2019-12-10, 09:03
Medlem
https://www.svensktkosttillskott.se/core-whey-protein?da=14-8

Kan inte kemiska beteckningar på bcaa & vad det i grunden heter. Men när jag kollat rundor så verkar inte detta protein innehålla bcaa? Eller kan bcaa betyda väldigt olika? Jag vill ju så mena på bcaa som förhindrar muskelnedbrytningen, vilket jag antar andra också menar på.
Citera
2019-12-10, 09:45
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tehfuq
https://www.svensktkosttillskott.se/core-whey-protein?da=14-8

Kan inte kemiska beteckningar på bcaa & vad det i grunden heter. Men när jag kollat rundor så verkar inte detta protein innehålla bcaa? Eller kan bcaa betyda väldigt olika? Jag vill ju så mena på bcaa som förhindrar muskelnedbrytningen, vilket jag antar andra också menar på.
Allt protein innehåller bcaa. Det är uppbyggt av aminosyror. Och bcaa är tre av de grenade.
Citera
2019-12-10, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Allt protein innehåller bcaa. Det är uppbyggt av aminosyror. Och bcaa är tre av de grenade.

Alright, men det jag menar är att är detta pulver nog i sig för att inte behöva köpa BCAA för sig?
Citera
2019-12-10, 11:48
Medlem
Citat:
Alright, men det jag menar är att är detta pulver nog i sig för att inte behöva köpa BCAA för sig?

Ja det räcker. Burk BCAA kan du kasta som nämnts. Skräp. Iaf om du vill bli stor och bygga muskler.
Citera
2019-12-10, 12:19
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Korrekt. Proteinpulver innehåller redan alla essentiella aminosyror.
Citera
2019-12-19, 19:31
Medlem
Ont i magen av Whey 100, varför?

Har i dagarna fått hem en omgång med Whey 100% som jag har tänkt ska komplettera kosten.

Enligt hemsidan räknas det som låglaktos då dom tillsatt laktasenzym, vilket kändes bra då jag är laktosintolerant och finner det svårt att hitta bra produkter.

Hur som. Pulvret kom och jag valde att testa direkt med lite laktosfri mjölk till. Inom loppet av 2-3 min så känner jag att magen reagerar på det.

Varför?

Jag brukar slarva med laktosen ibland och exempelvis äta en chokladbit på helgen eller liknande. Korkat och brukar kännas i magen efteråt, men inte lika snabbt som nu. Ändå ska detta vara laktosfritt?

Någon som kan ha ett hum? Misstänker annars att det kan ha något med IBS att göra, men enligt sådana sidor så ska pulver som detta vara bra för känsliga magar. Fattar ingenting.
Citera
2019-12-19, 19:38
Medlem
AAAfffCCCaaas avatar
Citat:
Med laktasenzym* – perfekt för laktosintoleranta.(*Gäller ej Naturell)
Är du säker att du valde rätt sort?
Citera
2019-12-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AAAfffCCCaaa
Är du säker att du valde rätt sort?

Beställt två, båda smaksatta.
Citera
2019-12-19, 19:49
Medlem
jewclaws avatar
Tillsatta laktasenzymer betyder inte nödvändigtvis att whey-sorten är fri från laktos.. Dessa enzymer bildar kroppen naturligt och lider du brist på dessa blir du laktosintolerant.
Vilka sorter köpte du?
Citera
2019-12-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Tillsatta laktasenzymer betyder inte nödvändigtvis att whey-sorten är fri från laktos.. Dessa enzymer bildar kroppen naturligt och lider du brist på dessa blir du laktosintolerant.
Vilka sorter köpte du?

Nej, men det innebär att jag tål produkten när det är tillsatt.

Cinnamon bun och Vanilla Pear. Alla produkterna ska vara med tillsatt enzym utan den som saknar smak.
Citera
2019-12-19, 19:58
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Nej, men det innebär att jag tål produkten när det är tillsatt.

Cinnamon bun och Vanilla Pear. Alla produkterna ska vara med tillsatt enzym utan den som saknar smak.

Nej det behöver det inte betyda. Beror helt på hur din kropp reagerar på tillsättningen i förhållanden till hur mycket laktos du får i dig.

Smaksättningen känns helt orelevant.. 😁 Jag undrar vilken produkt du köpte, märke osv?
Citera
2019-12-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Nej det behöver det inte betyda. Beror helt på hur din kropp reagerar på tillsättningen i förhållanden till hur mycket laktos du får i dig.

Smaksättningen känns helt orelevant.. 😁 Jag undrar vilken produkt du köpte, märke osv?

https://www.mmsports.se/reviews.php?productid=900&sort=date&page=2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in