2020-01-06, 12:47
Medlem
notknapparens avatar
På tal om ingenting.
Läste just en artikel i NA som jag har missat från 17/12-19, då HD friades från misstankar.

Några citat:
"– Utredningen visar att det inte finns någon teknisk bevisning som knyter personen till varken brottsoffret eller brottsplatsen. Det finns därför inte något skäl att driva utredningen vidare mot personen. Vi har lagt ned förundersökningen, säger åklagare Åsa Hiding till NA på tisdagen.

NA når personens advokat, Maria Harr, sent på tisdagskvällen.

– Min klient ska inte misstänkas för det här brottet. Misstanken var svag redan från början, och jag har hela tiden hävdat klientens oskuld. Det har varit en stor påfrestning för klienten att misstänkas för ett såhär allvarligt brott.
"

https://www.na.se/logga-in/hjarstamordet-advokaten-om-att-klienten-inte-langre-ar-misstankt-har-varit-en-stor-pafrestning
Citera
2020-01-06, 12:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
På tal om ingenting.
Läste just en artikel i NA som jag har missat från 17/12-19, då HD friades från misstankar.

Några citat:
"– Utredningen visar att det inte finns någon teknisk bevisning som knyter personen till varken brottsoffret eller brottsplatsen. Det finns därför inte något skäl att driva utredningen vidare mot personen. Vi har lagt ned förundersökningen, säger åklagare Åsa Hiding till NA på tisdagen.

NA når personens advokat, Maria Harr, sent på tisdagskvällen.

– Min klient ska inte misstänkas för det här brottet. Misstanken var svag redan från början, och jag har hela tiden hävdat klientens oskuld. Det har varit en stor påfrestning för klienten att misstänkas för ett såhär allvarligt brott.
"

https://www.na.se/logga-in/hjarstamordet-advokaten-om-att-klienten-inte-langre-ar-misstankt-har-varit-en-stor-pafrestning

En guldgruva att gräva ur för en slipad försvarsadvokat dessa uttalanden från Hiding, nu vill det till att hon har solida bevis och inte endast indicier mot MGM.

Men Hiding måste ju få ur MGK ur ekvationen men kanske trasslade till hela talet samtidigt.
Citera
2020-01-06, 14:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En guldgruva att gräva ur för en slipad försvarsadvokat dessa uttalanden från Hiding, nu vill det till att hon har solida bevis och inte endast indicier mot MGM.

Men Hiding måste ju få ur MGK ur ekvationen men kanske trasslade till hela talet samtidigt.

Åklagaren kan ju inte åtala om hon inte tror på fällande dom.

Jag känner inte till hur Åsa Hiding är som åklagare, men det borde ändå vara välkänt att försvaret alltid arbetar för att visa på att det kan finnas andra möjliga gärningsmän, dvs att det inte är ställt utom rimligt tvivel att den misstänkta är skyldig.

Kanske har åklagaren redan tänkt att det har funnits en risk för att HD skulle kunna ha varit en sådan risk i en framtida rättegång.

Antingen har SD pekat på HD (som jag tidigare har spekulerat om) eller så kanske det framkommit saker i förhör.

Jag tror (hoppas) att åklagaren har berett väg för en fällande dom mot SD genom att utreda brett och få HD "ur vägen" en gång för alla. Jag tror inte att hon är så dum att hon åtalar om HDs roll inte är helt avklarad.

Hon har säkert koll på hur SD resonerar och vilka han har funderingar över som skulle kunna vara alternativa gärningsmän.

Jag hoppas för allas skull att SD inte har haft HD eller någon av barnen som sitt Ess i rockärmen.
Citera
2020-01-06, 14:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Åklagaren kan ju inte åtala om hon inte tror på fällande dom.

Jag känner inte till hur Åsa Hiding är som åklagare, men det borde ändå vara välkänt att försvaret alltid arbetar för att visa på att det kan finnas andra möjliga gärningsmän, dvs att det inte är ställt utom rimligt tvivel att den misstänkta är skyldig.

