2019-12-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Du är ju korkad, kan inte ens skilja på de och dem. Ärthjärna.

Sen angående klippet, hur jävla svårt är det att ta sitt pick och pack och dra? Vem fan vill bo med negrer och araber? Gör något åt saken istället för att sitta och gnälla.
Morsan är ju urtypen av WT med sitt lila jävla hår. Skaffa dig ett jobb och flytta.
Vad är du så spydig för?. Du har inte ens brytt dej om att se Youtube klippet. Alternativt inte begripit. Hon säger att hon har ett arbete. Hon förklarar varför hon inte vill flytta.

Wt ja tunga argument du.bevisar bara vilken klassföraktande skitstövel du är.
Citera
2019-12-29, 17:51
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
1. Det är inte ditt land.
Hvem sitt land er det da?
Citat:
2. Det är inte en åsikt som delas av majoriteten svenskar.
Hva så? Tror du at en majoritet tvinger på en betydelig minoritet politikk de er fundamentalt og grunnleggende uenig i er en demokratisk holdbar situasjon? Balkanisering er jo gjerne løsningen på det historisk sett.
Citera
2019-12-29, 17:58
Medlem
Citat:
Vems land är det?

Citat:
Det är en åsikt som delas av majoriteten av männskor jag träffar på en arbetsdag, och tro mig jag träffar ganska många. Utifrån det drar jag slutsatsen att den delas av oerhört många i Sverige idag. Vore inte förvånande om det vore en majoritet. Men det låter jag vara osagt.
Det jag vet är att det blir fler för var dag.

Citat:
3. Du har rätt att lämna landet vilken dag som helst.
Det gäller även dig, vill jag påminna.

Konrad ställde några relevanta frågor här ovanför. Jag skulle också vilja ha svar på dem. För säkerhets skull så har jag citerat dem här nedan så du ska slippa leta:

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vilka är "vi" i sammanhanget?

Menar du med "vi" den hårdföre islamisten som bor granne med en judefamilj? Det försöket pågår i stor skala i MÖ med mindre lyckat resultat.

Menar du med "vi" turkarna som lever grannar med kurderna i mindre Asien? Det går väl så där som jag förstår det.

Menar du med "vi" de folkstammar som utför etniska utrensningar då och då i Centralafrika.

Du måste nog precisera ditt "vi" innan man kan föra diskussionen vidare men blanda inte in mig i "vi".

För säkerhets skull lägger jag in det Konrad reagerade på också, så att det framgår:

Citat:
Vi kan nog lära oss av att leva sida vid sida med andra människor ...
Citera
2019-12-29, 18:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är svenskarnas land i enlighet med grundlagen, 1 kap. 1 § regeringsformen:
All offentlig makt i Sverige utgår från folket.

Den svenska folkstyrelsen bygger på fri åsiktsbildning och på allmän och lika rösträtt. Den förverkligas genom ett representativt och parlamentariskt statsskick och genom kommunal självstyrelse.

Den offentliga makten utövas under lagarna.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/kungorelse-1974152-om-beslutad-ny-regeringsform_sfs-1974-152#K1P1

