2020-01-05, 17:00
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Fotbollstöntar säger jag bara.
😂😂😂
Vad menar du? 🤔 Att ha som yrke att likt en pudelvalp i parken jaga en boll, betyder att man kanske inte är jodens smartaste.
Och om man inte ens springer efter en boll utan sitter och tittar på någon annan som försöker fånga en boll och dessutom är övertygad om att detta är något viktigt, då hör man troligen inte till intelligensreserven.
Är det så du menar? Jo, kan ligga något i det...
Citera
2020-01-05, 17:02
Medlem
Green-Spirits avatar
Så, kan mänskligheten kanske lära sig den enkla tumregeln vad gäller statyer nu? Res ingen över levande personer, innan deras gärningar kan summeras. Och därefter eventuellt manifesteras...
Citera
2020-01-05, 17:04
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Låt det bli en läxa, inga statyer av nu levande personer!
Så är det!

Statyer, och gatunamn, ska endast ges avlidna personer.

Då vet man deras fulla gärning och kan uppskattas av gemene man.
Citera
2020-01-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Han spelade i FC Balkan innan han kom till MFF, när han var barn.

Men han har svikit MFF. Om man är insatt i svensk och europeisk supporterkultur så förstår man vilket enormt svek det är. Att investera i en konkurrent och inte göra ett skit för sin egna klubb som man kommer ifrån och som man har fått en staty hos.
Sedan är Zlatan miljardär eller i alla fall nästan miljardär. Med den makt han har, det kändisskap, det rykte så hade han kunnat göra mycket för unga i Rosengård. Men han har inte gjort något alls. Trots situationen i Malmö idag med 15 åringar som skjuts till döds och allt.

Och Zlatan är fri att inte göra något för någon. Han är fri att bajsa på MFFs supportrar. Han är fri att investera i Hammarby istället för Rosengård. Men då ska inte hans staty stå utanför MFFs arena. För folket betalar allt, utan folket ingen klubb. Och folket vill inte ha den där.

Förstår din tanke men statyn är ju varken beställd av Zlatan eller MFF så han har inget med den att göra och MFF har inget mandat över statyn. MFF har ju inte direkt gjort något åt de spelare som torskat för barnvåldtäkt (två stycken) så jag kan bara tycka att supportrarna i MFF är jävla hycklare.
Citera
2020-01-05, 17:16
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
... Zlatten hade svarat "innan zlatan fanns det inga tungor".

Citat:
Ursprungligen postat av ElegantElefant
En bra spelare skall lyfta laget. Det gjorde han inte. Han sänkte det.... Han har alla egenskaper lagkapten inte skall ha egoism, individualist, ej ödmjuk, stresskänslig, lättkränkt, ointelligent....

Ned med Slatan!

Och du skriver elegant om saken. Och håller dig med rätt uttal. Slatan ska det va.
Citera
2020-01-05, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Jag tycker Malmöbon och invandraren Sandor Herold har ett utmärkt förslag till staty i Malmö:

"Om ni nu måste ha en staty av en Malmöbo som företräder det mångkulturella Malmö av idag så föreslår jag en staty av 19 – åringen som sprängde bort en arm och ett öga på sig själv när han placerade ut en s k termosbomb utanför en lägenhetsdörr på Söderkulla den 8 december i fjol.

Denna mångkulturella tillgång är en ytterst värdig representant för det mångkulturella Malmö och visar på ett ypperligt sätt på den kreativitet som finns bland många av våra s k nyanlända.

En staty av denna mångkulturella tillgång torde bli mycket billigare än statyn över Zlatan eftersom den bara behöver utrustas med en arm och ett öga.

Lämpligt namn på denna staty skulle med fördel kunna var ”Den enarmade banditen”.

Bra idé med den statyn faktiskt. Det borde varit årets malmöbo.
Citera
2020-01-05, 17:28
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Nu ännu drygare.

Nu utövande samma lockelse på fördunkade sinnen som en obevakad järnvägsövergång.

Som en BIC i fickluddet hos en fritidsutmanad Gävlebo dan före dan.

Hur kommer Slatyren i Malmö återfödas och återfinnas nästa gång som uppe för rakning?

Vadslaget är bäst.

