2020-01-05, 12:55
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Skiter i vad Hasse Borg gjort - Zlatan borde tänkt på alla de supportrar som han har i Malmö...

Du skiter i vad Borg gjort men hänger upp dig på de få, supportrar han har i Malmö som ä'r en bråkdel av vad han har i Italien.

Malmö är och förblir en pissklubb som har noll respekt för vad spelarna gör efter deras tid i Malmö
Citera
2020-01-05, 12:56
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantElefant
Helt enig. Statistik ljuger aldrig. Jag är sååååå glad att psykosen kring honom äntligen kommer att avta. Han är en ond man och förtjänar inget annat än förakt. Ödmjukhet är en dygd. Han har noll.

Tack du/ni som utförde denna civila olydnad! Det är ett slag för anständighet. Ned med Slatan!

Zlatten är bara girig och dum. Me, me, me, pengar, pengar, pengar - det är det enda han tänker på. Hade han varit lite smart skulle han lätt kunnat bli lika uppskattad som Henke. Det handlar inte om rasism, utan om hans attityd och beteende, men det är han var dum att begripa. Nu är det för sent. Han kommer aldrig bli en hyllad hjälte utan någon man helst önskat slippa.

PK däremot, där har du ondskan.

Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Sverigetröjan är ju ett så pinsamt uppenbart försök att få svagbegåvade att tro att nationellt sinnade skulle stå bakom.
Med tanke på att en absolut majoritet av Malmö är svartskallar så är det ganska säkert vilka som gjort det här.

Precis. Som om nationalister skulle svepa in zlatten i en landslagströja. Så jävla korkat tänkt.
Citera
2020-01-05, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Vem anser du vara förrädare?
Zlatan. Eller åtminstone teoretiskt sett. För mig personligen får han gärna sälja ut sig hur han vill och jag kommer inte ägna det en tanke. Ur malmöbornas perspektiv är han i praktiken en förrädare.
Citera
2020-01-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Skiter i vad Hasse Borg gjort - Zlatan borde tänkt på alla de supportrar som han har i Malmö...

Föreningen Malmö FF knullade honom. Inte ett enda öre som Zlatan vart blåst på gick ner i Hasse Borgs ficka, allt gick in på Malmö FFs konto. Det är därför han tvingade MFF att pröjsa en mille för en vänskapsmatch och därför han föraktar föreningen idag, vars framgång är byggd på Zlatan pengar men aldrig gjort rätt för sig...
Citera
2020-01-05, 13:04
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Nu är det väl inte hans prestationer i landslaget som satt Sverige på kartan, att spela i svenska landslaget blir svårt för en spelare av hans kaliber. Det funkar inte, laget blir passivt och väntar på att han ska göra något, han kan inte komma till sin rätt då de övriga är för dåliga. I övriga världen och i Italien i synnerhet är han ikonisk. Det finns ingen svensk fotbollsspelare som kan jämföras med den karriär han gjort. Han har inget att tacka MFF för. Vad avser statyn så är den löjlig och det är ännu fånigare att sabotera den.

Jättedåliga svenska spelare att spela kvartsfinal i VM och komma före Tyskland, Spanien, Portugal, Argentina och det till ett mästerskap där vi kom före och vann över Nederländerna och Italien. Som sagt, svenska fotbollsspelare är jättedåliga utan zlatten.

Vi har historiskt VM-brons, VM-silver och OS-guld samt åtskilliga kvarts och åttondelsfinaler i övriga VM/EM-sammanhang. Inte många länder matchar det.
Citera
2020-01-05, 13:05
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Med det är en sak att inte vilja ha en staty. En annan att vandalisera den.

Kan iofs hålla med dig annars, och att det var ett stort misstag att resa en staty av Zlatan från början. Vem/vilka kom på den korkade idén egentligen? SvFF?

Men, sedan var det maktfullkomliga såssar, som vanligt, som trodde de skulle få folkets stöd om de accepterade en staty av Zlatan på Stadiontorget. Sedan blev det en förbannelse, så jag tror nog att malmösosarna är glada nu att problemer ser ut att lösas
Citera
2020-01-05, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeisbackwards
Föreningen Malmö FF knullade honom. Inte ett enda öre som Zlatan vart blåst på gick ner i Hasse Borgs ficka, allt gick in på Malmö FFs konto. Det är därför han tvingade MFF att pröjsa en mille för en vänskapsmatch och därför han föraktar föreningen idag, vars framgång är byggd på Zlatan pengar men aldrig gjort rätt för sig...

"Nåstans i mig är det fortfarande mitt lag, även om jag representerar PSG, Juventus eller dom här andra klubbarna, så är det fortfarande mitt lag.. Finns inget annat för mig"

https://m.youtube.com/watch?v=_kRzDaYDjYA
Citera
2020-01-05, 13:09
Medlem
dialektikers avatar
Forsla bort den där statyn, det där med all vandalisering, känns bara sorgligt "att pumpas med" i medierna.
Fjantiga sportfånar som tycker det där är så viktigt så de måste vandalisera den.

Men samtidigt så skulle jag inte vilja behöva stå ut med en Zlatan-staty i min närhet.
Folk säger ju att de hatar hans självgodhet, då står de väl egentligen inte ut med en staty av honom heller? Forsla bort fanskapet till ett annat land. Jag vill inte ha den i Stockholm heller.
Citera
2020-01-05, 13:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Ok, du har säkert rätt, är inte så bra på fotbollsstatistik. Med andra ord har han inte gjort någon nytta för svensk fotboll heller.
Men han har i alla fall blivit rik och det är väl det professionell fotboll går ut på.

Han har använts och låtit sig användas som ett politiskt slagträ i 10-15 år, tyvärr. Om att bli rik är vad professionell fotboll går ut på så har han lyckats. Andra kanske tänker att att vinna titlar är det viktigaste eller vara lojal till sin klubb. VM, EM, CL och Ballon d'Or är väl de mest eftertraktade titlarna och i det läget kammar zlatten noll. Men rik har han blivit.
Citera
2020-01-05, 13:10
Avstängd
Ett tag var det enbart ordinarie vaktstyrkan på Stadionområdet som bevakade statyn. Då ansåg man att bevakningen var god och att det räckte med ordinarie bevakning.
Citera
2020-01-05, 13:11
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Precis. Som om nationalister skulle svepa in zlatten i en landslagströja. Så jävla korkat tänkt.

Finns väl ingen som tror att det är SDare som gjort detta? Förmodligen ungdomar som har långtråkigt och bara vill jävlas....
Citera
2020-01-05, 13:11
Medlem
Bundes-Niggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jättedåliga svenska spelare att spela kvartsfinal i VM och komma före Tyskland, Spanien, Portugal, Argentina och det till ett mästerskap där vi kom före och vann över Nederländerna och Italien. Som sagt, svenska fotbollsspelare är jättedåliga utan zlatten.

Vi har historiskt VM-brons, VM-silver och OS-guld samt åtskilliga kvarts och åttondelsfinaler i övriga VM/EM-sammanhang. Inte många länder matchar det.

OBS! - notera - TVÅ VM-brons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in