2019-12-27, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Till er som påstår att kvinnor inte gillar, vill eller fantiserar om våldtäkt så varsågod och läs om kvinnors egna berättelser på r/rapekink om hur de vill bli våldtagna.

Det här är bara tre av tusentals inlägg skrivna av kvinnor. Jag blir helt chockad över hur kvinnor är.

jag har varit med i en liknande situation på tåget när jag var yngre, där en man sätter sig just bredvid mig i en helt tom vagn med massvis utav andra sittplatser att sitta på.

men han valde att sätta sig just bredvid mig trots alla andra 20+ tomma platser i vagnen, för att sedan efter ca 5 minuter, börja taffsa på mitt ytterlår vid rumpan och sedan sakta men säkert pressa in handen under min rumpa mer och mer.
Jag satt på sätet längst in emot fönstret och visste inte hur jag skulle ta mig ut därifrån.

För att vara helt ärlig så blev jag inte ett dugg kåt utav det utan var mer i chock över vad som händer.
Sedan klev han av på sin station utan ett ord, bara helt tyst som han var under hela taffsandet också.

Var även med om en annan situation där jag och min tjejkompis var på en konsert i stockholm och två killar bakom oss gned kukarna emot våra rumpor medan publiken gungade, och för att sedan bli lite modigare och försöka med ett finger mellan våra skinkor.
Som tur var så var min väninna en riktigt modig tjej som skrek att om dem gjorde så emot oss en gång till så skulle hon slå sönder dem, vilket verkade funka och dem flyttade på sig och bad henne ta det lugnt.

jag måste erkänna det att många kvinnor blir rädda då sådant händer, inklusive mig, man blir bara som en stelfrusen pinne utav rädsla och chock och hoppas att allt går över så snart som möjligt.
Fler kvinnor måste sluta vara så feg som mig och istället ryta till att det inte är acceptabelt om man nu inte gillar det.
Citera
2019-12-27, 13:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja och det är väl just därför frågan om det borde vara olagligt har väckts.

Det kan man förstås diskutera, men jag tror att det finns rätt många aspekter i den frågan som inte riktigt har nämnts här. Har du tänkt över alla möjliga konsekvenser som kan bli av att legalisera våldtäkt?
Citera
2019-12-27, 13:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja det stämmer men det är inte gynnsamt att få en svag avkomma. En kvinna kan bara föda ett begränsat antal barn men en man kan göra många kvinnor gravida. Därför blir kvinnans och mannens strategier olika.

Nä det är inte gynnsamt att få en svag avkomma. Det var heller inte gynnsamt för en kvinna att föda ett barn som ensamstående, vilket nog var en överhängande risk vid våldtäkt. Om vi nu tänker oss att begreppet våldtäkt öht existerar.
Citera
2019-12-27, 13:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
En "våldtagen" eller otrogen kvinna kan ju lura i sin man att det är hans eget barn. Lär vara relativt vanligt. Det kvinnor saknar i logisk förmåga och muskelstyrka, tar de igen med list och lögner.

Det finns en andra biologiska och evolutionära anledningar till att vilja bli våldtagen. Det är genetisk variation och att befruktas av gener med stort överlevnadsvärde. Exempelvis invaderande soldater som vinner krig.

Du inbillar dig att du är en högtstående varelse.

Pfft, vi är alla djur i grunden, och allt handlar om våra behov. Äta, skita, knulla, föda barn. Att i huvudsak män höjt vår civilisation några milimeter över denna nivå de senaste årtusendena, får ju betraktas som en anmärkningsvärd bedrift. Och det kan snabbt gå förlorat om kvinnorna får löpa amok.

Visst, det är enbart män som kan tänka överhuvudtaget. Är det någon som förstör civilisationer världen över så är det MÄN, din byfåne.
Citera
2019-12-27, 13:13
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizenhaial
jag har varit med i en liknande situation på tåget när jag var yngre, där en man sätter sig just bredvid mig i en helt tom vagn med massvis utav andra sittplatser att sitta på.

men han valde att sätta sig just bredvid mig trots alla andra 20+ tomma platser i vagnen, för att sedan efter ca 5 minuter, börja taffsa på mitt ytterlår vid rumpan och sedan sakta men säkert pressa in handen under min rumpa mer och mer.
Jag satt på sätet längst in emot fönstret och visste inte hur jag skulle ta mig ut därifrån.

