Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
En guldgruva att gräva ur för en slipad försvarsadvokat dessa uttalanden från Hiding, nu vill det till att hon har solida bevis och inte endast indicier mot MGM.
Men Hiding måste ju få ur MGK ur ekvationen men kanske trasslade till hela talet samtidigt.
Åklagaren kan ju inte åtala om hon inte tror på fällande dom.
Jag känner inte till hur Åsa Hiding är som åklagare, men det borde ändå vara välkänt att försvaret alltid arbetar för att visa på att det kan finnas andra möjliga gärningsmän, dvs att det inte är ställt utom rimligt tvivel att den misstänkta är skyldig.
Kanske har åklagaren redan tänkt att det har funnits en risk för att HD skulle kunna ha varit en sådan risk i en framtida rättegång.
Antingen har SD pekat på HD (som jag tidigare har spekulerat om) eller så kanske det framkommit saker i förhör.
Jag tror (hoppas) att åklagaren har berett väg för en fällande dom mot SD genom att utreda brett och få HD "ur vägen" en gång för alla. Jag tror inte att hon är så dum att hon åtalar om HDs roll inte är helt avklarad.
Hon har säkert koll på hur SD resonerar och vilka han har funderingar över som skulle kunna vara alternativa gärningsmän.
Jag hoppas för allas skull att SD inte har haft HD eller någon av barnen som sitt Ess i rockärmen.