2019-12-19, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Min erfarenhet är att polishatare sällan brukar vilja flytta till länder med svag polismakt. Vidare klagar de ofta på polisen, men på frågan vilka länders polismyndigheter de tycker är bättre än Sveriges börjar de stamma.

Det hade vart skithäftigt och leva som i filmen mad max, bygga bilar av skrot och jaga bensin ....

Så ja det hade jag nog gillat, men det var inte riktigt poängen jag ville förmedla , Det jag menar är att jag kan förstå att polis inte agerar på annat än direkta lagbrott, du vet olagliga grejer och handlingar..
det är inte polisens uppgift att se till att människor ska uttrycka sig på ett visst vis eller inte ha vissa åsikter mm.
Sen att du inte kan föra kommunikation i ämnet utan att det ena utesluter det andra , det kan. jag tyvärr inte hjälpa..
Det finns gråskalor och mittemellan med
Citera
2019-12-19, 01:23
Medlem
Ja, hade inte lamotte befunnit sig där hade det troligtvis INTE varit stökigt MEN polismannen gör fel och säger detta eftersom problemet finns där fortfarande bara för att de inte visar sig vara symptomfritt ibland. Han skulle inte sagt det där.
Citera
2019-12-19, 01:23
Medlem
nu svarade jag på fel , citerade fel..

hur kan det vara ett personangrepp, att jag blir skräckslagen ,..

Du dömde ju ut min förmåga till objektivt tänkande, det är väll person angrepp eller??

Jag får vara hur skräckslagen jag vill , det är inte ett angrepp .

Eller är det för jag "duade' dig ??
Jag vet tyvärr inte ditt namn , det blir lätt du då..
Citera
2019-12-19, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Min erfarenhet är att polishatare sällan brukar vilja flytta till länder med svag polismakt. Vidare klagar de ofta på polisen, men på frågan vilka länders polismyndigheter de tycker är bättre än Sveriges börjar de stamma.

Usa? Kanada? Australien? Singapor? Japan? Sydkorea? Listan kan göras HUR lång som helst där man inte daltar med patrask men samtidigt vidhåller rättigheter.
Citera
2019-12-19, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Så ja det hade jag nog gillat, men det var inte riktigt poängen jag ville förmedla , Det jag menar är att jag kan förstå att polis inte agerar på annat än direkta lagbrott, du vet olagliga grejer och handlingar..
det är inte polisens uppgift att se till att människor ska uttrycka sig på ett visst vis eller inte ha vissa åsikter mm.

Du missar poängen som jag ser det. Lamotte kommer på besök för att människor som bor där lever i otrygghet. Det är ett område som är kraftigt överrepresenterat i brottslighet, på grund av kriminella gäng där medlemmarna har en eller två utandsfödda föräldrar.

Lamotte är inte den som skapar otrygghet. Han är där för att belysa den otrygghet vanliga människor upplever.

Väl på plats blir han knuffad och ifrågasatt, dessutom bestulen på en kamera.

De enda som vågar befinna sig på platsen är maskerade kriminella personer. Vanliga människor vågar sig inte dit av rädsla för repressalier. När du säger "inte polisens uppgift att se till att människor ska uttrycka sig på ett visst vis eller inte ha vissa åsikter" missar du den stora frågan - att andra än de kriminella gängen inte ens vågar ta sig till platsen.

Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Sen att du inte kan föra kommunikation i ämnet utan att det ena utesluter det andra , det kan. jag tyvärr inte hjälpa..
Försök hålla dig till sakfrågan utan att raljera över andra. Även om du inte håller med. Att du kör med personangrepp gör knappast att fler öppnar sig för ditt resonemang.
Citera
2019-12-19, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Ja, hade inte lamotte befunnit sig där hade det troligtvis INTE varit stökigt MEN polismannen gör fel och säger detta eftersom problemet finns där fortfarande bara för att de inte visar sig vara symptomfritt ibland. Han skulle inte sagt det där.

Här kan jag hålla med , Det är ett väldigt primitivt sätt att resonera.
Sen gillar jag inte Lamottes stil.
Det är alldeles för enkelspårigt ,
Citera
2019-12-19, 01:33
Medlem
Citat:
Usa? Kanada? Australien? Singapor? Japan? Sydkorea? Listan kan göras HUR lång som helst där man inte daltar med patrask men samtidigt vidhåller rättigheter.

Det finns förstås andra länder med bra polismakt. Jag har varit i samtliga av länderna ovan.

Min uppfattning är att man i få länder har större förtroende för enskilda polismän än i Sverige. Bland de länderna skulle jag räkna Finland, Norge och Kanada.

