2019-12-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det räcker nog med att de är utblottade!

De får naturligtvis skadestånd.
Citera
2019-12-18, 21:15
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon har en bild på en flagga som jag tror är för Jordanien - vilket ger en större sannolikhet för att de är muslimer än att de inte är det.
Hon har en bild som säger "merry christmas" - vilket ger en större sannolikhet att de är kristna.

Om de, mot förmodan, skulle vara muslimer, så är kvinnorna i familjen definitivt inte religiösa.

Intressant att hon gillar Match.com på Facebook, är inte det ett dejtingställe?
Senast redigerad av Kissdroppe 2019-12-18 kl. 21:19.
Citera
2019-12-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Det är ovanligt, men det existerar. Jag känner till irakiska shiamuslimer som heter Baker - således blir deras farsa Abu Baker(Bakers pappa).

Hamza Abu Baker, dvs MGM, är dock sunni, vad det nu skulle spela för roll.

Det är bra! Tack för nyanseringen att allt är inte svart eller vitt!.
Citera
2019-12-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Hon har en bild som säger "merry christmas" - vilket ger en större sannolikhet att de är kristna.

Du snackar i nattmössan, som alltid.

Hon kanske skickade en hälsning till sina julfirande vänner?
Citera
2019-12-18, 21:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hon har en bild som säger "merry christmas" - vilket ger en större sannolikhet att det är kristna.

Du snackar i nattmössan, som alltid.
Det är ett budskap som du kan hitta hos många muslimer i jultid. De firar inte Jesus födelse -- precis som vi andra inte gör det -- men brukar se julen som en festlighet ... ..
Citera
2019-12-18, 21:21
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaldera
Hon kanske skickade en hälsning till sina julfirande vänner?
Givetvis. Än dock ovanligt, då det i regel inte är något muslimer gör - eftersom det inte är i enlighet med deras tro.

Men eftersom mytomanen jag citerade, skrev att sannolikheten är högre att de är muslimer bara för att de kommer från Jordanien, så menar jag på motsatsen - efter att ha tittar på deras Facebook-profiler.
Citera
2019-12-18, 21:22
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ett budskap som du kan hitta hos många muslimer i jultid. De firar inte Jesus födelse -- precis som vi andra inte gör det -- men brukar se julen som en festlighet ... ..
Nej, muslimer ser inte julen som en festlighet.

Jag vet att jag är dum som citerar dig nu. Eftersom allt som kommer från dig är påhitt, lögner och gissningar.
Citera
2019-12-18, 21:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Jag vet att jag är dum som citerar dig nu. Eftersom allt som kommer från dig är påhitt, lögner och gissningar.
Du behöver läsa på, eller kliva ut bland människor och öppna ögonen. Med det låter jag diskussionen med dig avslutas - du är helt enkelt för opåläst i ämnet för att vara intressant.
Citera
2019-12-18, 21:36
Medlem
Citat:
Givetvis. Än dock ovanligt, då det i regel inte är något muslimer gör - eftersom det inte är i enlighet med deras tro.

Men eftersom mytomanen jag citerade, skrev att sannolikheten är högre att de är muslimer bara för att de kommer från Jordanien, så menar jag på motsatsen - efter att ha tittar på deras Facebook-profiler.

Citat:

Det är inte alls ovanligt att muslimer i Sverige fixar en liten julgran där hemma åt barnen som också vill ha presenter och fira jul som klasskamraterna, eller att väldigt religiösa muslimer önskar en god jul till kristna vänner som firar jul.

Frun är av sunnimuslimsk bakgrund, även om hon uppenbarligen inte är av den extremt religiösa sorten som har hijab, är slav/lojal till mannen osv.
Citera
2019-12-18, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Men hur vet du att det fanns ett hedersmotiv?

Alla ni som skriver hedersmord, är ni 100 % säkra på att det inte handlar om en svartsjuk man? En, som många svenska män, tänker att "får inte jag ha henne, så ska ingen ha henne *?

Jag tror att ni har hakat upp er på heder.

Stor skillnad på enstaka svenska knäppgökar som inte kan släppa taget och män från länder vars kultur inte kan hantera kvinnlig frigörelse och att kvinnan lämnar mannen och tar del av sina rättigheter i det nya hemlandet.
Citera
2019-12-18, 21:50
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Som han farsan som eldade upp sina barn på Öland?
Pröva gärna att komma in i matchen igen!
Det hade inget med hederskultur att göra och det skedde inte på Öland!

Han var en svensk imbecill idiot med egen firma söder om Stockholm, som tände eld på sitt fritidshus i Dalarö där han hade stängt in sina tre små barn, varav ett överlevde.
Barnen betydde uppenbarligen inte mer i hans sjuka hjärna än vad känslan av hämnd på hans ex skulle göra.

Länk till den Flashbacktråden finns i citatet till en vaken skribents inlägg nedan:
Citat:
Han hette Lars Jonas Pontus Westerlund och har tagit bort Pontus och Westerlund och heter nu Lars Jonas Olsson.

(FB) Grov mordbrand Dalarö, två barn döda, 2013-09-29
Citera
2019-12-18, 21:53
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Pröva gärna att komma in i matchen igen!
Det hade inget med hederskultur att göra och det skedde inte på Öland!

Han var en svensk imbecill idiot med egen firma söder om Stockholm, som tände eld på sitt fritidshus i Dalarö där han hade stängt in sina tre små barn, varav ett överlevde.
Barnen betydde uppenbarligen inte mer i hans sjuka hjärna än vad känslan av hämnd på hans ex skulle göra.

Länk till den Flashbacktråden finns i citatet till en vaken skribents inlägg nedan:

OK. Fortfarande heder och prestige av ett monster som inte kunde ta att kvinnan inte ville vara med honom.

Det var jag som skrev det vakna inlägget med sörru!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in