2019-12-26, 15:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja vad fan hade Durek där att göra? Han var inte inbjuden sedan kommer han med armarna runt döttrarna. Verkar vara en manipulativ en den där. Har kanske inget att göra med Behns självmord men känns ruttet att han ska få vara med så snabbt på ett officiellt kungligt julfirande. Men Märtha Louise hade kanske gett ultimatum. Får jag inte ta med mig min Shaman så kommer varken jag eller barnen.

Spekulation..

Om det är så.., så kanske Ari-B inte visste att Durek var där, utan han råkade ut för en liten "ambush". Kanske ultimatumet gavs i sista minuten, typ julaftons morgon o kungaparet hade bara att välja mellan "pest o kolera".

Märta L kan nog köra hårt..
Citera
2019-12-26, 15:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Läste att han under 2018 sålde tavlor för 5,7 miljoner norska kronor. Framgångsrik är bara förnamnet. Inte riktigt i min smak. Inget jag hade hängt på väggarna här hemma.

Läste även att hans novellsamling Trist som faen sålde i över 100 000 exemplar.

Det skall sägas att jag har hört, att konstnärer här i Norge stödköper konst utav varandra, för att på så sett "haussa" priserna.
Citera
2019-12-26, 15:33
Medlem
Ari tog själv beslutet och ingen i omgivningen eller psykiatrin hade nog kunnat hindra en vuxen och i övrigt frisk karl om beslutet var def. fattat.
Hans exfru har ju gått vidare i livet efter åren med Ari och hans döttrar kommer utan tvivel också att gå vidare med dom med och motgångar livet alltid bjuder på. Det är ju så det fungerar trots allt.
Sedan var han väl en konstnärssjäl och kanske då var mer känslig och lite osäker i sig själv. Exfrun verkar ju vara lite av en järnlady med egen stark vilja och därmed troligen bättre rustad för motgångar och kritik.
Citera
2019-12-26, 15:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Spekulation..

Om det är så.., så kanske Ari-B inte visste att Durek var där, utan han råkade ut för en liten "ambush". Kanske ultimatumet gavs i sista minuten, typ julaftons morgon o kungaparet hade bara att välja mellan "pest o kolera".

Möjligt. Durek var ju inte offiicellt inbjuden. Det var Ari Behn. Men enligt artiklarna i norsk press så har han trots inbjudan inte varit med sedan 2017 efter skilsmässan. Sedan får kungaparet just höra att om ni vill fira jul med era barnbarn så kommer Durek med trots ingen inbjudan. Då säger nog alla ja ok trots att det bryter mot samtliga kungliga etiketter. Sedan ler mot kameran fastän de kokar inombords.

Men eftersom de hade delad vårdnad så måste ju han fått tid med döttrarna under julen. Eller det kommer kanske fram mer om han känts sig dålig psykiskt en längre tid så fick Märta L barnen under hela julhelgen.
Citera
2019-12-26, 15:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Spekulation..

Vad han sagt själv så har ju lidit av psykisk ohälsa i många år. Sedan att det blev värre precis efter skilsmässan är inte så konstigt. Men nu skilde de sig 2016 så självmordet behöver inte alls ha med M-L och Durek att göra.
Citera
2019-12-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja vad fan hade Durek där att göra? Han var inte inbjuden sedan kommer han med armarna runt döttrarna. Verkar vara en manipulativ en den där. Har kanske inget att göra med Behns självmord men känns ruttet att han ska få vara med så snabbt på ett officiellt kungligt julfirande. Men Märtha Louise hade kanske gett ultimatum. Får jag inte ta med mig min Shaman så kommer varken jag eller barnen.
Tror nog snarare att hon tog med honom oinbjuden. I ren trots. Sedan blev alla förutom Ari förtjusta i honom. Vilket i förlängningen sen ledde till kaos hos Ari!
Citera
2019-12-26, 15:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Läste att han under 2018 sålde tavlor för 5,7 miljoner norska kronor. Framgångsrik är bara förnamnet. Inte riktigt i min smak. Inget jag hade hängt på väggarna här hemma.

Läste även att hans novellsamling Trist som faen sålde i över 100 000 exemplar.

Vi kan säga att han inte tog livet av sig pga brist på pengar. Sedan hade han ju en ny betydligt yngre donna. Som han så sent som sista interjuvn han gjorde i oktober prisade. Samtidigt som han var glad för Märtas skull att hon fått en ny. Om det var spel för galleriet eller ej lär vi aldrig få veta.
Citera
2019-12-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Sedan blev alla förutom Ari förtjusta i honom.

Inte troligt. Harald och Sonja har garanterat respekt för honom, mest av respekt och kärlek för sin dotter, men jag garanterar at dom inte är Durek-fans på något som helst sätt.
Citera
2019-12-26, 15:52
Medlem
Nån som vet var jag kan se dokumentären Ari och halva kungariket? Den ska handla om hans liv efter skilsmässan 2017.
Citera
2019-12-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Inte troligt. Harald och Sonja har garanterat respekt för honom, mest av respekt och kärlek för sin dotter, men jag garanterar at dom inte är Durek-fans på något som helst sätt.
Men de gick i kyrkan med honom, negern alltså, efter att först firat jul med honom fast han inte var inbjuden. Klart ställningstagande som inte Ari kan ha uppskattat utan tvärtom snarare kränkt honom. Vad det sedan fick Ari att göra vet vi ju!
Citera
2019-12-26, 15:56
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tror nog snarare att hon tog med honom oinbjuden. I ren trots. Sedan blev alla förutom Ari förtjusta i honom. Vilket i förlängningen sen ledde till kaos hos Ari!

Ari var en svært empatisk og intelligent mann. Han har bare vist kjærlighet og raushet til Märtha etter skilsmissen og offentlig støttet forholdet. Han var ikke typen til å klandre Märtha for valg av partner. Så kan det tenkes at han med sine svært utviklede sosiale antenner og sitt store hjerte, har vært forundret og kanskje innerst inne skuffet over valget hennes?

Han observerte nok det veldig mange andre og har lagt merke til, nemlig at Dur*k har en lettvitnt omgang med sannheten og er påfallende klengete på kongefamilien og overfamiliær alt for tidlig. Mange spør seg om hvor genuin han egentlig er ...

Dur*k har blant annet snakket mye om sine norske aner og alle generasjonene med sjamaner i slekten hans fra Haiti. Noen steder sier han 3. generasjons sjaman, andre steder 6. generasjons sjaman ... fra Haiti ... men er det sant? Alt virker så inkonsistent. Norske slektsforskere har gått igjennom anene hans, og det er utrolig mye som ikke stemmer med det han sier:
https://forum.arkivverket.no/topic/233904-durek-david-verrett-%E2%80%93-norske-aner-p%C3%A5-morssiden/
Citera
2019-12-26, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Det fattar väl vem fan som helst?

Inte för dom som inte vet vem han är, otrevliga idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto