Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-01-08, 12:02
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Kan nog stämma då en i familjen Lindb*rg verkar ha utländskt, kanske iranskt, namn?

Emil Lindb*rg SWE *e
Erik Lindb*rg SWE *e
Mikael Lindb*rg SWE *e
Raheleh Lindb*rg SWE *e

Ren gissning, mamman var från iran?? Genom att flyga på detta vis fick man sitta tillsammans.... och även dö tillsammans
Stämmer.
https://www.facebook.com/raheleh.salmani
https://www.facebook.com/mikael.lindberg.547

Pappan har gillat en gastropub i Åkersberga och paret syns på bilder med två smågrabbar som verkar vara 8-10 år gamla.

V.I.F.
Citera
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Behövs inga diskussioner, klart som fan det är iran som har skjutit ned planet. Att det skulle vara en slump just nu är orimligt.

Klart som fan att det Iran som ligger bakom. Att det är slumpen kan vi ju glömma.

occam's razor är högaktuell än idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Kan nog stämma då en i familjen Lindb*rg verkar ha utländskt, kanske iranskt, namn?

Emil Lindb*rg SWE *e
Erik Lindb*rg SWE *e
Mikael Lindb*rg SWE *e
Raheleh Lindb*rg SWE *e

Ren gissning, mamman var från iran?? Genom att flyga på detta vis fick man sitta tillsammans.... och även dö tillsammans

https://imgur.com/a/c9tQ2fh
Iransk mamma, svensk pappa.
Sorgligt hur som haver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Varför flygförbud??
Glöm och begrav. Det rör sig inte om en MAX modell så det är en helt irrelevant bit som du citerade.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
De sköt ned planet så dåligt att det kunde återvända, gå i marken och explodera?

Ptja, de kanske har dåliga grejer, men såå dåliga grejer, nää.

Det är väl själva definition av att "skjuta ner", att flygplanet till sist går i marken.

Spännande hål i motorn: http://avherald.com/img/uia_b738_ur-psr_tehran_200108_5a.jpg
Citera
2020-01-08, 12:03
Medlem
meas19s avatar
Omöjligt om det står IRAN på passet o veta om dom är svenskar, annars finns alla namn med Svenskt i passet på listan.

Citat:
Ursprungligen postat av Detsamma31
FLASHBACK!

Uppenbarligen har vi missat 7 personer som är svenska medborgare och som eventuellt även har iranskt medborgarskap. Gräv fram dessa nu så att vi kan få klart denna del. Förmodligen många anhöriga som följer denna tråd.

Vi måste agera mer som flashback istället för habbo hotel.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Äsch, jag måste ha missuppfattat helt.
Trodde att den återvände efter start, men den där går ju bara ner.
Så var det med den saken, fel av mig, rätt av dig.

Näädå, jag själv har inte så bra koll på detta. Det enda jag vet är att alla ombord har stendött, tragiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Jag är ganska säker att UIA inte flyger direkt från Kiev till Stockholm längre. De har lagt ned den rutten nyligen.
Det gör dem. Och troligtvis det flyget många svenskar skulle med på: avgår kl. 09:55 från Kiev mot Stockholm.
Citera
Medlem
Iran vägrar ge svarta lådan till Boeing.
Hmm.. undra varför.

https://twitter.com/spectatorindex/status/1214853184830619648
Citera
2020-01-08, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Tragisk olycka och på flashback diskuteras vinsten för Sverige. Hoppas du själv bidrar med något! Och tror du familjen från Åkersberga var bidragstagare eller?

RIP, så jävla tragiskt.

Eftersom det inte verkar ha varit en 737 Max så tror inte jag på en olycka. Jäkla sammanträffande i så fall.

Ja, jag har svårt att förstå hur det ens ha med saken att göra.
Men, det finns folk för allt.

Jag har dock svårt att tro att varken usa eller iran skulle skjuta ned den, då borde den inte ha den banan, tycker jag. men vem vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bladstall
Du har ingen aning om vad du pratar om. "Missiler" "klipper" inte vingar. Luftvärnsrobotar exploderar med zonrörsbrisad och skjuter stora mängder splitter mot målet från ett visst avstånd. De flesta typer har metallkulor eller fleschetter. Laddningen är förhållandevis liten då det är robotens prestanda, dvs träffen, som är det viktiga och inte att spränga målet till atomer. En stor laddning kräver en större och otympligare robot och vikten använder man hellre för längre räckvidd.
En typisk träff från robot ger upphov till brand och mängder med utslagna komponenter och eventuellt stora lokala strukturella skador på flygkroppen. Flygplanen sprängs inte till en rökpuff som i Hollywoodfilmer och än mer sällan än ofta ramlar vingarna av. Mindre stridsflygplan kan brytas sönder av en bra träff men det beror oftast på betydligt högre vingbelastning och extremt mycket högre hastigheter.

Och stridsflygplan har oftast enda motor därbak mot passagerarplan som kan flyga vidare med en motor mindre.
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Titta på jävla videon igen och se hur flygplanet faller. Dummer. Hade den inte varit intakt hade den inte fallit så.

Är det på något sätt bekräftat att videon är på just den här händelsen?

Kan vara lite vilken video som hest som någon lagt upp på Titter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in