2019-12-19, 00:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Du vet ju redan att jag är helt inne på KM som både pilot och GM.
Skulle det visa sig att jag är fel ute, så får jag bara acceptera mitt misstag.
Nåt försök att få dig in på min linje är inte lönt. Jag har inget uttalat behov av att synas o höras hela tiden i tråden.

Du kör ditt race. Just nu kör du nån form av helgardering... 1X2
TS,PU och KM.

Citat:
Sen borde det väl vara rätt självklart att du kan argumentera för din nya pilotaspirant, när du också har flera källor?

Istället försöker du göra det lätt för dig genom att försöka rulla över jobbet på andra.

En rak och enkel fråga till dig då.....
Var TS med på festen?
Det borde du rimligtvis ha ett rakt svar på.

Jag har aldrig avfärdat "din" KM. Det enda som jag har gett uttryck för att jag tycker att placeringen av KM i tråden skedde på ett mycket märkligt och samordnat sätt. Dock verkar det finnas indikationer på att TS skulle kunna vara "mannen med pilotglasögon". Men tro mig: Jag bortser inte från din åsikt!

Angående min "helgardering" så skrev jag att vi i tråden har kommit ner i ett begränsat antal namn som känns mycket intressanta i fallet. (När några användare hävdar att vi "går runt i cirklar" och bla, bla, bla.) Inom det antalet är jag säker på att vi hittar gärningsmannen och/eller medhjälpare. Så se inte min "helgardering" så snävt, försök att läsa en grupp av personer, varav någon eller några sannolikt platsar i det som hände.

Nej, jag vet inte om TS var med på festen - lika lite som du inte kan säga att han inte var det ... Men det finns indikationer från ett "nära" håll att TS kan vara "intressant". Flera personer påstås ha varit inne på förhör under 2017, varav TS påstås vara en. Av vilken anledning kan jag inte säga.

Det som verkligen är intressant, är att några användare gick i taket nu det senaste!

Med lite flyt kan det komma att dyka upp ny information i tråden. Jag vet att det jobbas på det.
Citera
2019-12-19, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det hävdas att TS hade en flickvän vid namn ASP, men när det var exakt vet inte jag. Men oavsett: ASP var kanske inte med den kvällen? Att ha en flickvän men ändå "prassla" är ju ingen nyhet.

ASP var inte i stan den kvällen. Uppgiften är trovärdig.
Citera
2019-12-19, 09:54
Medlem
Citat:
Dock verkar det finnas indikationer på att TS skulle kunna vara "mannen med pilotglasögon".

Nej, jag vet inte om TS var med på festen - lika lite som du inte kan säga att han inte var det ...

Inga uppgifter på att TS var med på festen. Däremot att han var på Stadt.
Citera
2019-12-19, 11:24
Medlem
Citat:
Ja du..... Å andra sidan kan man ju också ikläda sig gissningen att KM och XX har med försvinnandet att göra. Mkt trams i tråden kring PU och TS för att sakta ner tråden.

Vem den här XX kan vara är intressant. Vem befann sig nära KM kl 02:05? Någon med tillgång till bil?
Citera
2019-12-19, 16:47
Medlem
Det har på senare tid spekulerats om vilka som var hos polisen våren 2017. Som jag uppfattat det i tråden handlar det om minst 3 manspersoner.

Olika begrepp används: ”Förhör” el ”Hörd”
Är det samma innebörd, eller är ”Förhör” ett starkare begrepp? Typ misstänkt för inblandning.
Citera
2019-12-19, 21:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Det har på senare tid spekulerats om vilka som var hos polisen våren 2017. Som jag uppfattat det i tråden handlar det om minst 3 manspersoner.

1. TS
2. MH (Mat*ias Håste*n)
3. ?

Vem är den tredje?
Citera
2019-12-19, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
1. TS
2. MH (Mat*ias Håste*n)
3. ?

Vem är den tredje?

KM
Citera
2019-12-19, 22:37
Medlem
Citat:
KM
M.Rö också såvitt jag hört. Säkert fler, och de flesta i rent upplysningssyfte såklart.
KM sägs ju däremot blivit hämtad på sitt jobb. Det kan knappast vara standardförfarande om man inte är synnerligen misstänkt.
Citera
2019-12-20, 00:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
1. TS
2. MH (Mat*ias Håste*n)
3. ?

Vem är den tredje?

Citat:
KM

Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
M.Rö också såvitt jag hört. Säkert fler, och de flesta i rent upplysningssyfte såklart.
KM sägs ju däremot blivit hämtad på sitt jobb. Det kan knappast vara standardförfarande om man inte är synnerligen misstänkt.

PU har själv skrivit i tråden att han har varit inne på fler förhör än det "obligatoriska" 1992. Vi tror oss nog känna till åtminstone fyra, fem stycken som ska ha varit inne på förhör under senare år. Undrar om Urb*n har varit inne?
Senast redigerad av Ugglan. 2019-12-20 kl. 00:51.
Citera
2019-12-20, 09:47
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ni får väl vara lite nyanserade iaf. Nu är det ju så att PU själv har bekräftat det omtalade besöket hos sin dåvarande polare PK. Sedan är det fler personer som pekar ut PU som trolig GM lr medhjälp. Dock betyder det ju självklart inte att han faktiskt är inblandad men han är en av de som i nuläget har flest fingrar pekande mot sig. Är det någon som har fakta att komma med som kan rentvå PU från misstankar är säkert de flesta tacksamma. Jag kan ju säga att min magkänsla säger mig att han troligen inte är GM, men det är inte myrket att komma med.
Krä*er verkar köra lite halvsanningar och blanda ihop datum.Han verkar inte ha haft alla bestick i lådan
helt enkelt.Helena-fallet är så stort i lilla Mariefred så Krä*mers sambo hade säkert yppat sig vid det här laget om att PU varit där och i det skick han kom i.
PU har säkert varit ut till PK o PU har säkert varit och vänstrat veckorna före, eller vid något annat tillfälle, o behövt alibi och det är väl något som drabbar dom flesta killar?PU är inte av intresse för Polis och kanske har flertalet vittnen(vad vet vi&jag) från taxi,minglandet från stan osv..
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2019-12-20 kl. 10:08.
Citera
2019-12-20, 09:55
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Min fetning: Det har jag (och några "vi") redan gjort och föga överraskande gillar du det inte. Perfekt. Nu kör vi på!
Lägg ingen energi på mig Ugglan för då tappar du verkligen farten.Du gör det bra men har en tendens att prata för för vad andra ska tycka.

Nä pojkar och flickor,idag är vi trötta så vi tar en vilodag i sökandet.
Citera
2019-12-20, 15:28
Medlem
Citat:
PU har själv skrivit i tråden att han har varit inne på fler förhör än det "obligatoriska" 1992. Vi tror oss nog känna till åtminstone fyra, fem stycken som ska ha varit inne på förhör under senare år. Undrar om Urb*n har varit inne?

Menar du förhörd eller hörd nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in