Jag uppskattar personligen Singapore på grund av deras hårda rättssystem, men upplever inte att gemene man hyllar polismän där. Singapore är ett land med låg kriminalitet trots flera olika folkgrupper och olika religioner. Men jag upplever att det har mer med att brott bestraffas hårt än att polismän har ett högt förtroende bland allmänhet.
Citera
2019-12-19, 04:33
Medlem
Citat:

Och på planeten mars är det ingen kriminalitet öht.

Det är inget nytt att Sverige är ett oroligt land, det går ju och utläsa var dag i media.
Det jag inte förstår är hur det ska ha någon mer effekt än att fylla Lamottes djupa fickor, hans "journalistik"

Han är ingen journalist han är en guldgrävare.

Det är staten som svikit sina medborgare, inget annat.
Sverige är bortom räddning
Citera
2019-12-19, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Och enligt polisen så är problemet att en journalist som är kristik till utvecklinen besöker området. Inte att stället är fullt av livsstilskriminella. Inte undra på att Sverige har problem med kriminalitet med den typen av poliser.
Det polisen håller på med är att testa en ny värdelös pedagogisk metod som just nu är fluga inom pedagogiken i grundskolan och gymnasium. Den kallas lågaffektivt bemötande och innebär att lärare..poliser mm skall möta aggression med ett lugnt och sansat bemötande..våld ska vara i yttersta nödfall. Metoden har fått stark kritik redan i skolan. Sådana här experimentella idéer ska alltså bli konceptet på att hantera våldsamheter där de uppträder.
Citera
2019-12-19, 04:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av makesens
Tror den där lamot betalat för att de ska bete sig illa, alla gånger sd som står bakom det här, mycket fult gjort...hoppas folk inser att allt är givetvis regisserat!
Ja, naturligtvis är det så. SD har anlitat Lamotte och låter partikassan bekosta mutor som går till kriminella som sedan vänder upp och ner på området så att folk ska tröttna på mångkulturen och rösta på Hitler 2022. Fullt rimligt. Dessutom är jorden platt och de där vita strecken som man ser efter flygplan är ett toxiskt medel som flygbolagen sprutar ut för att grodorna ska bli homosexuella så att det ekologiska systemet ska haverera så att Wallenberg kan få den döda marken billigt att bygga fler köpcentrum på. Allting hänger ihop när man tänker på det.

För att bruka lite allvar också så är det här ett attitydproblem som inte ligger hos kaosbabbarna utan hos polisen. Adidasriddarna är som de är och gör vad de är predestinerade för. Det ser man på den naiva unga brottslingen som säger att det inte spelar någon roll om hela Sveriges polis kommer dit eftersom området har hundra stycken barndomsvänner i mysbyxor som håller fortet. Man vet nämligen att svensk polis inte konfronterar i onödan. Och man har rätt. Polisen håller med gangstrarna och lägger skulden på den som belyser rötan snarare än rötan i sig.

En polismakt som skickar in några hundra tungt beväpnade knektar som med kraftigt övervåld knäcker ryggen på områdets adidasmaffia hade sänt en ordentlig signal om vem som bestämmer. Mahmoud hade omedelbart fattat galoppen om 10-15 av hans barndomsvänner hade skjutits ner av kravallpolis med automatvapen. Staten har resurserna och befogenheterna att handla så och ingen utom folkförrädarna i den av utländska intressen kontrollerade massmedian hade klagat.

Men så väljer man att inte göra. Istället väljer man att vända andra kinden till och istället lägga skulden på pojken som pekar på att kejsaren är naken.
Citera
2019-12-19, 05:11
Medlem
UndeadNinjas avatar
Jag hade fått uppfattningen av att det redan var oroligheter och stök i Kronogården innan Lamotte kom dit, att Lamotte kom dit just för att dokumentera dessa oroligheter och prata med folk.

Kom alla grabbar alltså dit efter Lamotte och började kasta smällare och bengaler bara för att protestera mot Lamotte?
Citera
2019-12-19, 05:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag hade fått uppfattningen av att det redan var oroligheter och stök i Kronogården innan Lamotte kom dit, att Lamotte kom dit just för att dokumentera dessa oroligheter och prata med folk.

Kom alla grabbar alltså dit efter Lamotte och började kasta smällare och bengaler bara för att protestera mot Lamotte?
Det har varit oroligheter där länge.
Kronogården har länge varit en no go-zon.
Där har det bränts bilar och förstörts i åtminstone 10 år. Ändå försöker kommunen göra så fint där.
Senast redigerad av Drommar 2019-12-19 kl. 05:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in