösning på Teodicéproblemet.
Citera
2020-01-08, 23:45
Avstängd
dacks avatar
Svenska kyrkan och många andra europeiska kyrkor har sålts ut sig till islam och medlemmar lämnar skiten.
Däremot ökar ryskortodoxa konstant och har gjort så sedan kommunismens fall och är i dag så stark att den tränger bort islam och annat piss med sina 150 miljoner medlemmar.
Citera
2020-01-08, 23:50
Medlem
Tvirtynts avatar
Citat:
Eller så är du egentligen agnostiker. Det är därför du bryr dig och vill ha en lösning på Teodicéproblemet.

Tror inte på honom så behöver ingen lösning. Men hade jag gjort det så hade min lösning varit att han är ond och jag hade gått ur kyrkan. Det stör mig bara hur troende har sånt extremt överseende med honom.
Citera
2020-01-09, 00:00
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Tror inte på honom så behöver ingen lösning. Men hade jag gjort det så hade min lösning varit att han är ond och jag hade gått ur kyrkan. Det stör mig bara hur troende har sånt extremt överseende med honom.
Du lever i självförnekelse min kära agnostiker. Gud ropar på dig och du har inte lyckas slå dövörat till.
Stör du dig lika mkt på människor som håller på ett annat fotbollslag än du? Sverigedemokrater?
Citera
2020-01-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Däremot ökar ryskortodoxa konstant och har gjort så sedan kommunismens fall och är i dag så stark att den tränger bort islam och annat piss med sina 150 miljoner medlemmar.

Ytligare ett räkneexempel eller?
Hur många muslimer finns det kontra ryskortodoxa?
Citera
2020-01-09, 00:06
Medlem
Tvirtynts avatar
Citat:
Du lever i självförnekelse min kära agnostiker.

Möjligt

Citat:
Stör du dig lika mkt på människor som håller på ett annat fotbollslag än du? Sverigedemokrater?

Stör mig på människor som blint följer något utan att se det för vad det egentligen är. Eller ignorerar det.
Citera
2020-01-09, 00:07
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Ytligare ett räkneexempel eller?
Hur många muslimer finns det kontra ryskortodoxa?
Poängen är ju det att den ordoxa minskar ju inte som den svenska och förlorade kristendomen.
Vilket är positivt.
Citera
2020-01-09, 00:15
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Möjligt

Stör mig på människor som blint följer något utan att se det för vad det egentligen är. Eller ignorerar det.
Det är både härligt och jättejobbigt att vara katolik tycker jag. Men blint följande är det inte fråga om.
Citera
2020-01-09, 00:18
Medlem
Tvirtynts avatar
Citat:
Men blint följande är det inte fråga om.

Det är bra, men då förstår jag samtidigt inte varför man inte överger Gud, det är ingen jag skulle följa i alla fall.
Citera
2020-01-09, 00:22
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Det är bra, men då förstår jag samtidigt inte varför man inte överger Gud, det är ingen jag skulle följa i alla fall.
Det är för att du saknar kunskapen och inte accepterar lösningen på Teodicéproblemet med kärlek och fri vilja. Och att ondska är brist på godhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in