För att vara helt ärlig så blev jag inte ett dugg kåt utav det utan var mer i chock över vad som händer.
Sedan klev han av på sin station utan ett ord, bara helt tyst som han var under hela taffsandet också.

Var även med om en annan situation där jag och min tjejkompis var på en konsert i stockholm och två killar bakom oss gned kukarna emot våra rumpor medan publiken gungade, och för att sedan bli lite modigare och försöka med ett finger mellan våra skinkor.
Som tur var så var min väninna en riktigt modig tjej som skrek att om dem gjorde så emot oss en gång till så skulle hon slå sönder dem, vilket verkade funka och dem flyttade på sig och bad henne ta det lugnt.

jag måste erkänna det att många kvinnor blir rädda då sådant händer, inklusive mig, man blir bara som en stelfrusen pinne utav rädsla och chock och hoppas att allt går över så snart som möjligt.
Fler kvinnor måste sluta vara så feg som mig och istället ryta till att det inte är acceptabelt om man nu inte gillar det.

Innerst inne så njöt du. Det är därför du frös till. Tänk efter riktigt noga nu. Dina instinkter är skapade av miljoner års evolution, det är alltså inget du väljer. Det finns en anledning till varför din reaktion blev att låta männen fortsätta och det är för att din fitta skriker efter kuk. Din fitta, inte ditt medvetande. Och det är just det som är grejen, femism och sociala koder kan påverka ditt medvetande men inte dina instinkter.

Jämför din situation med t.ex. om din lägenheten hade börjat brinna och du är omringad av eld, eller om du helt plötsligt ser en tiger i skogen. Du hade inte fryst till och låtit dig brinna eller ätas upp till döds. Varför? Dina instinkter styr ditt beteende. Men när en man tafsar på dig så lät du det ske.

Du vet att många kvinnor som blir våldtagna njuter av akten och även älskar sitt våldtäktsbarn och det hade du också gjort även fast det är svårt att förstå här och nu.
Citera
2019-12-27, 13:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det kan man förstås diskutera, men jag tror att det finns rätt många aspekter i den frågan som inte riktigt har nämnts här. Har du tänkt över alla möjliga konsekvenser som kan bli av att legalisera våldtäkt?

Har du tänkt över alla konsekvenser av att rösta hit våldtäktsmän om man anser att det är dåligt?

Citat:
Nä det är inte gynnsamt att få en svag avkomma. Det var heller inte gynnsamt för en kvinna att föda ett barn som ensamstående, vilket nog var en överhängande risk vid våldtäkt. Om vi nu tänker oss att begreppet våldtäkt öht existerar.

Det är just därför kvinnans bästa strategi är att bli våldtagen av en alpha-hanne man men lura en beta-hanne att det är han som är far, eller åtminstone att kvinnan blev våldtagen mot hennes vilja och att det är betan hon älskar.
Citera
2019-12-27, 13:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du saknar förståelse för hur evolution fungerar. Du tror att den kan resonera så som du gör, att den tänker på "hur kvinnan vill ha det" ifrån ett "fortplantningsaspekt".

Våldtäkt är av 100% fördel ifrån ett evolutionärt perspektiv eftersom det leder till avkomma. Det är vad evolutionen går ut på, överlevnad. För mannen så innebär det att alla hans gener förs vidare, hur är det här inte bra ifrån ett fortplantningsperspektiv? Kvinnor är dessutom designade, tack vare evolution, att älska sina barn. Det är många hormoner inblandade när en kvinna föder ett barn och även om det är ett våldtäksbarn så kommer hon knyta band med det.

I andra ord, låt säga att hela mänskligheten dog ut imorgon förutom säg 100 män och 100 kvinnor. Dessa kvinnor vill inte ha sex för att de är kvinnor och inte kan tänka klart. Hade männen våldtagit kvinnorna så hade mänskligheten överlevt.

