2019-12-23, 09:47
Medlem
KnockeSmockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Fattar inte varför en del vill att fri oberoende media sksll publicera denna ickenyhet?

Finns svenskar som gör samma sak med.
Du känner alltså till flera svenska topp-politiker som bidragsfuskar i sin döda mors namn, samt bor i annat land i smyg? Och vidare är du upprörd över att det finns människor som vill att journalister ska rapportera om bidragsfuskare?
Citera
2019-12-23, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Fattar inte varför en del vill att fri oberoende media sksll publicera denna ickenyhet?

Finns svenskar som gör samma sak med.

Fri och oberoende media? ?? vilka skulle de vara???
Citera
2019-12-23, 09:52
Medlem
Tänk så enkelt allt hade ordnat upp sig om man behövt lämna biometrisk identifikation. Dubbla eller till och med trippla identiteter hade försvunnit, fusk med pensioner och säkerligen många andra ej uppdagade "trix" hade försvunnit över en natt. Det ska inte vara möjligt att kunna lura sveriges system på det här viset.

Personer som inte kan bevisa att de befinner sig i landet eller ens är i livet ska inte få bidrag eller pensioner. Det kan nog samtliga partier ställa sig bakom, finns inget kontroversiellt med det.

Skattepengar ska förvaltas respektfullt, det är knappast fallet nu. Än så länge är det bara alternativ media som gräver...Varför !

Det som nu uppdagats med Irakministern och denne Afghanministern är bara fragment av det totala fusket.

Varför i helvete låter regeringen detta fortgå ?

Det finns även ett enormt fusk med samordningsnummer som ingen tar tag i. Vad är det som är så kontroversiellt med att stävja uppenbart fusk ?
Citera
2019-12-23, 09:55
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Seriöst, man blir bara mer och mer sugen på att leva på svarta pengar i det här skitlandet.
Varför ska man betala skatt när muslimer suger ut våra pengar?..

Ne fyfan dags att flytta utomlands öppna bolag snart eller något..
Ja, vem fan vill betala skatt längre?
Fatta att det anses vara en anklagelse att vilja sänka skatten i Sverige. Har sett så många politiker som BESKYLLER sin debattmotståndare för "bara sänka skatterna hela tiden". Att skattesänkningar skulle vara en fråga man förlorar väljare på är ju helt sinnessjukt.
Citera
2019-12-23, 09:58
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det var väl Bedragarnas marknad från 2005.

Tack! Han har gjort ett liknande till, i Malmö i år i en stor härva. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/assistansforetag-fuskade-med-bidrag-har-soker-janne-josefsson-upp-agaren
Citera
2019-12-23, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Pension är iofs inget bidrag.

Normalt sett jobbar folk ihop en pension,ja men det gäller dock inte för personer med beviljade asyler som får tillgodoräkna sig pensionsår som de inte ens har vistats i landet, så i princip är pension ett bidrag för dom.
Citera
2019-12-23, 10:06
Medlem
Det bästa vore om utländsk media rapporterar om detta.. då skulle det bli extra pinsamt för våra HORnalister och de skulle känna sig tvungna att skriva om det fast de vill egegentligen..satans lakejerna..
Citera
2019-12-23, 10:15
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Gör vaddå? Finns inte en chans i helvetet att en svensk skulle kunna mörka att morsan är död och plocka ut hennes pension. Eller har du några bevis på motsatsen?

Eller som dom "ensamkommande" "Afghanska" "barnen" - bara skriver på ett papper att deras föräldrar är döda - vips, efterlevnadspension i mångmiljonklassen!

Jag kan inte påstå att mina föräldrar är döda - men det kan dom.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Skrattet lär fastna i halsen på regeringen OM MSM också skriver om
detta med stora krigsrubriker-SKANDAL !

Citat:
Ursprungligen postat av Godssouljah777
Det bästa vore om utländsk media rapporterar om detta.. då skulle det bli extra pinsamt för våra HORnalister och de skulle känna sig tvungna att skriva om det fast de vill egegentligen..satans lakejerna..

Jag tror också att det krävs att detta slåss upp hyfsat stort, i främst brittisk media, för att svensk ljugmedia skall tvingas ta upp det.
Citera
Medlem
SkogsEinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Sprid detta till internationell media, Daily Mail mfl.

Låter som en bra idé. Om någon har koll på mailaddresser eller tips sidor till dessa medier så länka gärna.. Jag ska genast börja googla

Redigering: tips@dailymail.com tips@nytimes kan vi börja med
Senast redigerad av SkogsEinar 2019-12-23 kl. 10:29.
Citera
2019-12-23, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Du måste skilja mellan bidrag och bidrag din jävla tölp! Det finns folk som tar ut bidrag medan man jobbar eller använder bidrag i kriminella syften, det är de man ska jaga och sätta dit. Sedan finns det folk som måste ha bidrag för att de är sjuka. Tyvärr så är inte FK nådiga i dagens Sverige de nekar folk kors och tvärs.

Nej inte skilja på bidrag och bidrag. Jobbar man ej så svälter man, alternativt att släkten lägger in personen i fråga på något boende som självklart inte är skattefinansierat.
Citera
2019-12-23, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror också att det krävs att detta slåss upp hyfsat stort, i främst brittisk media, för att svensk ljugmedia skall tvingas ta upp det.

Jag pratade nyss med aftonbladet. De visste redan om nyheten och skulle kolla upp det. . Jag sa åt dem att skynda sig för att man håller på att publicera utomlands redan och att de skulle skämma ut sig om de var sist på bollen igen.. och så nämnde jag att folket spekulerar i om nyheten kommer att mörkas som vanligt. . varpå han (hornalisten)vart stött och avslutade samtalet snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in