Lågoddsare, är en IL DUCE.
Citera
2020-01-05, 17:29
Medlem
Sverige har inte gjort ett enda VM-mål med Zlatan på planen.
Zlatan har aldrig spelat Champions League final.
Zlatan har aldrig vunnit Guldskon.
Zlatan har aldrig varit nominerad bland de tre bästa i Ballon d'or omröstningen.
Och Zlatan har aldrig räddat Sverige med ett mål i ett läge där vi åker ur turneringen eller kvalet om vi inte gör ett mål.

Däremot har han gjort många mål mot enkelt motstånd som Malta och San Marino.

För en gångs skull gör Malmöborna nåt bra och tar bort statyn. Zlatan är det politiskt korrekta etablissemangets idol och alibi för att mångkultur är bra men han är verkligen inte folkets favorit.
Citera
2020-01-05, 17:31
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Man skall inte ha fördomar om folk, jag börjar alltid så.
Men tyvärr så slutar det alltid med att det visar sig att dessa Juggar är exakt vad man trodde.

Inte för det har med denna historia att göra, men mitt företag har byggt hus till några av
Zlatans släktingar. Det börjar med att dom är väldigt trevliga, ja rent för trevliga,
men sen så visar det sig vad dom är för några sattans rövhål, ja så är det.
Jag byggde ett riktigt stort och fint hus till dem. Allt var mycket trevligt och bra,
men det slutade med att massor av mina maskiner blev stulna.
Och hos en annan Jugge fanns dom maskinerna som inte var sålda.
Alltså finansierades deras bygge med mina egna maskiner.
Ja även kusiner till dessa har vi byggt till och det var även där problem med betalningen,
men det löste sig. För pengar har dom både här och i gamla Jugoslavien.
Jag vet, för vi jobbade till samman i nästan 2 år.
Ja det var nära släktingar till honom,
men fråga mig inte vad dom heter för jag har trots allt en heder där man inte säger vad fan som helst,
och jag vill poeterna att Zlatan själv var aldrig inblandad.

Men man kan nog dra slutsatsen att den släkten kan man inte lita på.

Så vist förstår jag besvikelsen över detta Zlatan har gjort.
Det är fler än jag som har varit imponerade av den släkten. Men blivit Rövknullade.

Rullkragen
Citera
2020-01-05, 17:47
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Förstår din tanke men statyn är ju varken beställd av Zlatan eller MFF så han har inget med den att göra och MFF har inget mandat över statyn. MFF har ju inte direkt gjort något åt de spelare som torskat för barnvåldtäkt (två stycken) så jag kan bara tycka att supportrarna i MFF är jävla hycklare.

Say what? Felköpet från Sirius han väl knappt spela en match för MFF, innan han fick gå? Det var dålig research av D.A. där, som inte borde ha slantat upp de pengarna för en sådan sjuk individ. Har väl inget med MFF som ideell förening att göra.
Citera
2020-01-05, 17:49
Medlem
Tilteds avatar
Ironiskt att ta dit en kran för att forsla bort en staty som saknar kran. :-)

SvFF kan väl ställa statyn i sina egna lokaler så slipper de sabotage. Det är väl bara de och konstnären som ville ha statyn ifrån början?
Citera
2020-01-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis!

Man skall inte ha fördomar om folk, jag börjar alltid så.
Men tyvärr så slutar det alltid med att det visar sig att dessa Juggar är exakt vad man trodde.

Inte för det har med denna historia att göra, men mitt företag har byggt hus till några av
Zlatans släktingar. Det börjar med att dom är väldigt trevliga, ja rent för trevliga,
men sen så visar det sig vad dom är för några sattans rövhål, ja så är det.
Jag byggde ett riktigt stort och fint hus till dem. Allt var mycket trevligt och bra,
men det slutade med att massor av mina maskiner blev stulna.
Och hos en annan Jugge fanns dom maskinerna som inte var sålda.
Alltså finansierades deras bygge med mina egna maskiner.
Ja även kusiner till dessa har vi byggt till och det var även där problem med betalningen,
men det löste sig. För pengar har dom både här och i gamla Jugoslavien.
Jag vet, för vi jobbade till samman i nästan 2 år.
Ja det var nära släktingar till honom,
men fråga mig inte vad dom heter för jag har trots allt en heder där man inte säger vad fan som helst,
och jag vill poeterna att Zlatan själv var aldrig inblandad.

Men man kan nog dra slutsatsen att den släkten kan man inte lita på.

Så vist förstår jag besvikelsen över detta Zlatan har gjort.
Det är fler än jag som har varit imponerade av den släkten. Men blivit Rövknullade.

Rullkragen

Bra att för en gångs skull byggare blir blåsta 😜
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in