Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Varför HD är avskriven som misstänkt tror jag beror på att SD har börjat prata och på så sätt fått HD av kroken,jag tror inte för en sekund att det krävs en månad till för att gå igenom FUP,utan jag vill tro att SD har en liten gnutta empati kvar för HD och väljer att lägga korten på bordet istället för att krascha HD och barnens liv för alltid,Nej jag tror han inser efter så lång tid i häktet att loppet är kört och satsar på ett erkännande för att kanske få till några förmildrande omständigheter och sedan så vet vi alla att en rättegång kan bli ganska stygg med två misstänkta som har varsin advokat och en åklagare som kommer att göra allt för att spela ut dom mot varandra och speciellt när SD och HD har varit gifta med varandra och LW som jokern
Jag önskar att du har rätt, men jag tvivlar starkt på ett erkännande efter så här lång tid.
Jag tror inte att det är för att SD har börjat berätta sanningen som HD blivit frikänd, utan för att det har visat sig att det inte finns någon teknisk bevisning som styrker misstankarna.
Nu gissar jag förstås, men jag tror att utredningen har ganska klart för sig vad som har hänt och detta är inte det SD har berättat. Han har ändrat sin historia lika många gånger som utredarna visat nya bevis. Så SDs sanning är nog inte mycket att hänga i julgranen.
Man kan verkligen önska att han erkände. Det är faktiskt ganska svårt att förstå hur man kan sitta och neka ett sådant brott i förhör. Men kan man mörda, då är man av annat virke kanske.
Edvin och Billy erkände inte heller innan rättegången. De satt igenom hela rättegången och försökte slingra sig ur sina brott. Båda hade hittepå personer som de skyllde brotten på.
Ett erkännande skulle underlätta livet för många tror jag. För alla drabbade inklusive hans egna barn.
Man önskar att han hade någon slags empati någonstans. Då skulle han nog kunna erkänna för att göra det rätta för någon annan skull.
Kanske kommer ett erkännande något gång i framtiden, liksom Edvin? Jag tror att han har erkänt brotten idag. Det är svåra brott att erkänna.
Fasaden är nog väldigt viktig.