Men den ”offentliga makten” har tvingat på svenskarna en massinvandring som gör att mängder av lagar som gäller för offentliga verksamheter inte kan efterlevas. Den ”offentliga makten” begår därmed grundlagsbrott och förräderi. Historien har lärt oss den gängse påföljden för sådant.
Citera
2019-12-29, 18:15
Medlem
Ajajaj, "svensk familj" som hamnat i dagens helvete?
Måste väl ändå vara årets sista scoop tillägnad välfärdens sista utpost Sverige.
Som "svensk familj" är inte dagens PK-norm synonymt med oerhörd lycka?
I helvetet blandas levande med all sköns importerad bråte från topp till tå!?
Några vill, ännu fler vill inte, få är de som genomskådat bluffen serverad på rostigt fat!
Dagens Sverige, styrs av en blandning mindre önskvärda,
i handling förlamade "pösiga syltmunkar", den ene värre än den andre
om än mammaledige barnskötaren från "bibelbätet"
än avhoppade liberale munknullaren då käften blev för trång.
Dagens Sverige är och förblir en etablerad idyll, ett spår fött ur folkhemmet!
Sedan då?
Senast redigerad av ElakafruFranzon 2019-12-29 kl. 18:18.
Citera
2019-12-29, 18:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakafruFranzon
Ajajaj, "svensk familj" som hamnat i dagens helvete?
Måste väl ändå vara årets sista scoop tillägnad välfärdens sista utpost Sverige.
Som "svensk familj" är inte dagens PK-norm synonymt med oerhörd lycka?
I helvetet blandas levande med all sköns importerad bråte från topp till tå!?
Några vill, ännu fler vill inte, få är de som genomskådat bluffen serverad på rostigt fat!
Dagens Sverige, styrs av en blandning mindre önskvärda,
i handling förlamade "pösiga syltmunkar", den ene värre än den andre
om än mammaledige barnskötaren från "bibelbätet"
än avhoppade liberale munknullaren då käften blev för trång.
Dagens Sverige är och förblir en etablerad idyll, ett spår fött ur folkhemmet!
Sedan då?
Lösningen är rimligen att (på något ännu oklart sätt) få in normala människor i politiken. Nu styrs landet av en mycket liten andel uppenbart störda dårfinkar. Det är bara knappt 2,5 procent av den röstberättigade befolkningen som är med i något parti:
https://www.dagensarena.se/innehall/har-ar-partierna-vars-medlemstal-okar-och-minskar-mest/

Ur denna pyttelilla skara plockas ”eliten” som styr landet. Att resterande 97,5 procent av den röstberättigade befolkningen gör något annat beror sannolikt på att de inte står ut med de 2,5 procenten som håller på med politik. (Min uppfattning baseras på personliga erfarenheter.) Och de politiskt aktiva ägnar av allt att döma väldigt mycket tid åt maktspel och liknande som inte har ett dugg med verksamheterna att göra. Dessutom är de ofta dåligt utbildade, har liten eller ingen erfarenhet av verkligheten, besynnerliga tankemönster och så vidare. Vad annat än kaos kan väntas under dessa betingelser?
Citera
2019-12-29, 19:07
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Kallas talspråk.
Kallas att "kasta sten i glashus". Slå upp det.
Citera
2019-12-29, 19:50
Medlem
Zilvios avatar
Trådar sammanfogade
/MOD
Citera
2019-12-29, 20:01
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:

Varför säger du att det inte är hans land? Vilket är hans land då?
Hur kan du veta vilken åsikt majoriteten av svenskarna har?
Du kan också lämna landet.
Citera
2019-12-29, 20:34
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Varför säger du att det inte är hans land? Vilket är hans land då?
Hur kan du veta vilken åsikt majoriteten av svenskarna har?
Du kan också lämna landet.

Det är inte hans land, det är alla svenskars land. I det här landet råder sociallistiska värderingar där kollektivet är större än den enskilda människan.
Citera
2019-12-29, 20:51
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Det är inte hans land, det är alla svenskars land. I det här landet råder sociallistiska värderingar där kollektivet är större än den enskilda människan.
Stämmer.

Invandrare är här på begränsad tid.
Vi äe många som aldrig kommer att se dem som Svenskar då de själva säger att de inte vill ta till sig svenska värderingar.

Går liksom inte att tvinga folk till integration.
Citera
2019-12-29, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja,om du är en miljonär så kan du kanske bo på en ö som du själv äger dit du kan hyra in sådana som inte är icke-svenskar. Så att du kan vara omgiven av dem. Annars har du inte någon rätt att välja dina grannar, hur svensk du än anser dig vara. Jag tycker att du ska spänna av lite. Du kan vidga dina vyer genom att umgås med folk från andra länder och kulturer, i stället för att hetsa upp dig efter att ha sett en dålig propagandafilm.

Jag har bott i länder som du bara kan drömma om. Inte för att jag ville det utan för att jobbet krävde det.
Och jo, man har rätt att få bo som man själv vill i sitt eget land. Och ja, jag har en ö.
Oavsett det, ALLA har rätt att slippa blatteriet för ingen har fått välja att ha det eller inte. Och inte bara den som har pengar. Och vad du tycker är egalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in