2019-12-25, 09:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Fick lite hicka igår när när jag läste på Text-TV "misstänkt mördare erkänt". Tänkte att äntligen har denna tråd kommit till en lösning.
Gick in på sidan och det visade sig vara killen i Köping som erkänt.

Något koppling verkar finnas iaf... samma advokat som SD har (JB).

Det var ambitiöst att ta sig an två mordfall samtidigt. Inte undra på att IB begärde förstärkning till SD:s fall.
Citera
2019-12-25, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men avsikten kanske inte var att trakassera utan "Men jag ser ju att du är hemma!" Eller liknande.

Knäppt och knäppt, enligt lag så ses det som en förmildrande omständighet om gärningen föranletts av BOs grovt kränkande beteende. Grovt kränkande kan väl om jag inte minns fel handla om handlingar som utsträckt över tid företas vid flera tillfällen även om handlingarna var för sig inte skulle anses grova.

Det fetade: när man använder definitionen mord så avses ju ett otillåtet dödande så det blir ju lite av en non sequitur att uttrycka sig så, du skriver att det inte är tillåtet att begå ett otillåtet dödande. Men principiellt kan man ju ha rätt att döda någon i nödvärn. Nu tror jag inte att den förutsättningen gäller här men har de trätt och jävlats med varandra under någon tid så är det ju tänkbart att rubricering landar i dråp.

Helknäppt tycker jag och barnsligt!

Här kan vi bara konstatera att vi tycker olika. I min värld filmar man inte någon genom fönstret varesig för att visa att man vet att den är hemma eller av annan anledning. Respektlöst!
Citera
2019-12-25, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var ambitiöst att ta sig an två mordfall samtidigt. Inte undra på att IB begärde förstärkning till SD:s fall.
Nåja... förstärkningen vad gäller fler advokater till SD kom långt innan mordet i Köping.

Ps Funderar fortfarande på din forskning av oss i tråden... hittar inget inlägg från dig där du skriver att vi "enl lag" fått reda på det.... kanske gällde det någon annan tråd/fall... vad säger du? Ds

Kom på att jag fick inget svar från dig ang varför JG tog SD:s parti i stället för LW?
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-12-25 kl. 09:23.
Citera
2019-12-25, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så du menar på fullaste allvar att någon här tycker annorlunda? Att detta måste repeteras till det oändliga - av någon anledning. Och till råga på i alla mordtrådar..

Du kan inte istället tänka som så att BO:s beteende kan förklara motivationen till mordet ur MGM:s (eller MGK:s) synvinkel? Att det är därför det är intressant.

Det borde egentligen stå högst upp i alla mordtrådar att det är olagligt att mörda någon så att alla visste detta. Nu tycks du och vissa andra tro att det inte är klart för alla i tråden.

Såklart är det intressant vad som gjort att det blev som det blev. Det som är fel är att se det som en ursäkt och försvara mördaren.

Tror de var omogna och barnsliga båda två deras förhållande verkar helt skevt och att de triggade fram varandras sämsta sidor men fortfarande inte en anledning till att försvara det tragiska slutet.

Stackars både LWs och SDs närstående
Citera
2019-12-25, 09:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Såklart är det intressant vad som gjort att det blev som det blev. Det som är fel är att se det som en ursäkt och försvara mördaren.

Tror de var omogna och barnsliga båda två deras förhållande verkar helt skevt och att de triggade fram varandras sämsta sidor men fortfarande inte en anledning till att försvara det tragiska slutet.

Stackars både LWs och SDs närstående

Det är ingen som försvarar mördaren och gärningen. Det är din egen tolkning av det som skrivs här. Det kan kännas så när motiv mm diskuteras.
Citera
2019-12-25, 09:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Riktiga vänner vågar säga ifrån när man beter sig oklokt/svinaktigt så att en själv och även andra får lida av ens gärningar.

Den som inte säger ngt bryr sig inte på riktigt.

Instämmer till fullo. Precis så är det.
Om inte vänner säger ifrån vilka ska då göra det?

-Eftersom catchingkretsen och församlingen är så pass begränsade så kan det inte varit okänt vad som försiggick bakom ryggen på hennes tro och HD.

-Dom av dessa tighta herrar hon hade ihop det med kan väl inte varit ovetande om varandra?
https://www.bildtagg.se/bild/1ay4qkea82hsuaxrn1uxq30b

-Antingen är det så att pastorn gått omkring med en lapp på ryggen "jag knullar honom jag vigde" i villfarelse att ingen noterade den eller så har hennes " vänner" sett lappen, försökt hindra henne fått fingret liksom hennes rykte och pastorsämbetet fick.

-Och var höll församlingen som väl ändå vill representera vad som är rätt och riktigt i allt vad underliv beskaffar?

