Citat:
Ursprungligen postat av
glock9mm
Jag har läst igenom hela denna tråden och från början var alla förvånade över har E var transa medan nu de sista inläggen låter det som hon var ett lyxfnask med finare middagar och presenter. Om nu E skulle va ett lyxfnask är jag övertygad om att hon bott i ett hus eller i en bostadsrätt och inte i en hyresrätt i Tollarp. Jag är övertygad om att det är betydligt enklare än alla spekulationer här inne. Ni glömmer hennes bakgrund, missbrukar lite piller och brass, den nya domen där hon var vittne. Ut efter det skall ni nog ställa er frågan vem har förlorat på att hon vittnade och vem är kapabel att kniva henne?
Varför dödades hon inte i sin lägenhet utan bara en lite bit därifrån?
Varför hade hon bara tunna kläder på sig? ( kortbyxor och tunn jacka ) har det kommit fram här.
Jag tror inte att A.A har mördat henne och han har säkert inget med mordet att göra men vet saker.
Det jag spekulerar i är att det är någon familjefar eller pappa till någon av dessa som skrivits tråden som kan ha försett E med brass eller piller och därav stämt träff med henne ute för att hon bara skall (ner) och hämta sakerna medans de som var uppe i lägenheten gick vidare till sitt. Att A.A kanske har blod på sin jacka som det står här kanske beror på att han hört E skrika och sprungit dit och sett henne bli knivad samtidigt som GM var på plats, han kanske blev hotat att hjälpa till och slänga henne i vattnet och han skulle hålla tyst annars kommer han gå samma väg som E.
Jag tror det är ännu enklare än du beskriver det.
Att Emilia skulle vara en lyxeskort är troligen bara en fantasifigur bland vissa användare av olika anledningar. Där har du förmodligen rätt.
Att hon gick lättklädd den ödesdigra dagen tycks inte vara någonting att haka upp sig på. Andra i tråden vittnar om att hon brukade vara lättklädd, även när det var kallt ute.
Fast i nuläget finns inget som tyder på att någon utöver AA är involverad. Varför uppfinna fler gärningsmän eller en annan gärningsman med fantasifulla förklaringar om hur AA ändå fått eventuellt blod på sin klädsel?
Motivet är troligen väldigt banalt, inte kopplat till en hämnd för någon två år gammal dom. Brottsplatsen tyder på att mordet inte var planerat utan relativt spontant.
Så ser det ut om vi ska hålla det enkelt.