Jag är rätt säker på att kvinnor har velat ha sex genom historien, ungefär lika mycket som män har velat. Det är nåt underligt hittepå ni sysslar med här att kvinnor inte skulle vilja ha sex.

Ur ett evolutionärt perspektiv för att barnen ska överleva är det inte så smart av mannen att ränna runt och vålda till höger och vänster nä.
Citera
2019-12-27, 13:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Har du tänkt över alla konsekvenser av att rösta hit våldtäktsmän om man anser att det är dåligt?

Det är just därför kvinnans bästa strategi är att bli våldtagen av en alpha-hanne man men lura en beta-hanne att det är han som är far, eller åtminstone att kvinnan blev våldtagen mot hennes vilja och att det är betan hon älskar.

Nu besvarade du en fråga med en annan. Jag frågade dig om du tänkt över konsekvenserna. Du har inte svarat på frågan.
Jag har inte röstat hit en massa våldtäktsmän.
Citera
2019-12-27, 13:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Däremot har det alltid varit en krigföring att våldta en förlorande stams kvinnor. Den ultimata dominans- och förnedringshandlingen. Och kvinnorna älskar att bli erövrade. Det är detta vi ser i Sverige idag från "den nya adeln". Handen på hjärtat, spår av detta har nog alla vi män inom oss. Jag vägrar att hyckla som feministerna gör, och är konsekvent även om män inte hamnar i bra dager just där. Men sådana har naturen gjort oss. Förutom alla andra egenskaper förstås.

Jaaa, kvinnorna måste ha hoppat och studsat av lycka av att deras män blev mördade!

För allas vår skull, sluta uttala dig.
Citera
2019-12-27, 13:27
Avstängd
Citat:
Innerst inne så njöt du. Det är därför du frös till. Tänk efter riktigt noga nu. Dina instinkter är skapade av miljoner års evolution, det är alltså inget du väljer. Det finns en anledning till varför din reaktion blev att låta männen fortsätta och det är för att din fitta skriker efter kuk. Din fitta, inte ditt medvetande. Och det är just det som är grejen, femism och sociala koder kan påverka ditt medvetande men inte dina instinkter.

Jämför din situation med t.ex. om din lägenheten hade börjat brinna och du är omringad av eld, eller om du helt plötsligt ser en tiger i skogen. Du hade inte fryst till och låtit dig brinna eller ätas upp till döds. Varför? Dina instinkter styr ditt beteende. Men när en man tafsar på dig så lät du det ske.

Du vet att många kvinnor som blir våldtagna njuter av akten och även älskar sitt våldtäktsbarn och det hade du också gjort även fast det är svårt att förstå här och nu.

Du är inte lite okunnig du...

https://www.psychologytoday.com/us/blog/evolution-the-self/201507/trauma-and-the-freeze-response-good-bad-or-both
Citera
2019-12-27, 13:31
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Jag är rätt säker på att kvinnor har velat ha sex genom historien, ungefär lika mycket som män har velat. Det är nåt underligt hittepå ni sysslar med här att kvinnor inte skulle vilja ha sex.

Ur ett evolutionärt perspektiv för att barnen ska överleva är det inte så smart av mannen att ränna runt och vålda till höger och vänster nä.

Barnet kan överleva alldeles utmärkt med sin mor. Mammor och kvinnor kan också, i grupp, att hjälpa varandra ta hand om barnen.

Eftersom att du inte bemötte 90% av mitt inlägg så utgår jag ifrån att du håller med om att våldtäkt bara har fördelar ifrån ett evolutionärt perspektiv (våldtäkt skapar avkommor och ser därmed till att mänskligheten överlever) och att då både män och kvinnor har instinkter som driver våldtäkt. Exempelvis hur kvinnor njuter, fantiserar eller vill bli våldtagen eller dominerad.
Citera
2019-12-27, 13:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Tiotusentals tyska kvinnor begick självmord efter ryssarnas massvåldtäkter. Likadant med yazidiska osv kvinnor. Våldtagna kvinnor som fött barn efter massvåldtäkter i Kongo dödar sin avkomma.

Kvinnor njuter inte av att bli våldtagna och våldtäkt används som vapen för att bryta ner kvinnan, familjen, samhället, landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in