2019-12-22, 07:18
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoLisHesTen
Människor har ju flyttat runt om i världen i alla tider när det inte passat sig i landet, indianerna fick sällskap i USA av Svenskar, Valloner från Belgien flyttade till Sverige för att få jobb på 1600-talet. Homo sapiens flyttade från Afrika...

Så om det inte passar sig för Svensson i Sverige pga "Invällarna" och hur de påverkar svensk kultur varför inte bara ge upp på blatte-Sverige och dra sig nån annanstans? Så slipper ni betala skatt för vad nu invandringen kostar också... när jag som svensk infödd ser multikulti ser jag bara mänsklighetens natur, folk flyttar runt om på jorden och tar med sig sin kultur, så är det och så har det alltid varit. Sånt jävla gnäll på Svenskana idag liksom...

Ja vi svenskar kan ju ta och flytta till Afrika och Syrien Afghanistan lär väl vara tomt där eftersom alla flyr till lilla landet lagom 🇸🇪🇸🇪🇸🇪😂😂😂
Citera
2019-12-22, 07:23
Medlem
Hamsterbolls avatar
Jag älskar mitt land. Jag älskar naturen, det finns inget land med en så vacker och rik natur som Sverige. Det svenska natur- och kulturlandskapet slår allt. Här finns fortfarande gamla gärdesgårdar, ängar, åkrar, trollskogar, sjöar man kan bada och fiska i. Det vill jag aldrig förlora.

Sedan älskar jag den svenska kulturen. Slippa prata med folk på bussen, visa respekt och en hög arbetsmoral. Den svenska respekten och arbetsmoralen finner du inte i något annat land. Vi är ett strävsamt och tålmodigt folk. Vi har länge brukat vår jord, kämpat, strävat.

Jag älskar maten. Viltköttet från våra skogar, den svenska färskpotatisen lagom till midsommar, den salta och syrliga sillen, lingonen, svenska blåbär, abborren, smultronen, ett syrligt äpple direkt från trädet. Finns inget land med så friska och milda smaker som Sverige. Och vattnet! Har du druckit kranvatten i andra länder?

Jag älskar svenskarna. Ärliga, rättfärdiga, empatiska, solidariska, jämlika. Finns inget annat land där jag som kvinna kan känna mig så trygg bland mina landsmän.

Sedan vill jag stanna i mitt land av andra skäl med. Mina förfäder har levt här i tusentals år. I ett annat land skulle jag känna mig rotlös. Jag älskar att jag kan se samma berg och ängar idag som mina förfäder såg då. Att jag kan känna samma dofter från sjön och skogen. Att jag kan dra med fingertopparna över hällristningar och runskrifter som de knackat in. Det ger mig en känsla av tillhörighet och identitet.

Detta är mitt land och jag vill inte byta ut det för något i världen.
Citera
2019-12-22, 07:31
Medlem
yz44s avatar
Du har inte förstått problemet, folk är sura på att det inte finns någon invandringspolitik.
Gränserna står vidöppna åt alla håll och det är ingen kontroll alls.

Det är enbart inavlade vänstermuppar som tror sig se fördelar med den nu förda politiken.
Begreppet IQ fiskmås är tillämpligt på denna grupp då sätten de försöker lösa problem på oftasts förvärrar desamma.
Citera
2019-12-22, 07:33
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Ja, bryter man ner geografi till Wittgensteins argumentationsnivå så är det rätt uppenbart att det objektivt sätt inte finns något som säger att Klasse som är född i Sverige 1985 har någon som helst rätt till landet. I alla fall inte mer än Mustafa som är född i Irak. Det är den mycket hårda verkligheten som gått om curlade svennebanan som i takt med att han skrikit om sin inneboende rätt till Sverige fått se sitt grepp om landet försvinna. Finns ju till och med en viss ironi i det.
Du har en poäng där, men tack å lov är det inte så det går till! Praktexemplet är väl indianerna i Nordamerika, nu är dom alkoholiserade och sitter i reservat om det nu finns några kvar.
Dom försvarade sig så gott det gick men blev övermannade, hade dom skött sina kort skulle allt sett annorlunda ut, det valet står vi väl inför just nu i vårt för svennar uppbyggda land.
Citera
2019-12-22, 07:34
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det innebär att vem som helst kan ta sig in i din bostad och bara ta över den och om du inte kan kasta ut han eller dom så är det helt enkelt bara för dig att flytta, det är inte längre din bostad och du har inte längre rätt till den.

