Citat:
Du menar säkert väl men förstår inte att du på samma gång är en representant för den förklenade och passiva inställning som sakta men säkert bryter ner moral och etik samt civilkurage.
Jag är övertygad om att hans insats inte var att slita av dem masken utan det var en konsekvens av att han brottade ner en av förövarna.
K tänkte fånga en kriminell och hjälpa till med att stävja den kriminalitet och våldsspiral som många (inklusive dig) har synpunkter på och snyftar över vem som ska göra något åt det.
Så när någon faktiskt gör en insats då kommer en klen typ som du och snyftar över att han "riskerar även andras liv". Buhu.
Drick din mjölk, träna lite, skaffa dig en ryggrad och sträva efter att bli en bättre människa. Du tillför samhället någonting då - just nu, not so much.
Jag är övertygad om att hans insats inte var att slita av dem masken utan det var en konsekvens av att han brottade ner en av förövarna.
K tänkte fånga en kriminell och hjälpa till med att stävja den kriminalitet och våldsspiral som många (inklusive dig) har synpunkter på och snyftar över vem som ska göra något åt det.
Så när någon faktiskt gör en insats då kommer en klen typ som du och snyftar över att han "riskerar även andras liv". Buhu.
Drick din mjölk, träna lite, skaffa dig en ryggrad och sträva efter att bli en bättre människa. Du tillför samhället någonting då - just nu, not so much.
Fattar inte. All forskning visar att låg affektivt bemötande är det som gäller. (Googla gärna) finns inte någon i handelsanställdas förbund, personal inom rättspsyk eller polis som får lära sig att agera så här. Det är helt förkastligt. Försöka slita av en mask av påtända stressade våldsmän är mot all forskning och bättre vetande. En farlig samhällsutveckling att man ska kalla folk som inte agerar med våld i sådana här situationer för fegisar som saknar civilkurage. Finns inte en normal människa inom branscher som möter människor i ibland i aggressiva situationer som rekommenderar att man ska göra som Kjäll gjorde. Som jag skrev han får bara situationen att eskalera som tur var så blev ingen mer skadad. Med tanke på vad våldsmännen var kapabla till.