2020-01-06, 15:53
Medlem
lakritcs avatar
Jag tror inte att det går. Alla människor har en dagsform som varierar.
Citera
2020-01-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PierreValdez
Haha, Nej. Sånt skulle nog bara en riktig BETA säga. Jag tror att du bara trollar nu.

Snarare är det Beta som är besatta av Alfas.
Citera
2020-01-06, 15:55
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det finns ingen som är det. Alfa i en mänsklig kontext är en myt. Så fort folk böjer sig för någon handlar det inte om respekt utan om något helt annat. Vilket man kan lista ut rätt fort genom att iakta. Oftast är personen en fullständig galning som folk inte vill reta upp.

I normala sällskap är alla lika mycket "alfa" som alla andra.
Som trådskaparen redan konstaterat är du oerhört Beta. Kanske Ceta.
Du säger att Alfa i en mänsklig kontext är en myt, betyder det då att det finns Alfa i djurvärlden.
Ovh utifrån vilken forskning slår du fast att människor i sin biologi skiljer sig från övriga däggdjur.
Citera
2020-01-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Som trådskaparen redan konstaterat är du oerhört Beta. Kanske Ceta.
Du säger att Alfa i en mänsklig kontext är en myt, betyder det då att det finns Alfa i djurvärlden.
Ovh utifrån vilken forskning slår du fast att människor i sin biologi skiljer sig från övriga däggdjur.

Då är jag det. Kunde inte bry mig mindre.

Alfa i djurvärlden behåller sin position med våld. Dessa personer ses inte som Alfa i mänskliga ögon utanför MENA kulturer.
Citera
2020-01-06, 15:58
Avstängd
PierreValdezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jag tror inte att det går. Alla människor har en dagsform som varierar.

Det är en intressant teori.
Citera
2020-01-06, 15:59
Avstängd
PierreValdezs avatar
Citat:
Snarare är det Beta som är besatta av Alfas.

Så du erkänner att Alfa och Beta finns som koncept.
Citera
2020-01-06, 15:59
Medlem
När vi snackar om alfa i sexuella sammanhang så är ju alfan den som får knull när kvällen är slut. Man kan vara alfa utan att få ligga och då är man ingen sexuell alfa, utan en sketen alfa. Man kan vara alfa på ett fängelse, men då ligger man ju under betor som är fria.

Alfa-status kommer och går, det är livets cirkel. Kvinnor dras till alfan i stunden och det kan variera mycket under en livstid och till och med under en kväll.

Civilisation sätter ju upp spärrar för hur mycket man får alfa sig båda socialt och sexuellt. Det vi har gjort är att vi tagit bort de sexuella spärrarna och förväntar oss att det på ett magiskt sätt ska stärka de sociala spärrarna.

Alfan kan i dagsläget befrukta betans fru för att sen tvinga honom att uppfostra barnet och säger betan ifrån är han en kvinnohatare. Steget är inte långt från att alfan slår sönder betan och tar hans ägodelar.
Citera
2020-01-06, 16:03
Medlem
Du är alpha ända tills någon tar din plats. Hur skulle det annars gå till?
Citera
2020-01-06, 16:04
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Då är jag det. Kunde inte bry mig mindre.

Alfa i djurvärlden behåller sin position med våld. Dessa personer ses inte som Alfa i mänskliga ögon utanför MENA kulturer.

Nej, vännen, våld är sällan utmärkande för mänskliga Alfahannar. Vi människor har ju bredare register och subtilare uttrycksformer än så.

Våld och avundsjuka tillhör vänstern och förlorarna. De är också de som är mest intresserade av Alfa. Antagligen pga avundsjuka och behov att skydda sig.
Citera
2020-01-06, 16:20
Medlem
Bli en skön rolig snubbe istället...det där låter jobbigt
Citera
2020-01-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nej, vännen, våld är sällan utmärkande för mänskliga Alfahannar. Vi människor har ju bredare register och subtilare uttrycksformer än så.

Våld och avundsjuka tillhör vänstern och förlorarna. De är också de som är mest intresserade av Alfa. Antagligen pga avundsjuka och behov att skydda sig.

Jag sa vad Alfa var för något i djurvärlden och varför det är en myt i mänskliga (civiliserade) samhällen. Att använda härskartekniker gör dig inte till mer Alfa i alla fall, är du så pass osäker i dig själv och dina argument att du måste ta till sådana? Det är ju ett starkt tecken på någon som är "alfa"

Ja, vi har bredare uttrycksformer men det gör inte någon till Alfa för i varje grupp så finns det människor som inte ser andra som alfa. I en vargflock ser alla i flocken samma varg som alfa. Lycka till att hitta ett sådant sällskap bland civiliserade människor.

Du som tycks veta så mycket om Alfa och Beta kan du inte ge en utförlig förklaring på vad en Alfa är för något eftersom du med bestämdhet envisas med att det finns sådana.
Citera
2020-01-06, 16:22
Medlem
Mr.Swedens avatar
En sak att hålla ögonen på är de två typerna av Alfa.

Dels Alfa i form av starka personliga egenskaper - trygghet, begåvning - som många i en flock eller populationer kan ha.

Och Alfa som social position, flockledaren som man pratar om i TVs naturprogram.

Många alfahannar och honor slåss om ledartröjan men bara två får den. Tills de blir utmanade och besegrade av nästa Alfa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in