Citat:
Ursprungligen postat av
studenten777
Att von Struve inte fick ihop sina trianglars vinkelsummor betyder INTE att jorden har rund sfär form.
Men alla andra människor som måste ta hänsyn till jordens form när dom mäter upp större markyta? Bönder, lantmäteriet etc. Menar du att alla är med på denna konspiration med?
Det är detta som är så intressant med er plattskallar, ni verkar vara dom ytterst få människor som är utanför denna hemliga sekt. Alla måste hela tiden ljuga om att jorden är platt. 100.000 tals människor bara i Sverige.
Vem är det som styr alla dessa? Vem är det som styr min vän som jobbar på lantmäteriet och tvingar han att ljuga om alla siffrorna (räkna om allt så det stämmer med ett klot). Och dom jag känner som har stora ytor av skogsmark, är dom också med i detta?
Alls piloter måste också ljuga... och ska företag som tillverkar GPS:er. Och alla som tillverkar mjukvara till GPS:er. Och alla som jobbar inom sjöfarten. Och alla som jobbar inom astronomi. Alla vetenskapsmän. Alla...
Alla dessa miljoner och åter miljoner människor som dagligen måste hålla en fasad om att jorden är platt. Jag får inte ihop det.
Inte en enda har yttrat sig. Alla dessa som årligen börjar jobba inom yrken där man måste ta hänsyn till jordens form måste alltså gå någon slags kurs där dom lär sig ljuga om den platta jorden. Märkligt, inte en enda har berättat detta. Vem är det som styr dessa som tvinat miljoner och åter miljoner människor på jorden att hålla tyst.