2019-12-29, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Kollar man de tre senaste skejtsprintarna Kalla mött Niskanen så har hon varje gång varit ett par sekunder snabbare än Niskanen.

Quebec 2019
Kalla +9,18
Niskanen +12,24

Falun 2019
Kalla + 14,38
Niskanen + 15,74

Falun 2018
Kalla + 7,89
Niskanen 9,58

Jo visst men Falun 2018 säsongen vann Kalla touren i Ruka före Björgen, lekte hem Skiathlonen i Lillehammer och tog något OS-guld om jag inte minns fel. Känns inte som att det är så aktuellt den här säsongen. 2019 Falun missade hon kvalet och var 14s efter, på ett ungefär som idag. Quebec snöade och var moddigt så kan slå lite olika.
2019-12-29, 10:12
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Slutet av förra säsongen kom hon dock tillbaka en del. Vann till och med en VC tävling.

Plocka fram sprintkval i fristil där Niskanen är mycket bättre än Kalla som idag. Jag väntar.
Jag försökte men de 5 först sprintrana från 2017 deltog inte båda ens. Jag bollar tillbaka och säger att hitta sprintrar själfv från tidigare år där Kalla slagit Niskanen. Jag säger inte att det inte finns men jag orkar inte söka mer.
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intervallstart
Frosken og Brewingmobs mange uimotsagte no-brainer kommentarer i dette trash-forumet får meg til å håpe at ingen svensker gjør det bra i årets TdS - eller i noe annet for den del.
Alle bruer er brent for min del etter flere års observasjon av hvor ille det faktisk er fatt med landet øst for Vesten dvs. Norge. Ingen lykkeønskninger, tvert imot. Steng grensen.

Du får gärna förklara vad i mitt inlägg som inte stämmer. Vad tycker du om Jojaugs basröst förresten? Sexig?
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Herrarnas heat

1: Kläbo - Pellegrino - Rastelli - Svensson - Zelger - Larkov
2: Valnes - Ustiugov - Halfvarsson - Iversen - De Fabiani - Hellweger
3: Bolshunov - Golberg - Bolger - Westberg - Maltsev - Kaeser
4: Hanneman - Retivykh - Jouve - Furger - Jenssen - Simenc
5: Hediger - Häggström - Clugnet - Nyenget - Jay - Kruger

Nu ska Golberg bara vinna sin kvart för att hamna i den brutala första semin där han blir femma
2019-12-29, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Flugan är tillbaks! Mycket riktigt är hon att räkna med iom start. Tror att hon är den av storfräsarna tar mest bonussekunder i sprinten. Tror även att hon lär behöva dessa vs Ebba i totalen. Ser framför mig en samlad trio i Weng d.ä, Flugan och Ebba om andraplatsen. Neppy ej uträknad,en så kallad dark horse i sammanhanget. Snöpligt för Diggins som iom dagens etapp får sikta in sig på enskilda bra etapper. Brukar underskatta Astrid, ja hon lär inte ha med pallchanser att göra.

Men får Diggins till de bra nu i finalerna så är hon med igen och hotar om topp 3
2019-12-29, 10:14
Medlem
USAs damer fortsätter att prestera bra i sprint och även två av herråkarna gör ett bra kval och tar sig vidare och då är inte Hamilton med.

Kul att se några andra nationer prestera bra än bara dopade ryssar och astmamedicinerade norrmän.
2019-12-29, 10:17
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Johaug mot Diggins och två till norskor. Eller MED två norskor?
http://medias2.fis-ski.com/pdf/2020/CC/2375/2020CC2375SL.pdf
Nog ingen slump att hon väljer kvart 1 där Diggins och Falla är garanter för hög fart så att en fjärdeplats nog räcker för semifinal (om inte trean i andra kvarten slår till)
Frågan är om Kalvaa är beredd att lägga sig om hon spurtar mot Johaug om fjärdeplatsen?
2019-12-29, 10:19
Medlem
konstigkonsts avatar
Enligt FIS-appen börjar kvartsfinalerna vid 11.20 - men SVT verkar inte börja sända förrän 11.35, även på play?
2019-12-29, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
Enligt FIS-appen börjar kvartsfinalerna vid 11.20 - men SVT verkar inte börja sända förrän 11.35, även på play?
11.20 står det iallafall nu på körschemat hos SVT Sport. Allt annat vore mycket överraskande.
2019-12-29, 10:39
Medlem
H weng vidare och har nog andraplatsen i totalen i ganska fast grepp.
2019-12-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart
Vad är normalt sett? När Kalla var i sin prime? Eller Kalla just nu vid 32 års ålder och sin sämsta säsongsinledning någonsin? Nån sekund närmare hade man förhoppningar om men tycker ändå inte det var speciellt oväntat
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag försökte men de 5 först sprintrana från 2017 deltog inte båda ens. Jag bollar tillbaka och säger att hitta sprintrar själfv från tidigare år där Kalla slagit Niskanen. Jag säger inte att det inte finns men jag orkar inte söka mer.
Vad jobbiga ni är som har mig att bevisa detta. Nåja grävde fram inbördes statistiken.

Om vi begränsar oss till detta årtionde är inbördes möten Kalla vs Niskanen i fristils sprintkval följande:
17-6 (dagens kval inkluderat)

Som mest (innan idag) har Kalla tappat 3,36 sekunder på Niskanen i ett kval i fristil på 2010 talet.

Dagens 7 sekunders förlust är alltså något utöver det vanliga.
2019-12-29, 10:46
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Nedre halvan på herrsidan måste vara den sämsta någonsin. Häggström borde kunna ta sig till final.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in