2020-01-04, 12:26
Medlem
greta75s avatar
Jag fattar inte varför man inte kan fixa glidet under tävlingens gång. Så sjukt stor skillnad.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Man kan inte skylla på bromsande åkare när det finns fem spår på upploppet. Vill man satsa på slipstream får man betala priset om man blir stängd.
Helt korrekt. Och väljer man då att byta spår så gäller givetvis samma regler som vid alla spårbyten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argusbrillor
Detta är en av längdskidåkning problem att den dominerande nationen har bättre material. Idag glid. Det gör tävlingar lika roliga som F1.
Ja, på nått sätt vill jag helst att alla kör på samma valla i tävlingar
Medlem
Malacodas avatar
Kom igen nu Maja!!!
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
Han stannar upp och det triggar Röthe att byta spår. Han är ju dock inte den första sprintåkare som gör och det är ingenting som är (eller skall vara) otillåtet.

Sen är det som frankkk säger - Röthe har ingen rätt till fritt spår när han kommer bakifrån. Om Larkov står kvar i spåret så kommer Röthe inte kunna åka utan att störa honom och då hade han blivit bestraffad för att gå mellan spåren.
Bra svar
2020-01-04, 12:27
Medlem
ycwms avatar
Öststatstekniken (puckarna) fungerar inte, vem hade kunna tro det?
2020-01-04, 12:28
Medlem
greta75s avatar
Jag hade inte ens åkt ut med sådana skidor om jag var Maja Dahlqvist.
2020-01-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Larkovs språkbyte var ännu värre i mina ögon
Ja, sån där rysk engelska låter för jäkligt
2020-01-04, 12:29
Medlem
Ser en norsk taktik att ligga långt bak i början för att sen glida fram med fart till upploppet
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Röthe vilket flax, han som sätter igång kedjereaktionen men gissar störst skuld faller på Larkov som byter spår först.

Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Alltså jag förstår din poäng. Men det är ju inte rätt att han trycker sig upp mellan spåren. Oflax att du valde fel spår från början. Vill du ha fritt så får du vara först in din late jävel. Det är iaf min åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Man kan inte skylla på bromsande åkare när det finns fem spår på upploppet. Vill man satsa på slipstream får man betala priset om man blir stängd.

Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Det var ju Roethe som satte igång kedjereaktionen på upploppet.

Skönt att se att det finns några med lite speluppfattning i alla fall.
Medlem
HungalaBungalas avatar
Herregud detta glidet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
Han stannar upp och det triggar Röthe att byta spår. Han är ju dock inte den första sprintåkare som gör och det är ingenting som är (eller skall vara) otillåtet.

Sen är det som frankkk säger - Röthe har ingen rätt till fritt spår när han kommer bakifrån. Om Larkov står kvar i spåret så kommer Röthe inte kunna åka utan att störa honom och då hade han blivit bestraffad för att gå mellan spåren.
Men det är ju det som blir fel här. Röthe byter spår och förstör för larkov. Då ska alltså Larkov stå kvar och hoppas på att röthe blir diskad och få lov att komma med till final genom juryns nåd? Låter osannolikt. Han vill ju vidare alltså chansar han och byter spår. Diskandet är väl ok men då ska ju Röthe diskas också. Det äe ju hans beteende man vill stävja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in