2020-01-07, 20:02
Medlem
Här i Stockholm skulle vi behandla Zlatan med respekt
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/har-i-stockholm-skulle-vi-behandla-zlatan-med-respekt

Vad är oddsen för detta påståendet?
Citera
2020-01-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Men hallå!! Vilka "tappra försök" har Bajen gjort för att få åbäket till Söder? Var fan har du fått detta ifrån? Tvärtom - vi Bajare på Söder vill absolut inte ha hit skiten! Kasta skiten i Malmös hamnbassäng, eller mal ner den till något jävla metallskrot. Det lär finnas en jävla idiot (VD på Södra Teatern i Sth) som tycker att den borde ställas tillsammans med statyn av August Strindberg på Mosebacke. Vilken jävla komiker! Om detta skulle hända är jag övertygad om att den blev sågad längs med fotknölarna även här. Vilket 99 % av söderbona/bajarna anser.
Helt rätt! Förutom att dina 99% är lite lågt räknat. Är det verkligen någon som på allvar tror att vi vill ha hit statyn? Vad kulturkärringar tycker är en sak, och vad vi supportrar tycker en annan. Själv tror jag och hoppas att Zlatan blir kvar i Milano efter karriären. Har jävligt svårt att se att han kommer engagera sig i Hammarby. Det som skulle göra mig glad är om han kommer tillbaka och engagerar sig i ungdomar i förorten, skit samma om det är söderort eller Rosengård, men där skulle han på allvar kunna göra skillnad.
Citera
2020-01-07, 20:28
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Hahaha du satt den jävligt bra där kan inget annat än att hålla med!
Den liknelsen var så värdelös att man börjar darra av vanmakt. När ett förhållande tar slut är en staty föreställande exet det absolut sista man vill se. Förstår du inte detta enkla?
Citera
2020-01-07, 20:38
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
Dom hatar bara Zlatan pga avundsjuka och Jantelag. Inget annat. Jo. Rasism.
Jag har börjat hata Z på senare år. Har alltid haft (och har fortfarande) full respekt för hans fotbollskunskaper men när han omotiverat började kasta rassekortet omkring sig började jag se honom som den otacksamma zigenare han är.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-01-07 kl. 20:56.
Citera
2020-01-07, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har verkligen inte brytt mig om sånt här och någon mindre fotbollsintresserad än mig får ni leta efter,
men när jag ser det där schabraket till staty i media så känner jag bara instinktivt "Å nej, inte till Stockholm!"
Ska vi behöva dras med eländet?

(Kan vi inte skicka den där statyn till Afrika eller nåt?)
Håller med till minst 100%!! Vi vill absolut INTE ha åbäket i Stockholm.
Citera
2020-01-07, 21:17
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Håller med till minst 100%!! Vi vill absolut INTE ha åbäket i Stockholm.

Vad är det för fel på alternativet Gävle egentligen?
De har en inarbetad rutin och är proffs. Vi brukar ju låta folk med specialkunskaper ta hand om svårthanterliga ärenden.
Citera
2020-01-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag har börjat hata Z på senare år. Har alltid haft (och har fortfarande) full respekt för hans fotbollskunskaper men när han omotiverat började kasta rassekortet omkring sig började jag se honom som den otacksamma zigenare han är.

Fast det är helt meningslöst och ganska barnsligt att hata en idrottare. De är ofta i varierande grad självcentrerade och det är ju inte så att de gör något livsviktigt.

Folk behöver verkligen upphöra med att bli så känslomässiga till den grad att vuxna individer näst intill kissar ner sig för att de inte får sin vilja fram.
Citera
2020-01-07, 21:18
Medlem
javisst är det skadegörelse,

men samtidigt kan jag se det som ett uttryck för frustrationen över att zlatan är så opålitlig

man kan fråga sig om det var bra omdöme att sätta upp en sån staty
Citera
2020-01-07, 21:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
Dom hatar bara Zlatan pga avundsjuka och Jantelag. Inget annat. Jo. Rasism.

Som man känner sig själv känner man andra. Du verkar helt förblindad av rasism.

NoF8, din polare har snöat in på pedofili. Ni skulle kanske inrikta er på topic.

Som flera har skrivit så har de drivande i statyhärvan enl. rykte icke svenska namn.
Citera
2020-01-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Var många som tyckte det var en bra idé att Zlatan fick en staty i Malmö. Med tiden visade det sig snabbt att det inte alls var en bra idé utan tvärtom en dålig idé. Folket har talat både genom handling och ord senaste tiden. Statyn skulle bara väck och den skall inte upp igen. Inte konstigare än så, och det borde både statyn-makaren och lokalpolitiker förstå.

(nej, jag skiter fullständigt i MFF och Malmöfolk, men statymotståndarna har både min respekt och mitt stöd i detta enskilda fallet. Sedan kan dom dra åt helvete igen, när det vankas fotbollssäsong, men det är en annan sak).
Jag tror den bästa placeringen är i Zlatans eget hus i Malmö.
Citera
2020-01-07, 21:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har verkligen inte brytt mig om sånt här och någon mindre fotbollsintresserad än mig får ni leta efter,
men när jag ser det där schabraket till staty i media så känner jag bara instinktivt "Å nej, inte till Stockholm!"
Ska vi behöva dras med eländet?

(Kan vi inte skicka den där statyn till Afrika eller nåt?)

Statyn är beställd av SvFF så ställ den utanför deras HQ.
Citera
2020-01-07, 21:30
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Fast det är helt meningslöst och ganska barnsligt att hata en idrottare. De är ofta i varierande grad självcentrerade och det är ju inte så att de gör något livsviktigt.

Folk behöver verkligen upphöra med att bli så känslomässiga till den grad att vuxna individer näst intill kissar ner sig för att de inte får sin vilja fram.
Jag kan inte acceptera att någon bespottar mitt land så öppet, speciellt inte om mitt land gett personen möjligheten till ett liv som få andra ens kan fantisera om. Han är inte bara ”en idrottare”, han är politik. T o m Mona Sahlin har använt Z som slagträ i mångkulturdebatten och det här maniska tvånget att tvinga på folket en staty de inte bett om antyder att vi har fortsatt stora problem med färdriktningen. Diktaturer reser statyer, folket river ner dessa statyer när det är befogat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in