2019-12-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Polisen kan inte använda den förbaskade skit musiken som bevis. Vi bor i Sverige för i helvete
I sverige råder fri bevisföring. Vad som helst får användas som bevis i en rättegång. Har för mig att jaffar byns texter användes mot honom för att påvisa medlemskap i kriminellt nätverk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akallaforlife118
Är det jag som söker fel eller är DSGIS videon med Yasin nere från youtube?
Den har varit nere flera dagar, har nåt att göra med copyright, inget med mordet att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
fel, poy fick 16 månader fastställt 2018-05 (frihetsberövad 2018-03). man muckar efter 2/3 så han satt 11 månader, dvs muckade i februari/mars 2019.

Så. Ja om han inte fick vänta på inställelsen så kan han ju ha varit lös. Var nog inte i DK, då hade han redan varit död. Däremot kan han förstås ha sålt ut honom. Men jag har lite svårt att tro på det. Gissar att det handlar om pengar.
Citera
2019-12-31, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
de måste ha skrivit fel, finns ingen annan som blivit tagen för grovt vapenbrott i samma mål förra året som poy......
Ja, han fyller dessutom 22 om 11 dagar. Man ska inte haka upp sig på sådana detaljer i media då det visat sig vara fel 100 gånger förut.
Det är Yasin som är misstänkt.
Citera
2019-12-31, 17:07
Medlem
Citat:
Yep den e nere.. skuumt
Citera
2019-12-31, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Den har varit nere flera dagar, har nåt att göra med copyright, inget med mordet att göra.
Ah oki, tänkte nästan det.
Citera
2019-12-31, 17:09
Medlem
https://www.instagram.com/p/B4xbjrch7DR/?igshid=4pjbiw5507mk
Poy är i Italien med yasin, ayye, kurden o ninos. Detta var nä yasin mucka
Citera
2019-12-31, 17:09
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzeboy
Yasins låt PT:1 ger mig vibes av att dem vetat hur det legat till och slått till på sin egna som kanske sålt ut F och G i somras. Allting blev iaf väldigt intressant nu när det visar sig att Shottaz klippt sin ”egna”
Jag tänker på hans senaste låt!
Citera
2019-12-31, 17:10
Medlem
Någon som kan få fram vilka som är häktade?
Citera
2019-12-31, 17:12
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
En tungt belastad kriminell afrikan tas av daga långt borta från sin naturliga vistelseort. Vilka tårar bortsett från krokodiltårar är rimliga? Tänk på allt elände detta mord förhindrat.
Förorsakar nog en hel del elände också, även om det inte kommer att drabba några oskyldiga lamm.
Citera
2019-12-31, 17:13
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Yepp
Citera
2019-12-31, 17:14
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
För att även om Sverige har bland dom mest störda och integritetskränkande lagarna kring husrannsakan så krävs det misstanke om brott som kan ge fängelse för att dom ska kunna raida.
Det mesta i musikvideos är fejk, så det är ungefär lika logiskt som att du skulle använda en actionfilm som grund för att raida en skådespelares bostad...

Men oroa dig inte, den desperata polisen pushar för att dom ska få nya lagar som ger dom rätt att sparka ner dörren hos vem som helst utan någon som helst anledning. Dom har bara lite problem med att det inskränker på integriteten och våra mänskliga rättigheter, så man jobbar på vägar runt det igenom att göra lagarna mer abstrakta och otydliga, men det är helt klart på gång.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-lattare-gora-husrannsakningar

Sen pushar dom även för att dom ska få avlyssna telefoner med både ljud och bild via bakdörrar i din telefon, även när dom inte är i användning, så i framtiden kommer du kunna bli avlyssnade med ljud och bild bara för att du råkar sitta bredvid en kriminell på McDonalds som har en påslagen telefon.
https://www.expressen.se/nyheter/mikael-damberg-haller-presstraff-om-gangvaldet/

Men som svar på din fråga, anledningen till att dom inte sparkar ner folks dörrar kors och tvärs är för att det bryter mot lagen och mänskliga rättigheter, men regeringen verkar inte bry sig så mycket om dom längre så vi är i full gång med att diktera lagar som bryter mot mänskliga rättigheter. Det är för att kompensera för polisernas brist på kompetens när det gäller riktigt detektivarbete, det blir betydligt lättare för polisen att komma åt t.ex Shottaz i framtiden när dom inte själva behöver följa några lagar eller regler.

AA juste dom fejkar bara.. Dom kriminella gängen och rapparna i dessa videos har defintivt inga olagliga vapen eller droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in