Kanske har åklagaren redan tänkt att det har funnits en risk för att HD skulle kunna ha varit en sådan risk i en framtida rättegång.

Antingen har SD pekat på HD (som jag tidigare har spekulerat om) eller så kanske det framkommit saker i förhör.

Jag tror (hoppas) att åklagaren har berett väg för en fällande dom mot SD genom att utreda brett och få HD "ur vägen" en gång för alla. Jag tror inte att hon är så dum att hon åtalar om HDs roll inte är helt avklarad.

Hon har säkert koll på hur SD resonerar och vilka han har funderingar över som skulle kunna vara alternativa gärningsmän.

Jag hoppas för allas skull att SD inte har haft HD eller någon av barnen som sitt Ess i rockärmen.

Jag har inte hört talas om någon åklagare som ångrat sitt åtal trots förlust så att Hiding måste tro på sitt åtal är ju självklart men det betyder ju inte att försvarsadvokaten tror på vad åklagaren påstår.

Det räcker för advokaten att uppnå rimligt tvivel, åklagaren måste bevisa sina påståenden antingen med solida bevis eller en indiciekedja som är hållfast hela vägen.

Bara för att Hiding säger att MGK är utredd och klar behöver det inte vara sant, de kanske inte hittade tillräckligt för att få in henne i åtalet men det problemet har ju inte försvarsadvokaten.
Citera
2020-01-06, 14:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag har inte hört talas om någon åklagare som ångrat sitt åtal trots förlust så att Hiding måste tro på sitt åtal är ju självklart men det betyder ju inte att försvarsadvokaten tror på vad åklagaren påstår.

Det räcker för advokaten att uppnå rimligt tvivel, åklagaren måste bevisa sina påståenden antingen med solida bevis eller en indiciekedja som är hållfast hela vägen.

Bara för att Hiding säger att MGK är utredd och klar behöver det inte vara sant, de kanske inte hittade tillräckligt för att få in henne i åtalet men det problemet har ju inte försvarsadvokaten.

I så fall tror jag på en stark indiciekedja/bindande bevis för fällande dom för SD.

Som jag förstod det var nu utredningen färdig, och försvaret fått ta del av slutdelgivningen, vilket väl måste tyda på att hon tycker sig ha på fötterna.

NA 17/12-19:

"– Jag kommer att begära en förlängning på fyra veckor imorgon eller på torsdag. Vi har för avsikt att vara klara med utredningen då. Förundersökningen är ute på slutdelgivning och det är ett mycket omfattande material."

https://www.na.se/logga-in/misstanktes-for-inblandning-i-hjarstamordet-nu-laggs-utredningen-ner-finns-inga-bevis
Citera
2020-01-06, 14:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Synd vi inte får ta del av den ohämmade pastorns filmer. Misstänker (om dom alls existerar) att dom nämns i FUP iaf.

Det var en del relationsvinglande av henne så det kanske fanns fler snubbar i filmerna. Antingen spelade porr-pastorn in filmerna själv och SD hotade att använda porrfilmen som vapen mot pastorns (godhjärtade vilja) att berätta om den långvariga könskärleken för HD när hon själv inte fick smaka tummetotte mer.

Eller så var det (misstanke om ljug = Sh.Holmes) den djävulska SD som genom fönstret smygfilmat hennes gymnastiska övningar med någon av dom andra snubbarna för att använda som hot i förhoppning att få tillbaka den bedårande pastorn.

Enligt uppgift sov männen som LW på sociala media benämnde "vänner och kompisar" över i hennes säng så det kanske fanns fler filmer? Man kan väl utgå det var otryggt för barnen att inte veta vem som var vem?

Såtillvida inte LW presenterade männen för barnen innan dom kröp till kojs ty det kan inte varit kul att vakna med en främmande man vid frukostbordet. Undrar om inte dom anmälda slagsmålen mellan mamma och älsta sonen har sin grund i att han ensam, tom, genom att slåss försökte ta ansvar över detta? Det är lätt att bli tvärarg när man tänker på hur LW satte sig själv (och sin besatthet för catchingen) i främsta rummet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-06 kl. 15:24.
Citera
2020-01-06, 15:18
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Synd vi inte får ta del av den ohämmade pastorns filmer? Misstänker (om dom existerar) att dom nämns i FUP iaf.

