2020-01-05, 18:18
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det hade han nog blivit, Malmö har inte gett Zlatan hans talang och han blev ju inte äkta proffs förrän efter Ajax tiden, Zlatan var ju en rätt ofärdig och omogen produkt när han lämnade Malmö. Man kan även diskutera hurvida Zlatan faktiskt har gjort något för MFF då han knappt gjorde avtryck där.

Det är just detta jag menar, att ok han är en Malmögrabb eller rättare sagt Rosengårdgrabb och jag kan se att hardcore MFF:are kan känna sig svikna. Men vad är han egentligen skyldig MFF? Varför denna ilska för att han köpt aktier i ett annat lag?
Citera
2020-01-05, 18:20
Medlem
Forever Winters avatar
Förstår inte varför det restes en staty av Zlatan över huvud taget. Finns väl många idrottsprofiler i Sverige som har varit mer förtjänta i så fall.
Felbeslut från början!
Citera
2020-01-05, 18:20
Medlem
Citat:
Det hade han nog blivit, Malmö har inte gett Zlatan hans talang och han blev ju inte äkta proffs förrän efter Ajax tiden, Zlatan var ju en rätt ofärdig och omogen produkt när han lämnade Malmö. Man kan även diskutera hurvida Zlatan faktiskt har gjort något för MFF då han knappt gjorde avtryck där.

MFF har inte gjort något för Zlatan, däremot lämnade Zlatan efter sig över 100 miljoner kr totalt.
Citera
2020-01-05, 18:26
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Allt är konst, förstår inte de som inte ser att detta är ett levande konstverk som berör!

Tragiskt att den trångsynta skulptören inte vill acceptera att konstverket är större än honom.....

Längtar redan efter att den ska tillbaka för att se vad som kommer hända nästa gång!

Hade jag varit Zlatan hade jag byggt en barriär runt skiten som är omojlig att ta sig igenom, strålkastare så den lyser upp än mer och bett konstnären smida en Hammarbymössa till statyn som grädde på moset. Allt för att provocera!
Citera
2020-01-05, 18:27
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Bra att för en gångs skull byggare blir blåsta 😜

Tack för det!"
Kul, jag fattar skämt!

Ha de bra!

Rullkragen
Citera
2020-01-05, 18:28
Medlem
-benito-s avatar
Sitter och fnissar med popcorn... Det bästa är att alla PK-jon får sig en rejäl näsbränna. Samtidigt som psykopat-Zlatan avslöjas som det pengakåta ludret han är.

Förstår dock inte de som är förvånade. Zlatan har ju alltid gått dit han får bäst pengar. Lojalitet mot en klubb är inget som det finns plats för i den moderna fotbollen.

Gilla Zlatan när han var ung hans kaxighet var skön och befriande. Men när han aldrig mognade blev det bara pinsamt. Nu är han snart 40 och likadan.
Citera
2020-01-05, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det är just detta jag menar, att ok han är en Malmögrabb eller rättare sagt Rosengårdgrabb och jag kan se att hardcore MFF:are kan känna sig svikna. Men vad är han egentligen skyldig MFF? Varför denna ilska för att han köpt aktier i ett annat lag?

Kanske för att ungdomar i Malmö har haft Zlatan som förebild och att han har ingett hopp om en framtid. När Zlatan köpte Hammarby var det som att pissa på alla Malmös fotbollsungdomar. Zlatan valde att satsa på en Stockholms klubb, det sände dåliga signaler till Malmö fotbollen och till Malmö som stad, Zlatan vill ju inte ens bo eller verka där. Han är inte skyldig Malmö ett skit, men han sabbar sin självbild i Malmö och det vore ungefär som Foppa skulle köpa Djurgården, Övik hade hade det.
Citera
2020-01-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Say what? Felköpet från Sirius han väl knappt spela en match för MFF, innan han fick gå? Det var dålig research av D.A. där, som inte borde ha slantat upp de pengarna för en sådan sjuk individ. Har väl inget med MFF som ideell förening att göra.

På samma sätt som en staty som Malmö stad placerat ur har med MFF att göra. Sen är det ytterligare MFF spelare om jag inte minns fel då det där var det sista exemplet du nämnde. Fortfarande en MFF spelare vilket inte Z är.
Citera
2020-01-05, 18:38
Medlem
Snubchurps avatar
Såklart han ska sågas. Sveriges mest självgoda kändis.
Citera
2020-01-05, 18:38
Medlem
shitinmyasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
svt.se: Konstnären om avsågade Zlatanstatyn: ”Begriper inte”

Så "konstnären" anser att någon ska betala för 24/7-bevakning av en staty? Vem ska stå för kostnaden? Tänker han sig att detta ska göras av ordningsvakter? Hur många OV skulle krävas för detta? Skulle två ordningsvakter på den platsen i Malmö stå säkert eller skulle de inom kort attackeras av "ungdomsgäng"?
exakt, konstfiluren kan väl bevaka sin jävla konst själv. kulturpersoner kallar de sig, lever på mina skattepengar och flummar runt och skriker 68 68 kårhus och låtsasrevulition, sen går de hem och masturberar till en bild av Lenin alternativd tjing tjong Mao
Citera
2020-01-05, 18:43
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Kanske för att ungdomar i Malmö har haft Zlatan som förebild och att han har ingett hopp om en framtid. När Zlatan köpte Hammarby var det som att pissa på alla Malmös fotbollsungdomar.
Så han blev en sämre förebild när han investerade i ett lag i staden han bor i idag?

Citat:
Zlatan valde att satsa på en Stockholms klubb, det sände dåliga signaler till Malmö fotbollen och till Malmö som stad, Zlatan vill ju inte ens bo eller verka där.

Jag förstår varför han inte vill bo där, klart sentimentalt att hälsa på då och då men han kan lika gärna flytta till Bagdad då.

Citat:
Han är inte skyldig Malmö ett skit, men han sabbar sin självbild i Malmö och det vore ungefär som Foppa skulle köpa Djurgården, Övik hade hade det.

Jag förstår inbitna fotbollsfans att man kan tycka att han sålde ut sig, men han är selfmade och som du säger så är han inte skyldig någon sin karriär. Han borde ge tillbaka mer till Rosengård tycker jag, bygga mer fotbollsrelaterade saker till barn och ungdomarna. Kanske blir lite som plåster på "såren".
Citera
2020-01-05, 18:45
Medlem
KansasCityFagots avatar
Kan man inte sätta upp en staty av Robert Prytz i stället? Den skulle väl aldrig bli nersågad? Eller varför inte en staty av Bo William Takter? Han har gjort mer för Malmös anseende än Zlatan tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in