-Det var någon som skrev någonting som att, visst hade hon och SD kunnat bo kvar, om det blivit som hon velat. Det indikerar kanske vad folk som bebor betesvägen med omnejd om det indikerar att HD var den som skulle flyttat?

-Den flera års långa upprinnelsen till mordet negligerades precis som i tråden med björntjänsten, äsch "vem är ofelbar" och pytsan "alla har väl fel och brister".

-Dom "vänner" som tror sig vara LWs vänner genom att strunta i det långvariga sveket SD och LW utsatt HD för är inte vänner.

Vi får emotser att denna oerhört tragiska historia förtydligas i FUP.
God jul till er alla ♥️
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-25 kl. 10:28.
Citera
2019-12-25, 10:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Helt klart att vi ser det olika. Tycker det är helt skevt att hitta försvar och förklaringar till Stefans agerande genom att att skuldbelägga Lena genom både verkliga och påhittade saker. Finns ju ingen måtta på dumheterna när vissa skribenter går igång. SDs beskyddare borde SKÄMMAS!

Nu lämnar jag detta - vi kommer aldrig att tycka lika i denna fråga.
En del av dom "förklaringar" du inte tycker om kommer försvaret, utan att skämmas, hävda som förmildrande i rätten.
Säkert bli kommande rättegång bakom stängda dörrar annars är det lätt att tänka sig dig och Sh Holmes på åhörarplats skrikandes att Adv, Backman borde skämmas från åhörarplats (tills vakterna bär ut er)
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-25 kl. 11:44.
Citera
2019-12-25, 10:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad du tycker är irrelevant då försvaret kommer framföra det du inte tycker om i rätten.

Inte bara försvaret. Åklagaren verkar ha en motivbild som troligtvis handlar om deras destruktiva affär. Den ska åklagaren framföra i rätten också.
Citera
2019-12-25, 10:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja, tänk vilken lycka för barnen om de bara hade möjligheten att höra sin mammas röst!

De avslutande två punkterna tydde nog på en viss ironi i inlägget...
Citera
2019-12-25, 14:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är ju precis vad båda sidorna håller på med. Åklagaren ifrågasätter hans agerande och försvaret förklarar logiken i den. Det är ju inget konstigt med det.

Ett motiv/en förklaring är förresten inte samma sak som försvar. Motivet kan vara svartsjuka, men det är ingen ursäkt för ett mord.

Du blandar ihop korten.
Så kan man naturligtvis se det, som att "åklagaren ifrågasätter hans agerande". Vad hon säger är alltså att hon misstänker honom för att ha dödat LW bakom bullerplanket.

Men sedan det här du skriver om att "försvaret förklarar logiken i den" förstår jag inte riktigt. Försvaret går väl ut på att han inte skall ha haft något med saken att göra överhuvudtaget:
Citera
2019-12-25, 14:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Helknäppt tycker jag och barnsligt!

Här kan vi bara konstatera att vi tycker olika. I min värld filmar man inte någon genom fönstret varesig för att visa att man vet att den är hemma eller av annan anledning. Respektlöst!

Ja, det är respektlöst men de verkar varit så mot varandra. I min värld kräver jag inte heller att få sitta kvar och prata om jag får lift hem och den som kör säger att hen är trött och ska hem och sova. Jag anar att dessa två triggat varandra med att ge igen för vad de ser som oförrätter, att räkna pinnar för att ge igen kanske blev viktigare än att fundera vad en själv vill med förhållandet och vad det får "kosta".

Barnsligt, ja SD verkar vara den typen som jag ofta har lätt att se som något patetisk, den som beter sig som en tonåring efter 25 års åldern. Men många tycker dessa har en "pojkaktig charm" det kanske var det LW föll för? På de flesta bilder av dem håller SD på med någon grimas eller gest medan LW ler ljuvt. Hon verkade uppskatta pajaseriet oftast.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-25 kl. 14:55.
Citera
2019-12-25, 15:01
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Så kan man naturligtvis se det, som att "åklagaren ifrågasätter hans agerande". Vad hon säger är alltså att hon misstänker honom för att ha dödat LW bakom bullerplanket.

Men sedan det här du skriver om att "försvaret förklarar logiken i den" förstår jag inte riktigt. Försvaret går väl ut på att han inte skall ha haft något med saken att göra överhuvudtaget:

Jag förmodar att det sno menar är att teknikerna har funnit spår på LW och brottsplatsen som talar emot SD,försvararen måste i det läget kunna lämna en rimlig förklaring till varför spår av SD finns på
LW, tex självklart finns min klients DNA på offret för samma dag som mordet ägde rum så hade min klient
och offret sex med varandra,Där har du logiken som försvaret förväntas att förklara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in