Det var en del relationsvinglande av henne så det kanske fanns fler snubbar i filmerna. Antingen spelade porr-pastorn in filmerna själv och SD hotade att använda videon som vapen mot pastorns renhjärtade hot att berätta om det långvariga kladdandet med vätskor för HD när hon inte fick smaka på tummetotten mer.

Eller så var det (misstanke om ljug = Sh.Holmes) den djävulska SD som genom fönstret smygfilmat hennes gymnastiska övningar med någon av dom andra snubbarna för att använda som hot i förhoppning att få tillbaka den bedårande pastorn.

Enligt uppgift sov männen som LW utåt benämnde "vänner och kompisar" över i hennes säng så det kanske fanns fler filmer? Man kan väl utgå det var otryggt för barnen att inte veta vem som var vem?

Såtillvida inte LW presenterade snubbarna för barnen innan dom kröp till kojs ty det kan inte varit kul att vakna med en främmande snubbe vid frukostbordet. Undrar om inte dom anmälda slagsmålen mellan mamma och älsta sonen har sin grund i att han ensam, genom att slåss försökte ta ansvar över detta?

Helt utan förkunskaper har du snott ihop detta ?
Man kan nästan läsa Johan mellan benen här.. han har förstånd.
Citera
2020-01-06, 15:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
DU ljuger och hittar på, lämpliga saker att påstå men kan inte presentera ett enda uttalande från åklagaren eller försvaret som stöd till det.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Åklagaren har delgivit försvaret ett antal ggr och var beredd att gå till åtal före jul men försvaret behövde mer tid. Åklagare tillmötesgick det.

Så vad du yrar om förstår jag inte. Om inte försvaret begär fler tilläggsutredningar pekar allt mot åtal den 16/1.

Artikel publicerad 10/12-19

”– Vi fick senast i går material från utredningen. Det rör sig hittills om några tusen sidor. Det sägs att det är ett mycket omfattande material kvar. De håller som bäst på att sammanställa utredningen så det börjar närma sig en slutdelgivning, säger Ingvar Backman.”

https://www.na.se/logga-in/misstankte-hjarstamordarens-advokat-vi-har-fatt-svar-fran-nfc-pa-det-vi-ville-ha-undersokt
Citera
2020-01-06, 15:25
Medlem
Citat:
Synd vi inte får ta del av den ohämmade pastorns filmer. Misstänker (om dom alls existerar) att dom nämns i FUP iaf.

Det var en del relationsvinglande av henne så det kanske fanns fler snubbar i filmerna. Antingen spelade porr-pastorn in filmerna själv och SD hotade att använda porrfilmen som vapen mot pastorns godhjärtade vilka att berätta om det långvariga kladdandet med vätskor för HD när hon själv inte fick smaka på tummetotten mer.

Enligt uppgift sov männen som LW utåt benämnde "vänner och kompisar" över i hennes säng så det kanske fanns fler filmer? Man kan väl utgå det var otryggt för barnen att inte veta vem som var vem?

Såtillvida inte LW presenterade snubbarna för barnen innan dom kröp till kojs ty det kan inte varit kul att vakna med en främmande snubbe vid frukostbordet. Undrar om inte dom anmälda slagsmålen mellan mamma och älsta sonen har sin grund i att han ensam, tom, genom att slåss försökte ta ansvar över detta? Det är lätt att bli arg när man tänker på detta.

BOs vänner har berättat att hon inte var lätt på foten. Det tror jag är sanningen. Inte särskilt spännande alls. Pastor var hon inte heller längre. Du får fråga MGM hur det låg till för vid det här laget börjar han nog bli mör och kanske ångrar sitt oförlåtliga handlande.
Citera
2020-01-06, 15:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Åklagaren har delgivit försvaret ett antal ggr och var beredd att gå till åtal före jul men försvaret behövde mer tid. Åklagare tillmötesgick det.