Bra där.

Så är det på många sätt. Exempelvis så går bara 8% av våldtäkter till åtal, och av de så får ju de flesta riktigt skrattretande straff. Därmed äger inte kvinnor ens sin egen vagina när de inte kan försvara det, kan man bryskt säga.

Finns ju någon "lag" på papper, men med underbemannad och dålig styrd poliskår och rättväsende som inte är värt namnet när det gäller synen på straff så gäller ju faktiskt den starkes rätt.

Vi behöver inte ens tala om att staten redan tar 50-60% av allt du äger och fördelar det till just de som skapar övriga problem i ditt liv.

Du äger inte din bostad, du äger inte din kropp, du äger inte ditt arbetes frukt, du äger inte ditt land.
Citera
2019-12-22, 07:39
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Du har en poäng där, men tack å lov är det inte så det går till! Praktexemplet är väl indianerna i Nordamerika, nu är dom alkoholiserade och sitter i reservat om det nu finns några kvar.
Dom försvarade sig så gott det gick men blev övermannade, hade dom skött sina kort skulle allt sett annorlunda ut, det valet står vi väl inför just nu i vårt för svennar uppbyggda land.

Ja, men de kunde ju inte försvara sig. Det är poängen. Det är också lite av ironin jag pratar om: svensken har suttit och myst framför datorn och väntat på att allt ska ordna sig eftersom han varit bergsäker på att hans inbillade rätt till Sverige betydde något, och samtidigt som han levlat sin trollkarl på WoW, kollat på Skellefteå och druckit Mariestads i väntan på att den inbillade rätten till Sverige skulle manifesteras i praktiken och lösa problemen så har problemen vuxit sig för stora. Nu förstår svensken att rätten till landet inte betydde något, att det inte fanns något sånt, och nu duger inte de praktiska lösningarna (som för, ja, vadå, 30-40 år sedan var 'rösta på partier med restriktiv immigrationspolitik') till längre.
Citera
2019-12-22, 07:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ja, bryter man ner geografi till Wittgensteins argumentationsnivå så är det rätt uppenbart att det objektivt sätt inte finns något som säger att Klasse som är född i Sverige 1985 har någon som helst rätt till landet. I alla fall inte mer än Mustafa som är född i Irak. Det är den mycket hårda verkligheten som gått om curlade svennebanan som i takt med att han skrikit om sin inneboende rätt till Sverige fått se sitt grepp om landet försvinna. Finns ju till och med en viss ironi i det.

De uttalar sig om någon rätt som bara existerar i någon inbillad ideernas Värld där folk har rätt till saker och ting enbart för att det känns "rätt". Varje folk har exempelvis rätt till ett land som är bara deras, någon sådan rätt existerar heltenkelt inte. Varje folk som är redå att med våld försvara sina gränser och lyckas med bedriften får rätten att äga deras bit mark.

Detta är hur sanna rättigheter förverkligas i verkligheten.

Nu har ju svenskarna varesig samhörighet med varandra för att kunna försvara ens gränser, de saknar politiska alternativ för att få äga sin bit mark igen (de kan enbart i bästa fall förhandla om hur långsamt övergången till att bli minoritet i landet ska ske), de saknar vilja att kämpa för saker ens när det känns på hemmafront (hur många fäder har exempelvis gått ut och hämnats deras dotters våldtäktsmän?).

