2019-12-26, 18:44
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Eftersom en omedelbart igenkännbar del av Wilma (troligen huvudet) hittades så kan man borträkna de dödssätt du räknar upp. Man kan inte ramla så illa att man tappar huvudet...inte heller kan man drunkna och därigenom förlora sitt huvud.

På gamla skelett kan man utvinna dna.

Eller hur tänker du?
MGM kan ha hittat kroppen av den då redan döda Wilma, och av oklara skäl beslutat att skilja huvudet från kroppen. Han behöver inte förklara varför. MGM har då endast gjort sig skyldig till brott mot griftefriden, ett brott som ger bagatellartat straff.
Jämför gärna med Da Costa-fallet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Da_Costa-fallet
Citera
2019-12-26, 19:57
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
MGM kan ha hittat kroppen av den då redan döda Wilma, och av oklara skäl beslutat att skilja huvudet från kroppen. Han behöver inte förklara varför. MGM har då endast gjort sig skyldig till brott mot griftefriden, ett brott som ger bagatellartat straff.
Jämför gärna med Da Costa-fallet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Da_Costa-fallet
OM det skulle vara fallet här så ska han definitivt låsas in på psyket för all framtid 🤦🏼‍♀️
Men det är för mig en orimlig teori.
Citera
2019-12-26, 20:05
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
OM det skulle vara fallet här så ska han definitivt låsas in på psyket för all framtid 🤦🏼‍♀️
Men det är för mig en orimlig teori.
Det är ju så klart helt orimligt. Men om försvaret lägger fram den teorin, kan det mycket väl leda till ett frikännande. Åtminstone lär MGM slippa att dömas för mord.
Citera
2019-12-26, 20:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Eftersom en omedelbart igenkännbar del av Wilma (troligen huvudet) hittades så kan man borträkna de dödssätt du räknar upp. Man kan inte ramla så illa att man tappar huvudet...inte heller kan man drunkna och därigenom förlora sitt huvud.

På gamla skelett kan man utvinna dna.

Eller hur tänker du?

Var bekräftas det att polisen hittade en omedelbart igenkännbar kroppsdel?
Citera
2019-12-26, 20:30
Medlem
Novotars avatar
Jobba i hemtjänsten innebär ingenting vad gäller utbildning.
Undersköterska - önskvärt men många har ingen utbildning alls i vårdyrket! Får gå bredvid några dagar sedan är det ”fritt fram” pga dåliga löner. Ingen vill jobba under dom omständigheterna idag. Tar vad man får.
Citera
2019-12-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så har man ju aldrig sagt. Men här är rena viskningsleken i tråden.

Från aftonbladet fredagen 29/11.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lAmrp3/kroppsdel-hittad-i-sokandet-efter-wilma

Där uppger polisen även:
”Under torsdagskvällen den 28 november gjordes fynd som gör att det med säkerhet kan konstateras att Wilma Andersson är död.

Vi minns väl alla att på torsdagskvällen så ställde polisen in sin medverkan i Efterlyst. Och där hade inte polisen berättat varför. De har inte gått ut med att kroppsdelen blev identifierad omedelbart. Jag kan tänka att man misstänkte direkt att det var hennes. Men det vet vi först när fupen kommer vid åtal.
Citera
2019-12-26, 21:28
Medlem
Novotars avatar
Med anledning om min förklaring om krav på Hemtjänstpersonal så ville jag belysa att T inte har kunskap om människans fysiologi vad gäller styckning, dödsprocess/fysiologiskt. Han behöver bara kunna köra bil, gjort en läkemedelskurs via nätet för att få ge läkemedel som allra oftast är inlåst. Apodospåsar.
Citera
2019-12-26, 21:48
Medlem
Citat:

Samma dag den hittades. Utan varken tand- eller dna-spårning.
Citera
2019-12-26, 22:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Samma dag den hittades. Utan varken tand- eller dna-spårning.

Var bekräftas det att man omedelbart kunde identifiera vems kvarleva man hittade?
Citera
2019-12-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Ja fast nu ska vi veta att 98% av alla mord görs av ” friska” personer ! De resterande 2% är de som kallas psykiskt sjuka / störda.
Så egentligen är det de ” friska människorna man ska frukta 😕
Fick lära mig detta när jag utbildade mig av en fransk känd psykolog ! Han hade även varit inblandad i flera kända brottsfall m påstådda mörare , tex Thomas Quick mfl .
Egentligen en hemsk tanke 🤔
De ” friska finns ute i samhället , de som bedöms svårt psykiskt sjuk sitter ofta inlåsta .

Det där är inte sant, dy psykopater generellt döms till fängelse.
Citera
2019-12-26, 22:41
Medlem
Citat:

Det står inte ordagrant så men innehållsmässigt står det ju så.
Man kan på grund av fyndet utesluta att W är vid liv -
det måste vara en kroppsdel som utan tvivel känns igen som Wilma.
Ett ben med tatuering är inte samma sak. Det kan inte anses vetenskapligt underbyggt
att påstå (konstatera) inför allmänheten från polisiärt håll, att t ex. ett ben med tatuering
måste vara Wilma. Det KAN finnas ett ben med likadan tatuering någonstans bland
befolkningen.
Men Wilmas huvud kan man inte kopiera, såvida hon inte har en enäggstvilling.
Med sannolikhet hade anhöriga bekräftat att det var W.
De hade såvitt jag förstått av det jag läst, till och med varit med på platsen och väntat
och pratat med polisinspektören (Ecker ... någonting är hans namn) ..
Citera
2019-12-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Det där är inte sant, dy psykopater generellt döms till fängelse.
Japp - det ingår inte i "allvarlig psykisk störning".

2018 satt ca 4400 personer på anstalt/fängelse - oräknad frivård etc.
2018 vårdades ca 1800 personer (dömda) hos rättspsykiatrin. Ingen av dessa 1800 har enbart psykopatdiagnos. Finns säkert psykopater där med, men i så fall sådana med något som räknades till "allvarlig psykiskt störning" också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in