Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Kanske för att ungdomar i Malmö har haft Zlatan som förebild och att han har ingett hopp om en framtid. När Zlatan köpte Hammarby var det som att pissa på alla Malmös fotbollsungdomar.
Så han blev en sämre förebild när han investerade i ett lag i staden han bor i idag?
Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Zlatan valde att satsa på en Stockholms klubb, det sände dåliga signaler till Malmö fotbollen och till Malmö som stad, Zlatan vill ju inte ens bo eller verka där.
Jag förstår varför han inte vill bo där, klart sentimentalt att hälsa på då och då men han kan lika gärna flytta till Bagdad då.
Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Han är inte skyldig Malmö ett skit, men han sabbar sin självbild i Malmö och det vore ungefär som Foppa skulle köpa Djurgården, Övik hade hade det.
Jag förstår inbitna fotbollsfans att man kan tycka att han sålde ut sig, men han är selfmade och som du säger så är han inte skyldig någon sin karriär. Han borde ge tillbaka mer till Rosengård tycker jag, bygga mer fotbollsrelaterade saker till barn och ungdomarna. Kanske blir lite som plåster på "såren".