Så vad du yrar om förstår jag inte. Om inte försvaret begär fler tilläggsutredningar pekar allt mot åtal den 16/1.
Det är nog du som yrar. Det är inte Nordkorea vi lever i.
Hur skulle det se ut om Åkl som part i målet har rätt åt vägra försvaret mer tid att sätta sig in i åtalet

Citat:
Vid slutdelgivningen blir den misstänktes rätt till insyn i förundersök-
ningsmaterialet ovillkorlig enligt rättegångsbalken
. Ett röjande av upp-
gifter i förundersökningen kan nämligen i detta skede inte vara till men
för utredningen. Detta gäller oavsett om materialet tagits in i ett pre-
liminärt förundersökningsprotokoll eller finns i sidomaterialet (JO 1964
s. 212). Hela utredningsmaterialet omfattas således av insynsrätten vid
slutdelgivningen.
En sådan insynsrätt i allt förundersökningsmaterial är
grundläggande för flertalet övriga processuella rättigheter och för en
rättssäker handläggning i stort. Den är också avgörande för den miss-
tänktes möjligheter att enligt 23 kap. 18 § andra stycket RB avgöra om
ytterligare utredningsåtgärder behövs eller om andra vittnen än de som
redan hörts behöver höras (JO 2007/08 s. 87). Rätten att begära kom-
pletterande utredning är inte knuten till slutdelgivningen, men får sin
praktiska betydelse först vid den tidpunkten.
misstanktas-ratt-till-insyn-i-forundersokningar (1).pdf

Det klargörs att rätten att ta del av de omständigheter som har betydelse för åtalet är ovillkorlig.
Förslagen föreslås träda i kraft den 1 april 2017.

https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/proposition/2016/12/prop.-20161768/
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-06 kl. 15:33.
Citera
2020-01-06, 15:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det var en del relationsvinglande av henne så det kanske fanns fler snubbar i filmerna. Antingen spelade porr-pastorn in filmerna själv och SD hotade att använda porrfilmen som vapen mot pastorns (godhjärtade vilja) att berätta om den långvariga könskärleken för HD när hon själv inte fick smaka tummetotte mer.

Enligt uppgift sov männen som LW på sociala media benämnde "vänner och kompisar" över i hennes säng så det kanske fanns fler filmer? Man kan väl utgå det var otryggt för barnen att inte veta vem som var vem?

Såtillvida inte LW presenterade männen för barnen innan dom kröp till kojs ty det kan inte varit kul att vakna med en främmande man vid frukostbordet. Undrar om inte dom anmälda slagsmålen mellan mamma och älsta sonen har sin grund i att han ensam, tom, genom att slåss försökte ta ansvar över detta? Det är lätt att bli tvärarg när man tänker på hur LW satte sig själv (och sin besatthet för catchingen) i främsta rummet.

Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Helt utan förkunskaper har du snott ihop detta ?
Man kan nästan läsa Johan mellan benen här.. han har förstånd.

Ja, nu har fantasin verkligen skenat iväg.
Från det ena till det andra.

Snart VET Snor-Johan att det förhöll sig på detta viset. Precis som sanningen om bilincidenten...
Citera
2020-01-06, 16:01
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

LW bara växer och växer i mina ögon,Hon är vad jag vill kalla Guds svar på mannens bön,självklart filmar jag också mina erövringar,hur ska jag annars kunna betygsätta dom? Självklart kan det bli lite gnäll och sura miner på barnen när det sitter en ny kvinna vid frukostbordet men då får dom äta på sina rum,mitt hus, mina regler,Och dom behöver inte kalla hon för mamma förrän vi har haft minst två dejter,Ja visst kan det även bli lite gnäll från raggen också helst när dom får en 4 i betyg och tycker att dom minsann är en 8 men efter lite knog gnuggning så brukar dom lugna ner sej,Efter att ha läst alla dina inlägg så har min aktning för LW stigit till oanade höjder och jag känner en gränslös respekt,hon är en 12 av 10 möjliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in