2019-12-28, 21:19
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Sundling var tvåa i Ruka, inte 3a som du skriver på hennes rad...

3:e platsen är från Quebec, tog bara med de senaste sprintarna i fristil, den i Ruka var i klassisk stil
2019-12-28, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
3:e platsen är från Quebec, tog bara med de senaste sprintarna i fristil, den i Ruka var i klassisk stil

Ok, fel av mig då ;-)
2019-12-28, 21:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Hehe, nej det är mycket som har strulat i vinter. Allt från ledarcirkus och vallateamgate till skador på Ebba och Stina. Halfvarsson och Maja D som varit helt ur slag, samt Frida som inte får tävla och Kalla som verkar ta det här som en mellansäsong.

Några positiva överraskningar har vi trots allt i Sundling, Svahn, Lundgren, Ribom, Burman och Häggström.

Tror du på allvar att det är inställningen som brister?
2019-12-28, 22:35
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tror du på allvar att det är inställningen som brister?

Jag har inte sett de där riktigt svarta ögonen än på Kalla, trots uteblivna resultat, men det kanske kommer allteftersom.
2019-12-28, 22:39
Medlem
Kasuarens avatar
Chanavat har hoppat av touren ifall någon missat det. Finns en del spelbolag som inte verkar vara uppdaterade om det fortfarande.
2019-12-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasuaren
Chanavat har hoppat av touren ifall någon missat det. Finns en del spelbolag som inte verkar vara uppdaterade om det fortfarande.
Ja, han har slitt med sykdom siden Planica forrige helg.
2019-12-28, 22:49
Medlem
Tråkigt med chanavat. Vilken form han var i. Vem annars ska ha den minsta chans mot Kläbo nu. 😡
2019-12-28, 22:57
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
I den intervju med landslagsläkaren jag läste så säger läkaren att det är en skulderskada men nämner inget om revbenen. Därför undrar jag om det är en ny skada och inte revbensskadan. Men jag kan ingenting om detta, därav min fråga.

Stina stod ju över premiären i Gällivare pga en överbelastad axel, så gissningsvis är det den som har gjort sig påmind.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/stina-nilsson-har-foljts-av-skador
2019-12-28, 22:58
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasuaren

H-e!

Ja, då får Usse briljera får vi hoppas.
2019-12-28, 23:05
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
H-e!

Ja, då får Usse briljera får vi hoppas.
Tyvärr har ju han sett svag ut på sprint denna säsongen så har svårt att se hur han skall vinna i slutändan ändå. Får hoppas på någon mirakelvändning där för att touren skall bli spännande.
2019-12-28, 23:16
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Som sagt, tränar man rätt, så man återhämtar sig och undviker riskfyllda moment så skadar man sig inte. Det är inte så att skadorna uppkommer från ingenstans.

Nästan alla skadar sig oavsett. Omöjligt att undvika det till 100%.
Att undvika riskfyllda moment är en sak, men skador kan uppstå pga många andra saker som man inte kan göra så mycket åt.
Tränar man väldigt hårt så får man räkna med det.
Vanliga motionärer vet inte hur det är att ligga i toppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Stina stod ju över premiären i Gällivare pga en överbelastad axel, så gissningsvis är det den som har gjort sig påmind.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/stina-nilsson-har-foljts-av-skador

Det är revbensskadan hon känner av. Jag har hört detta på annat håll att hon haft känningar ett tag runt revben uppåt armhåla.
2019-12-28, 23:19
Medlem
Toinen-Osittains avatar
Sergej Ustiugov

Stinker av helvete att den (åtminstone tidigare) dopningsmisstänkte ryssen vann herrarnas 15 km fritt i Tour de Ski idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in