Det som återstår är gnäll och fantasier om rättigheter som existerar i lalaland, en kamp som bedrivs med tangentbordet som vapen, etc., etc.

Sedan sitter de och kallar svenskar som flyttar till folkslag som är beredda att kämpa för deras rättigheter...för fegisar, det är ganska makabert.
Citera
2019-12-22, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Varför skulle man flytta och offra sina barns trygghet bara för att andra vill ha ens plats. Glöm det!
vilken trygghet pratar du om?
Citera
2019-12-22, 08:04
Medlem
Citat:
Ja, men de kunde ju inte försvara sig. Det är poängen. Det är också lite av ironin jag pratar om: svensken har suttit och myst framför datorn och väntat på att allt ska ordna sig eftersom han varit bergsäker på att hans inbillade rätt till Sverige betydde något, och samtidigt som han levlat sin trollkarl på WoW, kollat på Skellefteå och druckit Mariestads i väntan på att den inbillade rätten till Sverige skulle manifesteras i praktiken och lösa problemen så har problemen vuxit sig för stora. Nu förstår svensken att rätten till landet inte betydde något, att det inte fanns något sånt, och nu duger inte de praktiska lösningarna (som för, ja, vadå, 30-40 år sedan var 'rösta på partier med restriktiv immigrationspolitik') till längre.

Kan hålla med dig, svensken har tagit för givet att allt ska lösa sig av sig självt. Se på andra länder där befolkningen riskerar att dödas av staten men går ut och demonstrerar för sin sak där ändå.

Tänk på det, folk demonstrerar i andra länder där dom i bästa fall får smaka batong och i värsta blir ihjälskjutna av polisen. Men svensken är rädd för att bli av med jobbet eller grannen ska kolla snett?
Citera
2019-12-22, 08:04
Medlem
Citat:
Människor har ju flyttat runt om i världen i alla tider när det inte passat sig i landet, indianerna fick sällskap i USA av Svenskar, Valloner från Belgien flyttade till Sverige för att få jobb på 1600-talet. Homo sapiens flyttade från Afrika...

Så om det inte passar sig för Svensson i Sverige pga "Invällarna" och hur de påverkar svensk kultur varför inte bara ge upp på blatte-Sverige och dra sig nån annanstans? Så slipper ni betala skatt för vad nu invandringen kostar också... när jag som svensk infödd ser multikulti ser jag bara mänsklighetens natur, folk flyttar runt om på jorden och tar med sig sin kultur, så är det och så har det alltid varit. Sånt jävla gnäll på Svenskana idag liksom...
Så de vita flyttade till Ameika för att få jobb?hos indianerna?vad yrar du om?
Det är ju klart att svenskarna flyttar.De flyttar i stora antal.Statistiken är inte tillgängligt annars hade man vetat exakta siffror.Hur kan man leva i ett land som ser ut som Pakistan?Pensionerna rekordlåga,kriminaliteten högst i EU,sjukvården undermålig , rättvisan borta och du kan bli skjuten när som helst och var som helst.För att inte tala om en massa äckliga globalister och afghanälskande kärringar överallt.
Senast redigerad av Hannial 2019-12-22 kl. 08:09.
Citera
2019-12-22, 08:09
Medlem
Citat:

Varför flyttar du inte själv till Afrika?
Citera
2019-12-22, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Så de vita flyttade till Ameika för att få jobb?hos indianerna?vad yrar du om?
Det är ju klart att svenskarna flyttar.De flyttar i stora antal.Statistiken är inte tillgängligt annars hade man vetat exakta siffror.Hur kan man leva i ett land som ser ut som Pakistan?Pensionerna rekordlåga,kriminaliteten högst i EU,sjukvården undermålig , rättvisan borta och du kan bli skjuten när som helst och var som helst.För att inte tala om en massa äckliga globalister och afghanälskande kärringar överallt.

Problemet är att man kan inte bara flytta heller. Magdalena Andersson kommer jaga och kräva dig på skatten som dom anser sig ha rätt till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in